GYIK – gyakran ismételt kérdések

GYIK – gyakran ismételt kérdések

Alapvető kérdések

Ki a hirdető?

A hirdető egy olyan cég, amely növelni akarja az eladást a webáruházában. Lehet szó e-shopról, hitelközvetítésről, esetleg más szolgáltatásról az interneten.

A hirdető hajlandó jutalékot fizetni annak, aki ügyfelet szerez neki. A jutalmazást megadhatja százalékban (például a rendelés értékének 5%-a) vagy pontosan megszabhatja forintban (például 1000 HUF hírlevél-feliratkozásért vagy űrlapkitöltésért). A jutalmazás kombinálható (8% a rendelés értékéből + 300 HUF hírlevél feliratkozásért).

Ki a partner?

A partner egy olyan személy vagy cég, aki azzal akar bevételt szerezni az interneten, hogy mások cégét és szolgáltatásait publikálja.

Például egy blogger, aki a blogon bannert helyez el, és úgy szerzi a bevételt, hogy látogatói a banneren keresztül átkattintanak a hirdető oldalára, ahol vásárolnak vagy más teljesítményt visznek véghez. Ezért a bizonyos teljesítményért a hirdető jutalékot fizet a bloggernek=partnernek.

GYIK - Hirdető

Milyen feltételeknek kell megfelelnem?

Az ingyenes alapcsomagban, ahol a hirdető csak jutalékot fizet, olyan legalább 1 éve futó projekteket fogadunk csak el, akiknek havonta több mint 200 rendelésük van, és rendelkeznek EU-s adószámmal. Mindenesetre, töltse ki, kérem a belépési űrlapot hirdetőknek, és felajánlunk megoldásokat. 

Mit kell tennem ahhoz, hogy az ajánlatomat hozzáadjam a kampányokhoz?

Felülvizsgáljuk a projektjét, hogy alkalmas-e egyáltalán a hálózatunkba, és van-e értelme integrálni. Az affiliate nem alkalmas mindenkinek, ezért kérjük, töltse ki a belépési űrlapot.

Az integráció abból áll, hogy azonosító kódokat állítunk be az oldalán, valamint bannerekkel, XML feedekkel (e-shop esetén) és kampányleírással szolgálunk.

Mennyibe kerül a regisztráció?

A hirdetők belépési űrlapon keresztül jelentkeznek. Mi ezt felülvizsgáljuk és kiértékeljük, majd kapcsolatba lépünk velük, hogy ingyen rögzítjük-e a hálózatunkba, vagy más, fizetős megoldást kell nyújtanunk. 

GYIK - Partner

Milyen feltételeknek kell megfelelnem?

A regisztrációnál már kell, hogy rendelkezzen valamilyen médiafelülettel, vagy létezzen egy projekt, ahol elhelyezheti a kampányokat. Regisztráció által megnyílik a lehetőség, hogy elkezdje használni a kampányokat. A teljes lista megtekinthető nem regisztráltak számára is az oldalunkon. Tehát elég, ha minden mezőt kitölt a regisztráció során. 

Mennyibe kerül a regisztráció?

Semmibe. A regisztráció és kampányaink felhasználása teljesen ingyenes. 

Nem vagyok se vállalkozó, se cég, lehetek partner?

Jelenleg erre sajnos nincs lehetőség. Kizárólag számlaképes, közösségi adószámmal rendelkező partnerekkel tudunk együttműködni. 

Még nincs weboldalam, hogyan regisztráljak?

Amennyiben még nincs weboldala, felesleges regisztrálnia. Viszont, ha látni akarja az adminisztrációs felületet vagy a bannereket még a weboldal létrehozása előtt, írja be az űrlapban a weboldal cím mezőjébe: „Még nincs weboldalam”.  

Propagálhatom a kampányokat akár több oldalon is?

Igen. Nem szükséges hozzá új regisztráció. Egyetlen regisztrációval bármennyi oldalon propagálhat kampányokat. Viszont az összes oldalnak meg kell felelnie a kampányok és a hálózat feltételeinek.

Propagálhatom a kampányokat a közösségi médiában?

Igen. Vigyáznia kell viszont, hogy ne spameljen. Ha megtudjuk, hogy „spamel” (akár szociális hálózatokon, akár másképp), az egész affiliate kontóját leblokkolhatjuk.

Ha valaki átkattint a linkemen, azonnal vásárolnia is kell?

