Mi az az affiliate marketing és hogyan keressünk vele pénzt?

Mi az az affiliate marketing és hogyan keressünk vele pénzt?

Az affiliate marketing egy innovatív marketing taktika, amely online bevételt tud generálni nekünk. Képzeljük el, hogy munkát váltunk: létrehozunk egy weboldalt, ahol reklámokat helyezünk el és köszönve ennek mindig és mindenhol pénzt tudunk keresni – még alvás közben is! Jól hangzik, ugye? Ez mind sikerülhet, ha affiliate partnerré válunk és elkezdjük használni az affiliate marketinget. Hogy mi is pontosan az az affiliate marketing és hogyan tudunk vele pénzt keresni, azt ebben a cikkben tudhatjuk meg! 

Mi az az affiliate marketing?

Az affiliate marketing olyan folyamat, amelyben az affiliate partner (aki online tartalmat hoz létre) jutalékot keres egy másik személy ill. cég (az affiliate hirdető) termékeinek eladását közvetítve. A jutalékok kizárólag akkor lesznek kifizetve, ha az üzlet tényleg végbemegy, csak úgy, mint egy klasszikus ügynöknél, aki termékeket árul.

A partner kikeres egy (vagy több) terméket, ami tetszik neki, és ezt a terméket ill. termékeket a saját weboldalán népszerűsíti, majd minden sikeres eladásból jutalékot kap. Az eladások speciális, jutalékos linkeken keresztül regisztrálódnak, amelyek a partner weboldaláról a hirdető weboldalára vezetnek. Tehát ha van egy weboldalunk vagy egy oldalunk egy közösségi hálón és pénzt szeretnénk keresni vele, akkor az affiliate marketing egy kiváló lehetőség erre.

Az affiliate marketing egy reklámmodell, amelyben a hirdető kompenzálja a partnert a partner marketing taktikája által létesített üzletért.

Alapfogalmak az affiliate marketingben 

  • Hirdető – egy cég/személy, aki növelni akarja eladásait. Ez lehet webshop, biztosításokat vagy pénzügyi és más szolgáltatásokat kínáló weboldal (pl. 4home.hu).  
  • Kampány – a hirdetőnek van saját affiliate kampánya, ahol információk vannak feltüntetve a hirdetőről, a jutalékról és a népszerűsítés további feltételeiről (pl. a 4home.hu kampánya). 
  • Partner – egy személy vagy cég, aki más cégek/szolgáltatások népszerűsítésével szeretne pénzt keresni. Ez lehet egy blogger, weboldaltulajdonos vagy influencer, akinek van saját profilja egy közösségi hálón.
  • Affiliate link (partner link, jutalékos link) – egy egyedi URL cím, amelyet a partner az adott kampányon belül kap. Ennek a linknek segítségével irányítja át a partner a vásárlókat a hirdető weboldalára és kapja a jutalékot egy sikeres vásárlás esetén. Tehát ha a vásárló ezen a linken keresztül vásárol, akkor a webshop, valamint a Dognet is tudni fogják, hogy konkrétan melyik partnertől érkezett a vásárló és ki tudják neki fizetni a jutalékot. 
  • Affiliate hálózat – az affiliate hálózat több különböző kampányt egyesít egy rendszerben. Ez az összekötő kapocs az affiliate partner és a hirdető között. A Dognet is egy affiliate hálózat, ahol több száz kampány érhető el. 
  • Cookies – a cookiek (sütik) olyan adat, amely identifikálja a vásárlót és azt a partnert, akin keresztül eljutott a webshopra. Ez egy ideiglenes adat, amely a vásárló böngészőjében tárolódik. Ezáltal tudjuk a jutalékot a konkrét partnernek tulajdonítani. A cookiek azt is biztosítják, hogy a partner abban az esetben is kapjon jutalékot, ha egy pár napon belül visszatér a vásárló a webshopra.

Hogyan működik az affiliate marketing?

