Februári hírek és újdonságok, nem csak partnereknek

Februári hírek és újdonságok, nem csak partnereknek

2023 alig kezdődött el, az első hónap már el is süvített mellettünk. Az által, hogy az előző két hónapban jelentős shopping-események voltak, a konverziók és jutalékok szempontjából nem teljesített jobban, mint december és november, de ez jellemző is januárra. A Black Friday-től karácsonyig tartó fogyasztói bonanza után az emberek megpihentetik pénztárcájukat, ennek ellenére voltak rendelések – a konverziók megközelítőleg az októberi szintet érték el.

Kezdjük is el! Nézzük meg, hogyan alakult a január!

 

Új kampányok

Januárban 3 kampánnyal bővült a Dognet kínálata:

Januári összegek

A nagy összegek így alakultak globálisan

  • Összesen 85 129 konverziót regisztráltunk
  • 322 185 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 126 738 719 HUF)
  • A rendelések értéke összesen 5 979 994 € volt (ez 2 352 366 859 HUF)

Ebből a magyar piacon:

  • Összesen 7 562 konverziót regisztráltunk
  • 28 132 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 11 066 548 HUF)
  • A rendelések értéke összesen 508 362 € volt (ez 199 975 886 HUF)

 

Konverziók piaci eloszlása január 2023

Januárban az összesen jegyzett konverziók fele a szlovák piacról származott, a cseh piacról a konverziók 36 százaléka, a magyar piacon a konverziók 8 százaléka jegyződött. A lengyel és a román piacon a konverziók aránya nem változott decemberhez képest.

 

Konverziók és jutalékok szegmensekre való eloszlása január 2023

Global piac

Globálisan a legjobban teljesítő szegmens ismét a Lakás és Bútor volt, ebben a szegmensben jegyződött a konverziók egy harmada és 46 százalékkal a jutalékok majdnem fele. Az Egyéb, az Egészség és Táplálkozás és a Divat és Szépség megközelítőleg egyformán teljesítettek, ezeket az Elektronika és a Sport követték.

 

Magyar piac

Ha megnézzük konkrétan a magyar piacot, akkor más eloszlást figyelhetünk meg. Itt konverziók szempontjából az Egyéb volt a legsikeresebb szegmens a konverziók 25 százalékával, amit szorosan a Lakás és Bútor követett 24 százalékkal, majd a Divat és Szépség, amit szorosan az Elektronika követett. Jutalékok szempontjából viszont a Lakás és Bútor volt a legsikeresebb szegmens, az Elektronika pedig a második legjobb. Az Egészség és Táplálkozás és a Sport szegmensek egyformán teljesítettek konverziók szempontjából, a Sport viszont 1 százalékkal kevesebb jutalékot hozott, mint az Egészség és Táplálkozás.

Így változtak az egyes szegmensek 2022 decembere és 2023 januárja között

Global piac

Ezen a grafikonon a konkrét konverziókat láthatjuk, amiket az egyes szegmensek elértek decemberben, illetve januárban, és rögtön feltűnik az, amit már a bevezetőben megemlítettem: a karácsonyi üzlet után jóval kevesebbet rendeltek az emberek. Ez legjobban a Lakás és Bútor és az Egyéb szegmenseken látszik meg, ahol majdnem megfeleződött a regisztrált konverziók száma, de a Divat és Szépség, az Elektronika és a Sport szegmensekben is jelentős csökkenés látható. Hogy is ne lenne, hisz pont ezek azok a szegmensek, ahonnan a legnépszerűbb karácsonyi ajándékok származnak. De a számok nem mindenhol csökkentek: az Egészség és Táplálkozás és a Pénzügy szegmensekben több sikeres konverzió volt, mint decemberben.

 

Magyar piac

A magyar piacon hasonló a helyzet, itt is ugyan azokban a szegmensekben csökkentek a legjobban a számok, mint globálisan. Ráadásul az Egészség és Táplálkozásban is egy pár konverzióval kevesebb ment végbe.

Rendelések átlagos értéke szegmensek szerint december 2022 vs. január 2023

Global piac

A látogatók ugyan kevesebbet, de egy szegmens kivételével nagyobb értékben rendeltek decemberhez képest. A legértékesebb átlagos rendelések az Elektronika szegmensből származtak. A rendelések értéke a legjelentősebben a Lakás és Bútor és a Pénzügy szegmensekben növekedett.

 

Magyar piac

A magyar piacon is az Elektronika szegmensben történt rendelések voltak a legértékesebbek és a legjelentősebb értéknövekedést a Lakás és Bútor szegmensben regisztráltuk. Csak a Sport szegmensben rendeltek kisebb értékben decemberhez képest. 

 

Jutalékok átlagos értéke szegmensek szerint december 2022 vs. január 2023

Global piac

A kifizetett jutalékok legerősebben a Lakás és Bútor, a Pénzügy és az Egyéb szegmensben növekedtek. A többi szegmensben plusz-mínusz tartották magukat a jutalékok értékei, jelentősebb csökkenés csak az Egészség és Táplálkozásban volt észlelhető.