Nem kell. A látogató nyugodtan nézelődhet, vagy akár el is hagyhatja az oldalt. Ha 30 napon belül visszatér (a cookies időtartama változhat kampányok szerint) és konverziót csinál (vásárlás, hírlevél feliratkozás, stb.), a jutalék még mindig Önnek jár.

A kampány csak meghívottaknak szól, hogyan érhetem el?

Az adminisztrációban a kampányok áttekintésében talál olyan kampányokat is, amelyek csak meghívottaknak szólnak. Hozzáférés esetén kattintson a „Hozzáférés kérvényezése” linkre, és várjon a megerősítő emailre. Ha engednénk, hogy a partnerek rögtön a regisztráció után használják az összes kampányt, megtörténhetne, hogy valamilyen spekuláns bejelentkezik, és elkezdi romba dönteni hirdetőink hírnevét.

 

Miért lett azonnal elutasítva a jutalékom?

Leggyakrabban az átfedés az oka. Ilyen tranzakciónak azonos az ID-je  pár másodperces eltéréssel és azonos IP címmel. Az űrlapoknál azonos adatok vagy spam esetén lehetséges.

Példa:
3 rendelés, azonos ID, röviddel egymás után, azonos összeg. Az első rendelés státusza „várakozó”, a másik kettő automatikusan elutasítva.

 

Meddig tart a jutalék jóváhagyás folyamata?

A jutalékok jóváhagyása kb. egy hónapig tart. E-shopoknál még tovább tarthat (az árut át kell venni és ki kell fizetni). A hirdetőktől havonta kapunk egy riportot, amelynek alapján jóváhagyjuk vagy elutasítjuk a jutalékokat, esetleg bónuszokat osztunk (például sikeres kontómegnyitásért vagy hitelközvetítésért). A jóváhagyás alapos leírását megtalálja minden egyes kampánynál.

Hogyan tudom meg, kaptam-e bónuszt az értékesítésért?

Havonta kapunk riportot a hirdetőktől, melynek alapján bónuszokat osztogatunk (kontómegnyitás, hitelközvetítés).

Példa:
Ha új ügyfelet szerzett egy banknak, az áttekintésben, tegyük fel, 1600 HUF fog szerepelni egy leadért. Ha a kontó sikeresen meg lett nyitva, a jóváhagyásnál az 1600 HUF megváltozik 6000 HUF-ra (szóval hozzáírunk a konkrét tranzakcióhoz 4400 HUF-ot egy eladásért).

Hogyan tudom meg, hogy a megfelelő linket/bannert adtam-e hozzá az oldalra?

Kattintson a linkre/bannerre az oldalán és ellenőrizze az adminisztrációban, rögzítve van-e a kattintás.

Az adatok 25 percenként frissülnek. Ezért ne ijedjen meg, ha nem látja azonnal a kattintást.

Módosíthatom a linket, és utalhatok valamilyen aloldalra vagy pl. konkrét termékre?

Igen.

Példa:
Az egyik kampányunk a topánky.sk. A klasszikus szöveges link így néz ki: http://www.topanky.sk/?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=db2af2ac. A link viszont a főoldalra irányít, és Ön konkrét cipőre vagy kategóriára akar utalni. Szóval, fogja az URL-címet, ahova küldeni akarja a látogatókat, pl. http://www.topanky.sk/23-star-pes-v-nudzi-man-n372015-606010, és mögé helyezi az Ön kódjait.
Az eredmény a következő lesz: http://www.topanky.sk/23-star-pes-v-nudzi-man-n372015-606010?a_aid=55d1e5e96f49d&a_bid=db2af2ac

Többet megtudhat a következő cikkben.

Mi történik, ha az ügyfél 2 különböző partner linkjére kattint?

Az utolsó győz.

A jutalék annak a partnernek jár, akin keresztül végül az ügyfél vásárolt.

Számlázás

Hogyan kérvényezem a fizetést?

 

Ahhoz, hogy kérvényezhesse a fizetést, legalább 30 000 HUF jutaléknak kell lennie jóváhagyva.

A fizetést kérvényezheti egyenesen az adminisztráción keresztül a „Request payment”-re kattintva.

 

Ezután várjon a felhívásra, amelyben további információkat talál.

 

Hogyan történik a jutalékok kifizetése (vállalkozók/cégek)?

Cégek és vállalkozók standard számlákat állítanak ki, amiket átfizetünk. Minden jutalék a hálózatban ÁFA nélkül szerepel. 