Az affiliate marketing lényege más személyek/cégek termékeinek népszerűsítése cserébe egy kis jutalékért minden sikeres eladásból. A jutalék alapú népszerűsítés már évszázadok óta működik és most elérte az online teret is. Ez egy win-win szituáció azáltal, hogy a partner csak a sikeres eladásért kap jutalékot, a webshop pedig csak azért a reklámért fizet, ami nyereséges volt. 

Muszály a vásárlásnak azonnal végbemennie? Hogyan tudja a webshop, hogy a vásárló egy konkrét partnertől érkezett? Mindkét kérdésre a cookiek a válasz, mégpedig a következő módon: ha egy vásárló rajtunk keresztül kerül a webshopra, a webshop a cookiek alapján, amik általában 30 napig tárolódnak a böngészőben, tudja megítélni, hogy a vásárló a mi jutalékos linkünkön keresztül érkezett. A vásárlónak nem kell azonnal vásárolnia. Elég, ha a mi linkünkön keresztül érkezett a webshopra, majd, ha visszatér a webshopra, akár egy hét múlva is, jutalékban részesülünk.

A cookiek sztenderd szerint 30 napig tárolódnak. Ez az időtartam kampánytól függően lehet rövidebb vagy hosszabb. Pl. az Alza kampányában a cookiek érvényessége 1 nap, a Bonprix kampányában 45 nap. De legtöbb esetben 30 nap.

Az affiliate marketing egyszerű, de nagyszerű

  1. A partner (egy weboldal/közösségi háló profil tulajdonosa) beregisztrál egy affiliate hálózatra (a Dogneten a regisztráció és a használat ingyenes). 
  2. Az adminisztrátorban kiválasztja a reklámelemeket, amelyek tartalmazzák az azonosítóját (az azonosító automatikusan generálódik). 
  3. Elhelyezi a reklámelemeket a weboldalán saját megítélése szerint (bannerek, linkek, termékek stb.). 
  4. Létrehozhat alternatív kereseti forrásokat is newsletterek vagy hasonló dolgok formájában. 
  5. Amint a vásárló egy bannerre vagy más reklámelemre rákattint és a webshopra kerül, valamint végrehajt valamit (pl. vesz valamit), akkor az alapján, hogy milyen linken keresztül érkezett a vásárló, a partnernek tulajdonítva lesz a jutalékami később ki lesz fizetve. 

Az affiliate marketingben 4 fél vesz részt

Az affiliate marketing sikere a négy érdekelt fél közreműködésétől függ. 

  1. Affiliate Hirdető
  2. Affiliate Partner
  3. Látogató/Vásárló
  4. Affiliate hálózat

1. Affiliate hirdető (pl. webshop)

Eladó, webshop, termék gyártója. A termék lehet egy tárgy, pl. háztartási kiegészítő, vagy lehet egy szolgáltatás, pl. biztosítás. A hirdető elindít létrehoz egy affiliate kampányt. Általában ezt a webshopok egy afilliate hálózaton keresztül csinálják, de van, hogy saját rendszert használnak. 

Egy pár affiliate kampány a Dognetnél

2. Affiliate partner (pl. blog)

A partner akkor kerül a képbe, amikor a hirdető már elindította a kampányát a hálózatban. Ott találhatóak a jutalékos linkek, amiknek segítségével a hirdetők termékeit tudja népszerűsíteni és a hálózat tudja track-elni, hogy melyik partner közvetítette a hirdető webshopján az eladást. 

Az affiliate partner úgy népszerűsíti a terméket a weboldalán vagy közösségi háló profilján, hogy meggyőzze a látogatót/vásárlót, hogy szüksége van a termékre, és meggyőzze őt, hogy megvegye a terméket. 

3. Látogató/vásárló

Egy nagyon fontos fél az egész marketingben a látogató/vásárló, akit a partner meggyőz és aki a hirdető webshopján vásárol. Látogatók/vásárlók nélkül ez az egész nem létezhetne. A vásárlók ezt akár tudatosítják, akár nem, ők (és vásárlásaik) a hajtóereje az egész affiliate marketingnek. 

