Hogyan igazodj ki az affiliate marketing és a Google Analytics 4 riportok különbségei közt

Hogyan igazodj ki az affiliate marketing és a Google Analytics 4 riportok különbségei közt

(A cikk a 6clickz közreműködésével készült.)

A Google Analytics 4 2023.07.01-től teljes mértékben leváltja elődjét. A Universal Analytics (UA/GA3) szolgáltatásban már csak előzményadatokat találsz majd. A webáruházadban végzett vásárlói tevékenységek mérése és rögzítése az UA-ban ezen a napon leáll. Csak a GA4 marad teljesen aktív, és az UA-ból származó adatok nem konvertálhatók és nem helyezhetők át az új verzióba.

A GA4 más elven működik, mint az előző verzió. Minden elemzés az ügyfél vásárlási útjának eseményeire irányul (event-based analytics), míg az UA a látogatásra (munkamenetre, session) összpontosított.

A régi verzióban szűrőket állítunk be a rögzített adatokhoz, ami az új verzióban már nem lesz lehetséges. A riportok megjelenítése automatikusan történik az UTM paramétereknek megfelelően. Ezért lesz még fontosabb, hogyan állítod be őket.

Előfordulhat, hogy a GA4 az affiliate kampány forrásból származó értékeknek csak a harmadát mutatja az UA azonos időszakához képest.

Fontos tudatosítani, hogy ezek a visszaesések nem az eladásokban bekövetkezett negatív változásokat tükrözik. A különbségek a GA4 működésének eltérő logikájából fakadnak. Emellett hozzá kell tenni, hogy a tapasztalatok szerint a legtöbb cégnél nincs teljesen megfelelően beállítva a GA4. Az alábbiakban elmagyarázzuk, hogyan keletkezhetnek ezek az eltérések.

 

Az új GA4-ben az affiliate marketing riportok közötti jelentős különbségeket főként a következők befolyásolhatják:

  • A GA4 kód helytelen telepítése
  • Helytelenül beállított UTM paraméterek
  • Besorolatlan források a „not set” elem alatt
  • A cookie-lista miatt nem lekövetett konverziók hozzáadása
  • Attribúciós modell kiválasztása (7 elérhető)
  • GA4 intelligencia, amely maga dönti el az egyes csatornák fontosságát az ügyfél vásárlási útján a csatornák közötti cross-channel data-driven-en belül.

Az egyes pontok részleteit a 6clickz ügynökség cikkében olvashatod, amely a Google Analytics 4 témájával részletesen foglalkozik blogjában.

Hogyan szerezzünk reálisabb és megbízhatóbb számokat a GA4-ből?

Az alábbiakban találsz egy 1 perces videó útmutatót a 6clickz-től arra, hogyan juthatsz még reálisabb számokhoz. Elkerülheted az adattorzítást, így pontosabb és átláthatóbb képet kapsz majd az affiliate kampányod teljesítményéről.

 

Íme a lépések, hogyan készül a riport a Dognet hálózat affiliate kampányának forgalmáról:

  1. Új riportot hozunk létre a Explorations részben.
  2. source/medium hozzáadása a Dimenzióhoz.
  3. Hozzáadjuk a source/mediumot a Rows alatti táblázathoz.
  4. Beállítunk egy szűrőt, ahol a source/medium tartlamazza „dgt” ill „dognet„, „dognet.hu„. (A kampány integrációjától függ.)
  5. Add hozzá a Purchase revenue-t a Metrics-hez, és illessze be az Values alá.
A fenti 5 pont beállításával az affiliate kampány bevételeiről megbízható riportot készíthetsz.

Így közelebb kerülhetsz azokhoz az értékekhez, amelyeket az eredeti UA-ból kaptál. Így jobban tudsz dolgozni az online marketing mix általános beállításával, és hatékonyabban formálhatod a webáruházad vagy online projekted marketingstratégiáját.

 

Szakértői vélemények

Ha még nem tette meg, a lehető leghamarabb állítsa be a GA4-et. Vagy még jobb, hogy szakemberrel állíttassa be. Ön vagy marketingesei még évekig ezzel az eszközzel fognak dolgozni, ezért megfelelően kell beállítani, nem csak felületesen. Ugyanakkor azt javaslom, hogy szánjon elegendő időt a GA4 és az UA közötti különbségek tanulmányozására, hogy ne az aktuális rutin által befolyásolt új mutatókat nézze meg. Maga a mérés elve megváltozott, így ezeket a számokat már nem tudjuk értelmezni a régi szerint. És végül, de nem utolsósorban meg kell ismerkednie az új GA4 felhasználói felülettel, amely sajnos nem olyan intuitív, mint a régi UA felület.

Ľubomír Štulajter, Performance Marketing Manager VIVANTINA

A GA4 egy teljesen más módszer az analitika mérésére és nézésére. Ezért is nagyon fontos, hogy a GA4-et a kezdetektől megfelelően állítsuk be – különösen a különféle eseményeket, amelyek eltérőek lehetnek az egyes webhelyeken és az analitikával foglalkozó felhasználókonként. A GA4-ben nagy előnyt látok éppen a különböző eseményparaméterek beállításában és az azt követő adatjelentésekben, ahol különböző szemszögből nézhetjük majd az adatokat.

Peter Nemček, Marketing tanácsadó

A Google Analytics 4 néhány héten belül mindenki számára valósággá válik (ha tetszik, ha nem). A Universal Analyticshez képest az egyik legnagyobb különbségnek azt tartom, hogy az UA viszonylag könnyen olvasható és érthető Last non Direct attribúciós modelljéről a cross-channel data-driven GA4 modellre váltunk. Ez komoly kihívást jelenthet az egyes forgalmi források hozzájárulásának értékelése során, különösen, ha kisebb marketingcsatornákról van szó. Mindenképpen azt javaslom, hogy a GA4-re váltás után koncentráljon jobban az egyes hirdetési rendszerek adataira, és ezzel egyidejűleg (ha eddig nem tette meg) koncentráljon sokkal jobban, és próbálja megérteni a Conversion paths riportot (Advertising > Attribution > Conversion paths), hogy jobban megértsük, milyen szerepet játszanak az egyes források az ügyfél konverziós útjában.

Michal Vavro, PPC & e-commerce strategist TonerPartner

Mindenekelőtt a GA4 mérési adatok dokumentációjának tanulmányozását javaslom, mivel nagyon más logikájú, mint a Universal analytics metrikái. Azt is érdemes elsajátítani, hogyan lehet megkülönböztetni a GA4-ben megjelenített riportok adatainak pontosságát, és tisztázni az olyan fogalmakat, mint a mintavételezés, a kardinalitás és a thresholding, mivel szélsőséges esetekben az adatok kevesebb, mint 10%-a alapján készíthetők jelentések. Ha ismételten szeretne visszatérni az adatok bizonyos nézeteihez, akkor az Explore rész helyett a Library használatát javaslom, ahol a menüben szerkesztheti az előre elkészített, szabványos dashboardokat, illetve újakat is hozzáadhat.

Martin Anderko, Head of Performance Marketing GymBeam 

Ha bármilyen további kérdésed van az affilliate csatorna GA4-ben való megjelenítésével kapcsolatban,  lépj velünk kapcsolatba a hello@dognet.com címen.

 

Affiliate marketing webáruházak számára
INGYENES E-KÖNYV

Affiliate marketing webáruházak számára

Már csak egy lépésre vagy az e-könyvtől, amelyben rengeteg hasznos információt találsz az affiliate kampányod helyes beállításáról és működéséről

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?