 

Magyar piac

A magyar piacon a legjobban a Lakás és Bútor szegmensben nőttek meg a kifizetett jutalékok, de a Sporton kívül minden más szegmensben is átlagosan magasabb jutalékban részesültek a partnerek a magyar piacon januárban decemberhez képest.

 

Távolugrók magyar piac

A távolugrók azok a kampányok a Dognetnél, amelyek egyik hónapról a másikra a legtöbbet erősödtek. Csak azokat a kampányokat tüntetjük fel, amelyeknek már az előző hónapban is legalább 40 konverziójuk volt.

Kampány Százalék plusz
Miniwebshop.hu 240
Heliumking.hu 206
Xiaomishop.hu 59
Mohito.com 17
Kondela.hu  16

Ugyan szinte minden szegmensben csökkentek a konverziók, ennek ellenére volt januárban 5 sikeres távolugró, amelyeknél januárban megnőtt a konverziók száma. A Legsikeresebb ezek közül a Miniwebshop.hu és a Heliumking.hu kampányai voltak.

Legsikeresebb kampányaink bevétel szerint a magyar piacon

Hely Kampány
1 Cosori.hu
2 4home.hu
3 Pepita.hu
4 Electronic-star.hu
5 Miniwebshop.hu
6 Xiaomishop.hu
7 Klarstein.hu
8 MerkuryMarket.hu
9 Timestore.hu
10 butor1.hu

Az első négy helyet januárban is azok a kampányok foglalták el, mint decemberben: Cosori.hu, 4home.hu, Pepita.hu és Electronic-star.hu. A Klarstein.hu kampánya lecsúszott a hetedik helyre, a Miniwebshop.hu és a Xiaomishop.hu kampányai előzték meg. A Timestore.hu kampánya is még benne van a Top10-ben a kilencedik helyen. A MerkuryMarket.hu és a butor1.hu kampánya pedig ismét bekerült a Top10-be.

 

Ezek voltak partnereink legnagyobb bevételei 2023 januárjában

Típus Konverziók Jutalék EUR Jutalék HUF
Egyéb 2982 22753 8942031
Tartalom 3382 17043 6697891
Tartalom 2576 13447 5284777
Tartalom 1313 10700 4205104
Tartalom 1925 10419 4094702
Tartalom 5652 10180 4000815
Egyéb 4490 10152 3989661
Egyéb 3949 9248 3634393
Egyéb 3347 8015 3149891
Egyéb 1027 7757 3048678

Az egyik partnerünk kérésére a táblázatban nem tüntetünk fel egy cashback/voucher portált. Az „Egyéb” cashback, voucher és CSS partnereket jelöl.

Összegzés

Ahogy azt a konverziók értékeiből egyértelműen láthatjuk, 2023 januárját sem kímélte meg a már megszokott gyengülés az előző erős hónapokhoz képest. Érdekes lesz megfigyelni, hogy hogyan fognak alakulni az elkövetkező hónapok, míg újból végbe nem megy a következő e-kereskedelmi szezon. Vajon mit fogja várni 2023-ban a fogyasztókat? Hogyan fog a továbbra is jelentős infláció és a feszült geopolitikai helyzet kihatni az affiliate marketingre? Ezt fogjuk figyelni, és továbbra is havonta hozunk nektek értékeléseket az előző hónapokról. Addig is mi a Dognetnél veletek együtt fogunk keményen dolgozni azon, hogy a hálózat még effektívebb legyen, hogy a kampányok gördülékenyen lefussanak és hogy továbbra is szaftos bevételeket érjetek el minőségi tartalmatokkal.

Tippek februárra – Szerelmes Bálint-nap

És ezzel el is értünk a februárba, ahol az év első nagyobb e-commerce esemény várja a hirdetőket, a partnereket és a fogyasztókat – a Bálint-nap a.k.a. Valentin-nap, a szerelmesek ünnepe, február 14-én. Erre az alkalomra főleg a kozmetika, alsónemű, parfümök és szexuális segédeszközök, valamint ajándékok kategóriából származó áru az, amit a potenciális vásárlók keresnek. Ezért éri meg erre a témára tartalmat létrehozni. Hogy konkrétan milyen kampányokat találsz a Dognetnél, ahol megfelelő termékeket találsz népszerűsítésre, azt a Tippek februárra – Szerelmes Bálint-nap blogbejegyzésünkből tudjátok meg!

Sok sikert a további hónapokban!

 

 

 

Kristof Braunsteiner

Affiliate Manager for Hungary and DACH

Affiliate marketing webáruházak számára
INGYENES E-KÖNYV

Affiliate marketing webáruházak számára

Már csak egy lépésre vagy az e-könyvtől, amelyben rengeteg hasznos információt találsz az affiliate kampányod helyes beállításáról és működéséről

Pénzkereső affiliate weboldal
INGYENES E-KÖNYV

Pénzkereső affiliate weboldal

Már csak egy lépésre vagy az e-könyvtől, amelyből megtudhatod, hogyan keress pénzt online az affiliate marketing segítségével

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?