Ha a vásárló megvesz egy terméket, akkor az eladó (hirdető) és a partner megosztják a nyereséget. A vásárló nem fizet többet a termékért, mivel az affiliate hálózat költségei már benne vannak a kiskereskedelmi árban.

4. Affiliate hálózat (Dognet)

Maga az affiliate hálózat is nélkülözhetetlen része ennek az egyenletnek. Egy pár óriási webshopnak ugyan van saját affiliate rendszere, de a webshopok többségének egy extern affiliate rendszer jelenti a legjobb megoldást. Az affiliate hálózat az összekötő kapocs a hirdető és a partner között. A partnerek számára a hálózat azon kampányok adatbázisaként működik, amelyeket használhatnak weboldalukon. A webshopok számára pedig szintúgy adatbázisként működik, amely azon partnereket tartalmazza, akik termékeiket fogják népszerűsíteni. A Dognet.hu egyike a Szlovákiából származó affiliate hálózatoknak. 

Az affiliate marketing előnyei és hátrányai

Az affiliate marketinghez sok türelem kell, igyekezni kell folyton új dolgokat tanulni és sok munkával jár. Ha valaki azt állítja, hogy pofon egyszerű ezzel pénzt keresni, ne higgyünk neki. A kezdet relatív nehéz, és eltart egy ideig, amig megérkezik az első jutalék. De megéri rajta dolgozni és kitartani. Idővel jó mellékkeresletté válhat, sőt, lehet ebből akár fő bevételünk is. 

Az affiliate marketing legnagyobb előnye az, hogy az elején nem igényel költségeket. Ha írni szeretnénk, írhatunk a tömérdek ingyenes blog-portálok egyikére, létrehozhatunk egy ingyenes profilt az egyik közösségi hálón vagy egy pár ezer forintért létrehozhatunk egy saját domént (ezt a Dognet ajánlja!). A projektünkön felxibilisen tudunk dolgozni, tehát akkor dolgozunk, amikor akarunk és amennyit akarunk. Nem vesz el időt a full-time munkánktól. 

A következő előny az, hogy nem a termék létrehozásán dolgozunk, hanem csak az eladásán. Ráadásul több milliárd ember használja aktívan az internetet, tehát minden weboldal vagy közösségi hálós profil közönségre talál.  

A legnagyobb hátrány a hosszú idő, amíg elérjük az első érezhető eredményeket. Partnerként csak akkor keresünk, ha eladásokat közvetítünk. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, kell egy közönség, és annak létrehozása eltart egy ideig. Így megtörténhet, hogy egy pár hónapot jutalék nélkül fogunk dolgozni. Erőfeszítésünk viszont kifizetődik.

Hogyan kezdjünk affiliate marketinggel pénzt keresni?

Elkezdeni affiliate marketinggel keresni egyszerű és tényleg mindenki képes rá. Ha elég ügyesen közelítjük meg a dolgokat, akkor projektünk full-time munkára is átváltozhat. 

Első lépés: Hozzunk létre weboldalt vagy profilt egy közösségi hálón

Ha affiliate marketinggel szeretnénk pénzt keresni, kell először egy online tér, ahol népszerűsíteni tudjuk a hirdetők termékeit. Válasszunk témát, valamit, ami érdekel és amivel foglalkozunk. Nézzük meg, milyen kampányok érhetőek el az affiliate hálózatnál. Ha van elegendő témánknak megfelelő termék, hozzunk létre weboldalt vagy profilt egy közösségi hálón és töltsünk fel rendszeresen új tartalmat, hogy növeljük közönségünket. 

Második lépés: Regisztráljunk egy affiliate hálózaton

Ahhoz, hogy hozzáférést nyerjünk a kampányokhoz, be kell regisztrálnunk az affiliate hálózaton. Magyarországon több affiliate hálózat is elérhető, valamint vannak külföldi hálózatok is. 

Egy pár hálózat: 

  • Dognet.hu
  • Affial.com
  • Bpdigital.hu

Így regisztráljunk a Dogneten

Ahhoz, hogy regisztráljunk, elég kitölteni az űrlapot, ami a Dognet.hu bevezetőoldalán található. A regisztráció ingyenes és gyors.

