
Februári hírek és újdonságok, nem csak partnereknek
2023 alig kezdődött el, az első hónap már el is süvített mellettünk. Az által, hogy az előző két hónapban jelentős shopping-események voltak, a konverziók és jutalékok szempontjából nem teljesített jobban, mint december és november, de ez jellemző is januárra. A Black Friday-től karácsonyig tartó fogyasztói bonanza után az emberek megpihentetik pénztárcájukat, ennek ellenére voltak rendelések – a konverziók megközelítőleg az októberi szintet érték el.
Kezdjük is el! Nézzük meg, hogyan alakult a január!
Új kampányok
Januárban 3 kampánnyal bővült a Dognet kínálata:
Januári összegek
A nagy összegek így alakultak globálisan
- Összesen 85 129 konverziót regisztráltunk
- 322 185 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 126 738 719 HUF)
- A rendelések értéke összesen 5 979 994 € volt (ez 2 352 366 859 HUF)
Ebből a magyar piacon:
- Összesen 7 562 konverziót regisztráltunk
- 28 132 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 11 066 548 HUF)
- A rendelések értéke összesen 508 362 € volt (ez 199 975 886 HUF)
Konverziók piaci eloszlása január 2023
Januárban az összesen jegyzett konverziók fele a szlovák piacról származott, a cseh piacról a konverziók 36 százaléka, a magyar piacon a konverziók 8 százaléka jegyződött. A lengyel és a román piacon a konverziók aránya nem változott decemberhez képest.
Konverziók és jutalékok szegmensekre való eloszlása január 2023
Global piac
Globálisan a legjobban teljesítő szegmens ismét a Lakás és Bútor volt, ebben a szegmensben jegyződött a konverziók egy harmada és 46 százalékkal a jutalékok majdnem fele. Az Egyéb, az Egészség és Táplálkozás és a Divat és Szépség megközelítőleg egyformán teljesítettek, ezeket az Elektronika és a Sport követték.
Magyar piac
Ha megnézzük konkrétan a magyar piacot, akkor más eloszlást figyelhetünk meg. Itt konverziók szempontjából az Egyéb volt a legsikeresebb szegmens a konverziók 25 százalékával, amit szorosan a Lakás és Bútor követett 24 százalékkal, majd a Divat és Szépség, amit szorosan az Elektronika követett. Jutalékok szempontjából viszont a Lakás és Bútor volt a legsikeresebb szegmens, az Elektronika pedig a második legjobb. Az Egészség és Táplálkozás és a Sport szegmensek egyformán teljesítettek konverziók szempontjából, a Sport viszont 1 százalékkal kevesebb jutalékot hozott, mint az Egészség és Táplálkozás.
Így változtak az egyes szegmensek 2022 decembere és 2023 januárja között
Global piac
Ezen a grafikonon a konkrét konverziókat láthatjuk, amiket az egyes szegmensek elértek decemberben, illetve januárban, és rögtön feltűnik az, amit már a bevezetőben megemlítettem: a karácsonyi üzlet után jóval kevesebbet rendeltek az emberek. Ez legjobban a Lakás és Bútor és az Egyéb szegmenseken látszik meg, ahol majdnem megfeleződött a regisztrált konverziók száma, de a Divat és Szépség, az Elektronika és a Sport szegmensekben is jelentős csökkenés látható. Hogy is ne lenne, hisz pont ezek azok a szegmensek, ahonnan a legnépszerűbb karácsonyi ajándékok származnak. De a számok nem mindenhol csökkentek: az Egészség és Táplálkozás és a Pénzügy szegmensekben több sikeres konverzió volt, mint decemberben.
Magyar piac
A magyar piacon hasonló a helyzet, itt is ugyan azokban a szegmensekben csökkentek a legjobban a számok, mint globálisan. Ráadásul az Egészség és Táplálkozásban is egy pár konverzióval kevesebb ment végbe.
Rendelések átlagos értéke szegmensek szerint december 2022 vs. január 2023
Global piac
A látogatók ugyan kevesebbet, de egy szegmens kivételével nagyobb értékben rendeltek decemberhez képest. A legértékesebb átlagos rendelések az Elektronika szegmensből származtak. A rendelések értéke a legjelentősebben a Lakás és Bútor és a Pénzügy szegmensekben növekedett.
Magyar piac
A magyar piacon is az Elektronika szegmensben történt rendelések voltak a legértékesebbek és a legjelentősebb értéknövekedést a Lakás és Bútor szegmensben regisztráltuk. Csak a Sport szegmensben rendeltek kisebb értékben decemberhez képest.
Jutalékok átlagos értéke szegmensek szerint december 2022 vs. január 2023
Global piac
A kifizetett jutalékok legerősebben a Lakás és Bútor, a Pénzügy és az Egyéb szegmensben növekedtek. A többi szegmensben plusz-mínusz tartották magukat a jutalékok értékei, jelentősebb csökkenés csak az Egészség és Táplálkozásban volt észlelhető.
