4 tipp a hatékony értékesítéshez különböző csatornákon

4 tipp a hatékony értékesítéshez különböző csatornákon

Dinamikus gazdasági környezetben, ahol az ellátási lánc kihívásokkal néz szembe, valamint a webshopok számának folyamatos növekedése arra ösztönzi a  kereskedőket, hogy olyan értékesítési csatornákat használjanak, ahol a fogyasztók lojálisak és sokat vásárolnak!

Az easySales partnerünk 4 tippet gyűjtött össze, amely segít a többcsatornás értékesítésben –  Az easySales nem más, mint egy csapat, amely egyszerűsíti a Romániába történő terjeszkedést a magyar kereskedőknek, és egy olyan platformot fejleszt, amely megoldja a népszerű piactereken való jelenlét összetettségének és a külső rendszerek közötti integráció hiányának problémáját.

Függetlenül attól, hogy márkája új vagy növelni szeretné online jelenlétét, előnyére fordíthatja a piactereket és bővítheti vállalkozását: logisztika, új ügyfélkörök felkutatása, rendelkezésére álló több fizetési és szállítási lehetőségek, azaz minden eszköz, amely a nemzetközi terjeszkedéshez szükséges. A piactereken való jelenlét új értékesítési csatornákat jelent, amelyet konkrét piaci stratégia nélkül nem lehet megvalósítani.

1. Győződjön meg róla, hogy kiváló ügyfélszolgálat fogadja ügyfelei megkeresését

Minden piactér különböző minőségi mutatókat használ, hogy biztosítsa az előírások betartását, amelyeket ügyfeleik védelme érdekében alakítottak ki. Fontos, hogy szem előtt tartsa és megfeleljen ezeknek az előírásoknak, különben korlátozhatják eladói fiókját.  

Tipp: Figyeljen a megfelelő stratégiára, és fontolja meg a rugalmasabb kampányokban való részvételt, kedvezmények és ajándék termékek felajánlását, ingyenes visszaküldést, gyors szállítást akár 5 munkanapon belül. Ezenkívül az első szakaszban az ügyfelek elvárásaihoz való alkalmazkodás és a pozitív visszajelzések számának növelése a cél. Ezután már csak meg kell őriznie pozícióját.

2. Fordítson különös figyelmet a termékek dokumentálására

Ha több csatornán értékesít, fontos ismernie a szabályokat és tudnia kell, hogy azok célja a fogyasztók gyorsabb kiszolgálása. Például egyes piacterek megkövetelik a termékjellemzők és attribútumok alapos meghatározását, mások pedig kötelező EAN-t és pontos készletszámot írnak elő.

Fordítson figyelmet a jellemzők felsorolására és az előnyök kiemelésére. Ha egyszerűen felsorolja a termék paramétereit, akkor a leírás unalmas lehet. Próbálja átgondolni az ügyfelek problémáit, és rámutatni a termék azon elemeire amelyek megoldást nyújtanak. Használjon:

  • különálló, felsorolásjelekkel jelölt bekezdéseket
  • nagybetűket
  • félkövér betűtípust
  • színes szövegeket

Mint minden kiskereskedő, valószínűleg Ön is elégedett saját termékeivel és azok jellemzőivel, de nem minden fogyasztó számára fontosak a részletek, hanem inkább azt szeretnék tudni, hogy miben segít a termék, és miben különbözik a piacon megtalálható többi terméktől.

Bár a részletes leírás természetes, amikor minőségi termékleírást készít, fontos, hogy szem előtt tartsa a termékre vonatkozó kulcsszavakat. SEO szempontból a megfelelő szavak használata segít növelni termékei relevanciáját az ügyfelek keresési eredményei között.

Például ha egy hölgy magas sarkú cipőt keres, akkor tranzakciós keresést végez:

✓ Magas sarkú cipő

✓ 6 cm-es magas sarkú

✓ Vastag sarkú cipők

✓ Vékony sarkú cipők

✓ Elegáns sarkú cipő

✓ Elegáns közepes sarkú cipő

✓ Kedvezményes magas sarkú cipők

✓ Elegáns sarkú cipők 2021

A RealBusiness tanulmánya alapján a felhasználók 74%-a odafigyel a nyelvtanra és a helyesírásra, valamint több mint fele (59%) elkerüli az olyan webshopookat, ahol gyakoriak az elírások.

A témához kapcsolódóan fontos kiemelnünk, hogy a piacterek integrátorai automatizált eszközöket biztosítanak a termékleírások fordítására. Ez segít gyorsan átlépni a nyelvi akadályokat.

3. Biztosítsa a valós idejű készletet az összes értékesítési csatornán

Adott egy kereskedő, aki 50 db. termékkel rendelkezik és listázza őket 3 értékesítési csatornára.