A hálózatba akkor is be tudunk jelentkezni, ha nem vagyunk vállalkozók – ekkor töltsük ki az űrlapot a természetes személyek számára. A regisztráció folyamán meg kell adnunk legalább egy oldalt (vagy Facebook profilt, YouTube-csatornát vagy Instagram profilt), ahol az affiliate kampányokat tervezzük népszerűsíteni. Ha nincs még weboldalunk vagy éppen dolgozunk rajta, akkor sem kell aggódnunk. Elég, ha ezt hozzáírjuk, és akkor így is jóvá lesz hagyva a regisztráció.

 

Harmadik lépés: Használjuk a jutalékos linkeket és keressünk pénzt

A regisztráció után rögtön hozzáférhetünk az affiliate jutalékos linkekhez. Elég bejelentkezni a Dognet adminisztrátorba  https://login.dognet.sk/affiliates/panel.php  

Használjuk a linkeket és rendszeresen töltsünk fel oldalunkra új tartalmat, ahova ezeket a linkeket elhelyezzük. A linkeket elhelyezhetjük cikkeinkben, vagy Facebook posztokban, Instagram sztorikban vagy YouTube videók alatt az infómezőkben. Ne felejtsük el rendszeresen kontrollálni a linkeket és aktualizálni ezeket – megtörténhet, hogy a kampány ki lesz kapcsolva – felesleges lenne nem működő affiliate linkeket használni, inkább helyettesítsük ezeket új kampányokkal.

Miért kapja a partner a jutalékot? 

  1. A közvetített eladásért

A partner legtöbbször a webshopon közvetített eladásért kap jutalékot. Ha valaki a jutalékos linken keresztül jut el a hirdető oldalára és vesz valamit, akkor a partner az eladásból kap egy bizonyos százalékot. A jutalék lehet fix összeg is, pl., ha a látogató a hirdető szolgáltatásait használja ki. A jutalék magassága az adott kampánytól függ. 

  1. A befejezett műveletért 

Egy másik módja a jutaléknak a lehetséges vásárlók konverzióin alapszik. A partnernek meg kell győznie a vásárlót, hogy látogasson el a hirdető weboldalára és befejezze az igényelt műveletet – ez lehet egy űrlap kitöltése, bejelentkezés egy termék vagy szolgáltatás kipróbálására, feliratkozás newsletterre stb.

A leggyakoribb affiliate partnerek

1. Influencerek

Az influencer egy olyan személy, aki befolyásolja a populáció egy részének a vásárlási szokásait, és így tudja befolyását pénzzé változtatni az affiliate marketingen belül. Az influencer affiliate kampányok főleg Instagramon örülhetnek nagy népszerűségnek, ahol különféle márkák közreműködnek olyan influencerekkel, akik a közönség szemében specialisták ill. tekintélyes személyek az adott témában. 

2. Bloggerek, értékelős oldalak és magazinok

Mivel a bloggerek képesek természetes és jó SEO cikkeket írni, ezért tűnnek fel organikus keresések eredményeiben, ez az erősségük. A blogger pl. letesztel egy terméket vagy szolgáltatást, aztán ír róla egy komplex értékelést, amelyben érdekfeszítően népszerűsíti a termékeket és így éri el a konverziókat

3. Mikroweboldalak konkrét kampányokra

A mikroweboldalak abban különböznek, hogy konkrét közönség számára kínálnak célzottabban releváns tartalmat, és a konverziókat úgy növeli, hogy egyszerűen és közvetlenül felszólítja a látogatót a jutalékos link kattintására.

4. Newsletter

Az e-mailes marketing még mindig vitális kereseti forrás az affiliate marketingben. Küldjünk közönségünknek e-mailben newslettereket, ahol benne lesznek a termékek jutalékos linkjei, majd részesülünk a jutalékban, ha a vásárló megveszi a terméket.

5. Ismert médiák weboldalai

Ezek az oldalak folyton óriási látogatottságot élveznek, százezres közönségeket szolgálnak. Általában bannerekkel és szövegben elhelyezett linkekkel népszerűsítik a termékeket egy széles közönségnek.