 

Rövidítések és idegen szavak

Konverzió és konverzió mértéke

A konverzió a honlap céljának elérését jelenti, ami lehet rendelés megvalósítása, hírlevél feliratkozás, űrlap kitöltés, stb. A konverzió mértékét százalékban adják meg, és azt mutatja, hogy 100 látogatóból hányan konvertáltak. Általában az e-shopok konverzió mértéke 0,5 – 2% között mozog. Képzelje el, hogy van egy üzlete, és miután belép, figyeli a látogatók számát. A konverzió mértéke mutatja, hogy a látogatók mennyi százaléka vásárolt Önnél. 

Cookies (sütik)

A cookies (sütik) olyan adat, amely azonosítja a honlaplátogatót és a partnert is, aki az adott honlapra utalta. Ez egy átmeneti akta, amely a látogató böngészőjében rögzítve lesz. Ez alapján tudjuk hozzárendelni a jutalékot a partnerhez. A cookies biztosítja azt is, hogy a partner abban az esetben is megkapja a jutalékot, ha a látogató pár nap múlva visszatér a weboldalra.

Közvetlen vs közvetett PPC

A PPC online reklámot jelent, például: Facebook reklám, Adwords, Etarget …

Közvetlen PPC – a közvetlen PPC reklámok azok, amelyek egyenesen a hirdető oldalára vezetnek. Ez annyit jelent, hogy miután a látogató rákattint a reklámra, a hirdető oldalán találja magát. Közvetlen reklámnak számít olyan Facebook hozzászólás is, amely valamilyen linken keresztül a hirdető oldalára utal.

Közvetett PPC – közvetett PPC reklámok azok, amelyek a partner oldalára utalnak. Ez annyit jelent, hogy a látogató, miután a relámra kattint, a partner oldalára kerül. Onnan pedig, banneren vagy linken keresztül átkattint a hirdető oldalára. Tilos automatikusan átirányítani a látogatót a hirdető honlapjára.

Impresszió click-rate-el (CTR)

Impresszió egyenlő megjelenítés. Főleg bannereknél használatos, ahol CPT formában, megjelenítések számáért (bannerek megjelenítése) fizetnek . A CTR (click-rate) százalékban van megadva és azt mutatja, hogy 100 látogatóból (impresszió) hányan kattintottak a bannerre. Minél nagyobb a CTR, annál jobb. Vigyázzon viszont a félrevezetéssel – ha a reklám tartalma hazudni fog, a megszerzett látogatottság nem válik hatékony konverzióvá.

ROI

Return on investment (ROI) annyit jelent, mint: beruházások megtérülése. Azt fejezi ki, mennyire érdemes befektetni.

CMS

A CMS rövidítés a content management system fogalomra utal. Ez egy olyan rendszer, amelynek alapján kezelheti a tartalmat a honlapján. Úgy működik, hogy bejelentkezik a CMS-be, és az adminisztrációs felületen keresztül hozzáadja és szerkeszti a tartalmat. Ez egy egyszerűsített eszköz a nem-programozók számára, hogy ők is képesek legyenek kezelni a weboldalakat.

SEM

A keresők nagyon jól hozzájárulhatnak projektjének látogatottságához. A search engine marketing (SEM) azzal foglalkozik, hogyan szerezzük meg leghatékonyabban ezt a látogatottságot. Google-n belül a Google Adwords platform használatos erre, ahol aszerint fizet a kattintásokért, amilyen kulcsszavakat választ. Gyors, de fizetett módja a látogatottság szerzésnek.

A SEM röviden elmagyarázva, reklám a keresőkben. (Google, Yahoo, Bing,…).

Lead generation

Ez a fogalom a kampány működésének folyamatával foglalkozik. Ha valami „lead generation” orientált, akkor az konkrét célra összpontosít – kapcsolatok, kitöltött űrlapok, mailek megszerzése, stb. Ezeket később konvertálhatóak. Gyakran működnek így bankok kampányai – leadeket gyűjtenek potenciális ügyfelektől, akiket később megszólítanak.

RTB

A real-time-bidding viszonylag fejlett és új technológia, bannerek vásárlására szolgál. A hirdető beállítja a maximális árat egy banner megjelenítésért és a rendszer meghatározza, hol jelenik meg.

Guest blogging

Az Ön szerzői művének elhelyezése más projekten (blog, magazin, stb.). Egyszerűen csak megszólítja a honlaptulajdonost azzal, hogy készít egy egyéni cikket a projektjéhez – teljesen ingyen. Elég, ha a cikkben 1-2 link az Ön oldalára fog utalni, és ott található majd az aláírása. Ő tartalmat szerez, maga pedig reklámot. A linkek segítenek közvetlenül látogatókat szerezni, de fontosak a SEO számára is.

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?