Mivel nincs API kapcsolata, külön kezeli a 3 felületet beleértve a készletek frissítését is, megoldásként elhelyez egy feed-et, amelyet legjobb esetben is 3 óránként olvasnak le a piacterek, így meglehetősen magas annak kockázata, hogy olyan termékre érkezik megrendelés, amelyet készlethiány miatt nem lehet teljesíteni, így a megrendelés törlésre kerül, jobb esetben pedig megváltozik a kézbesítési időszak. Ügyfélként mi sem bosszantóbb annál, amikor több órás kutatás után megrendeljük a kiszemelt terméket, majd jön az értesítés, hogy készlethiány miatt mégsem kézbesíthető?

Ha a kereskedő használna készletszinkront, akkor minden értékesítés után valós időben frissülne a készlete az értékesítési csatornákon, és csak az aktuális eladásra kínált készlet jelenne meg. Ez lehetővé tenné a konverziók elérését túlértékesítés kockázata nélkül.

Milyen funkciókat szükséges figyelembe venni a többcsatornás rendszer kiválasztásakor?

Egy megfelelő szoftver képes elvégezni a készletek szinkronizálását egyszerre több felületen is. Ha termékeit több piactéren értékesíti, az eszköznek lehetővé kell tennie a piactéren lévő készletek kezelésén túl a saját webáruház készletének frissítését is abban az esetben, ha a piactérről érkezik a megrendelés. Más szóval kétirányú kommunikációra képes a különböző felületek között.

A megfelelő rendeléskezelés fontos szempont a szinkronizálási folyamatban, hiszen segít a minimumra csökkenteni az emberi mulasztásból eredő hibákat és meggátolja a túlértékesítét. Minden csatornán szükséges nyomonkövetni, szinkronizálni és kezelni a megrendeléseket.

Adatszinkronizálás. Vannak olyan rendszerek, amelyekben a szinkronizálási folyamat néhány órát is igénybe vehet, míg mások esetében csak néhány másodperc az egész. Célszerű olyan rendszert választani, amely gyors adatszinkronizálást biztosít.

Egy jó szinkronizálási rendszer a különböző funkciók mellett hasznos információkat is gyűjt az értékesítési csatornákról.

4. Automatizálási és egyéb szoftverek használata

Ha több piactéren is jelen van, akkor olyan bevételre tehet szert, amely kedvezőtlenebb időszakokban kompenzálhatja az eladások csökkenését a saját webshopban.

Az easySales csapata észrevette, hogy Romániában a nagyobb kampányok nélküli hónapokban a piacterekről érkezett rendelések átlagos aránya 57%, a kampányok során pedig 76% a saját webshophoz képest.

A nyitottság az új megoldásokra és a mindennapi életben használt platformok vagy alkalmazások tesztelése az automatizálási, valamint a hatékonysági terv szerves elemét kell képezze. Egy többcsatornás stratégia során a következő műveletek automatizálásán érdemes mielőbb elgondolkodni:

  • Tömeges számlázás
  • Tömeges rendelés feldolgozás
  • Készletek szinkronizálása az összes csatornán
  • Automatikus SMS és e-mail értesítések
  • Fehér háttér egyszerű eszközölése
  • Egyszerűsített listázás különböző értékesítési csatornákra
  • Termékleírások automatikus fordítása
  • Automatikus ár – a legjobb ár elérése a piaci ingadozásoktól és a versenytársaktól függően.

 

 

Egy vállalkozás esetében fontos, hogy mindig új termékekkel és szolgáltatásokkal bővüljön a kínálat, valamint, hogy az operatív tevékenységek jelentős része automatizálva legyen. Sokszor ezek a szempontok különböztethetnek meg egy eladót a versenytársaitól.

✓ Hozzon létre eladói fiókat azokon a piactereken;

✓ Válassza ki a raktárkészlettel rendelkező termékeket;

✓ Vegyen részt folyamatosan a piacterek által szervezett kampányokban;

✓ Maradjon kapcsolatban az e-kereskedelmi közösségekkel, és figyeljen a szakemberek tanácsaira;

Szeretne új értékesítési csatornákat kipróbálni, és 10x gyorsabban feldolgozni megrendeléseit, mint eddig?

Ha megoldást keres a népszerű romániai piacterekre való terjeszkedésre és az e-kereskedelmi tevékenység automatizálására, akkor forduljon bátran az easySales csapatához.

Az easySales megoldja a népszerű piactereken való jelenlét összetettségéből eredő problémákat és a kereskedők által használt különböző platformok – webshop motorok, számlázószoftverek, futárszolgálatok, piacterek – közötti integrációt, így több idő marad egyéb hasznos tevékenységekre, mint például az arculatfejlesztésre.

Hozzon létre egy ingyenes fiókot az easy-Sales.com felületen, és automatizálja e-kereskedelni tevékenyéségét.

Kristof Braunsteiner

Affiliate Manager for Hungary and DACH

Affiliate marketing webáruházak számára
INGYENES E-KÖNYV

Affiliate marketing webáruházak számára

Már csak egy lépésre vagy az e-könyvtől, amelyben rengeteg hasznos információt találsz az affiliate kampányod helyes beállításáról és működéséről

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?