6. Termékkatalógus

Azon weboldalak is népszerűek, amelyek különböző webshopok termékeit kategóriák szerint csoportosítják. Ezek lehetnek pl. bútorkatalógusok, ruházat, játékok stb. 

Nem kell összetett projekt és nem kell ismert influencernek lennünk ahhoz, hogy belépjünk az affiliate marketingbe. Elég egy blog, ahol: 

  • A népszerűsített termék tulajdonságait prezentáljuk
  • Bemutatjuk a népszerűsített termék használhatóságát
  • A népszerűsített termék előnyeiről és hátrányairól informálunk
  • Beszélünk a tapasztalatunkról a termékkel
  • Tippeket adunk a termék használatához
  • Összehasonlítunk különféle termékeket
  • Listát készítünk hasonló termékekről és szolgáltatásokról

… és mindezt jutalékos linkekkel. 

Hogyan használjunk jutalékos linket az affiliate kampányban?

Különbözőképpen lehet egy kampányt propagálni, ennek módja csak rajtunk múlik. A legjobb módja a népszerűsítésnek egy weboldalon abból áll, hogy hirdetők termékeit ill. termékkategóriáit ajánljuk a látogatóknak, pl. egy problémára fókuszálni, amit a látogató egy bizonyos termékkel tudna megoldani, amihez aztán ott lesz a jutalékos link. Nagyon valószínű, hogy a látogatók rákattintanak és aztán megveszik.

 

1. Elhelyezhetjük a szövegben

Egy szuper stratégia keresni egy témát vagy problémát, írni róla és megoldást kínálni rá. Írhatunk pl. egy cikket arról, hogy milyen párnákat válasszunk otthonra. Válasszunk ki egy párat és ajánljunk hirdetőket a látogatónak. Ez nem csak érdekes tartalom, de új olvasókat is lehet ezzel szerezni Google-on keresztül, akik a témára keresve rábukkannak az oldalra és készen állnak vásárolni. 

A legjobban különféle használati útmutatók, értékelések, ajánlatok, termékösszehasonlítások vagy „10 tipp” listák működnek. A kampányokat legjobb előre kiválasztani és az egész cikket ezek alapján összeállítani. 

Forrás: https://www.nytimes.com/wirecutter/

 

Egy pár tipp a Dognettől az affiliate linkek elhelyezésére egy szövegben:

  • Helyezzünk el linkeket a legolvasottabb bejegyzésünkben.
  • Írjunk cikket egy termékről.
  • Csináljunk nyereményjátékot egy termékre, amit egy affiliate linkkel mutatunk be .
  • Termékösszehasonlító cikk.
  • Ha már van egy termékről cikkünk, és azt továbbfejlesztik, frissítsük a cikket.
  • Írjunk egy bejegyzést alternatív termékekről (pl. Luxus smink alternatívák).
  • Írjunk cikket arról, miért váltottunk X-ről Y-ra.
  • Csináljunk egy listát linkekkel (pl. a legkedvencebb könyveim).
  • Írjunk egy cikket, ahol kedvezménykuponokat ajánlunk az embereknek .

 

2. Elhelyezhetjük egy CTA gombban

A call to action (CTA, magy. felszólítás egy műveletre) gomb egy olyan elem, amivel felhívjuk látogatóink figyelmét egy műveletre. Pl.: Vegye meg ezt a könyvet. Vagy: írjon nekem.

Forrás: https://www.nytimes.com/wirecutter/

3. Elhelyezhetjük egy buttonban

Rajtunk múlik, hogy fog a button kinézni, nem kell egy CTA-nak lennie, lehet egy egyszerű button a termék és webshop nevével. A link legyen jutalékos. 

Forrás: https://www.nytimes.com/wirecutter/

4. Elhelyezhetjük egy képben 

Egy képben is elhelyezhetünk egy affiliate linket. De a kép és a link vezessenek ugyanarra a termékre. Pl., ha egy horgászbotot ábrázol a kép, akkor a link vezessen az ábrázolt horgászbotra. 