Magyar piac
A magyar piacon a legjobban a Lakás és Bútor szegmensben nőttek meg a kifizetett jutalékok, de a Sporton kívül minden más szegmensben is átlagosan magasabb jutalékban részesültek a partnerek a magyar piacon januárban decemberhez képest.
Távolugrók magyar piac
A távolugrók azok a kampányok a Dognetnél, amelyek egyik hónapról a másikra a legtöbbet erősödtek. Csak azokat a kampányokat tüntetjük fel, amelyeknek már az előző hónapban is legalább 40 konverziójuk volt.
Kampány | Százalék plusz |
Miniwebshop.hu | 240 |
Heliumking.hu | 206 |
Xiaomishop.hu | 59 |
Mohito.com | 17 |
Kondela.hu | 16 |
Ugyan szinte minden szegmensben csökkentek a konverziók, ennek ellenére volt januárban 5 sikeres távolugró, amelyeknél januárban megnőtt a konverziók száma. A Legsikeresebb ezek közül a Miniwebshop.hu és a Heliumking.hu kampányai voltak.
Legsikeresebb kampányaink bevétel szerint a magyar piacon
Hely | Kampány |
1 | Cosori.hu |
2 | 4home.hu |
3 | Pepita.hu |
4 | Electronic-star.hu |
5 | Miniwebshop.hu |
6 | Xiaomishop.hu |
7 | Klarstein.hu |
8 | MerkuryMarket.hu |
9 | Timestore.hu |
10 | butor1.hu |
Az első négy helyet januárban is azok a kampányok foglalták el, mint decemberben: Cosori.hu, 4home.hu, Pepita.hu és Electronic-star.hu. A Klarstein.hu kampánya lecsúszott a hetedik helyre, a Miniwebshop.hu és a Xiaomishop.hu kampányai előzték meg. A Timestore.hu kampánya is még benne van a Top10-ben a kilencedik helyen. A MerkuryMarket.hu és a butor1.hu kampánya pedig ismét bekerült a Top10-be.
Ezek voltak partnereink legnagyobb bevételei 2023 januárjában
Típus | Konverziók | Jutalék EUR | Jutalék HUF |
Egyéb | 2982 | 22753 | 8942031 |
Tartalom | 3382 | 17043 | 6697891 |
Tartalom | 2576 | 13447 | 5284777 |
Tartalom | 1313 | 10700 | 4205104 |
Tartalom | 1925 | 10419 | 4094702 |
Tartalom | 5652 | 10180 | 4000815 |
Egyéb | 4490 | 10152 | 3989661 |
Egyéb | 3949 | 9248 | 3634393 |
Egyéb | 3347 | 8015 | 3149891 |
Egyéb | 1027 | 7757 | 3048678 |
Az egyik partnerünk kérésére a táblázatban nem tüntetünk fel egy cashback/voucher portált. Az „Egyéb” cashback, voucher és CSS partnereket jelöl.
Összegzés
Ahogy azt a konverziók értékeiből egyértelműen láthatjuk, 2023 januárját sem kímélte meg a már megszokott gyengülés az előző erős hónapokhoz képest. Érdekes lesz megfigyelni, hogy hogyan fognak alakulni az elkövetkező hónapok, míg újból végbe nem megy a következő e-kereskedelmi szezon. Vajon mit fogja várni 2023-ban a fogyasztókat? Hogyan fog a továbbra is jelentős infláció és a feszült geopolitikai helyzet kihatni az affiliate marketingre? Ezt fogjuk figyelni, és továbbra is havonta hozunk nektek értékeléseket az előző hónapokról. Addig is mi a Dognetnél veletek együtt fogunk keményen dolgozni azon, hogy a hálózat még effektívebb legyen, hogy a kampányok gördülékenyen lefussanak és hogy továbbra is szaftos bevételeket érjetek el minőségi tartalmatokkal.
Tippek februárra – Szerelmes Bálint-nap
És ezzel el is értünk a februárba, ahol az év első nagyobb e-commerce esemény várja a hirdetőket, a partnereket és a fogyasztókat – a Bálint-nap a.k.a. Valentin-nap, a szerelmesek ünnepe, február 14-én. Erre az alkalomra főleg a kozmetika, alsónemű, parfümök és szexuális segédeszközök, valamint ajándékok kategóriából származó áru az, amit a potenciális vásárlók keresnek. Ezért éri meg erre a témára tartalmat létrehozni. Hogy konkrétan milyen kampányokat találsz a Dognetnél, ahol megfelelő termékeket találsz népszerűsítésre, azt a Tippek februárra – Szerelmes Bálint-nap blogbejegyzésünkből tudjátok meg!
Sok sikert a további hónapokban!