5. Elhelyezhetjük egy bannerben

Az affiliate hálózat adminisztrátorában egy csomó reklámbannert találhatunk. Ezeket elhelyezhetjük weboldalunkon és elláthatjuk affiliate linkkel.


6. Megoszthatjuk közösségi hálókon

A terméket affiliate linkkel együtt a közösségi hálókon is megoszthatjuk. Megoszthatjuk a linket, feltölthetünk egy képet, aminek a leírásában elhelyezhetjük a linket bit.ly. rövidítéssel (az affiliate linkek általában nagyon hosszúak). Ügyeljünk viszont arra, hogy ne spammeljünk. Jelenleg Instagram sztorikba is el lehet helyezni affiliate linkeket. Ebben az esetben nem kell őket lerövidíteni. 


Affiliate link elhelyezése Facebookon, Instagramon: 

Tiltott praktikák az affiliate marketingben

  1. Művileg kitölteni űrlapokat vagy megrendeléseket
  2. SPAM-et szétküldeni vagy más olyan műveleteket végrehajtani, amik SPAM-ként tűnnek
  3. Fórumokban és kommentekben zaklatni
  4. Brand kampányokat PPC reklámokban használni
  5. Egész doménekre irányítani affiliate linken keresztül

Ilyen cikkek működnek a legjobban az affiliate marketigben

Ha egy online-magazin létrehozása mellett döntünk, akkor 5 különböző forma áll rendelkezésünkre, amelyek nagyon jól működnek az affiliate marketingben és sok sikeres üzlethez vezetnek. Ezeket érdemes kipróbálni!

1. Termék/szolgáltatásértékelés

A termék- és szolgáltatásértékelések a legkedveltebb formák közé tartoznak. Az emberek sokszor keresnek értékeléseket egy bizonyos termékről mielőtt megvennék. Nagyon valószínű, hogy az értékelésben elhelyezett linken keresztül eljutnak a webshopra és megveszik a terméket. 

Ha van olyan termék vagy szolgáltatás, amit mi magunk használunk és amiről azt gondoljuk, hogy jól jönne olvasóinknak, akkor írjunk a tapasztalatainkról. Említsük meg az összes előnyét és hátrányát az adott terméknek, így megerősödik olvasóink bizalma. Az olvasók biztos díjazni fogják a részletes értékeléseket, ahol nem hallgatjuk el a termék negatív oldalait sem, így tényleg segítünk nekik a döntésnél. És ne felejtsünk el a termékről saját fényképeket vagy videót készíteni.

2.  Termékek összehasonlítása

A termékértékelések mellett a termékösszehasonlítások is nagy népszerűségnek örvendenek. Ebben az esetben is nagy az esély arra, hogy az olvasók rendelnek is – azok, akik elolvassák az összehasonlítást, általában már eldöntötték, hogy venni akarnak egy bizonyos terméket, csak még bizonytalanok a konkrét modellben. Ezért nagyon sanszos, hogy egy cikk, ami alapján az olvasó tud dönteni, jutalékot fog generálni.

Különböző matracok összehasonlítása így nézhet ki:

Forrás: https://www.nytimes.com/wirecutter/

 

3. Termékek, eszközök vagy szolgáltatások listája

Mindenkit érdekel valami, és ehhez általában van passzoló termék, eszköz vagy szolgáltatás. Csináljunk egy listát és aktualizáljuk rendszeresen. Egy pár példa: természetes kozmetikát áruló webshopok, könyvek a második világháborúról. A listák létrehozásánál a kulcsszavak analízisére építsünk és olyan témákra hozzunk létre listákat, amikre az emberek rá is keresnek. 

4. Top 10 termék / szolgáltatás

Az emberek imádják a Top 10-es listákat (ez persze lehet más szám is). Értékeljünk egy pár terméket vagy szolgáltatást és hozzunk létre egy top listát a legjobbakból, rangsor szerint.

5.Használati útmutatók

Olyan cikkek, ahol egy termék működését mutatjuk be, sok klikket hoznak és nagyon jók a népszerűsítés szempontjából. Az ilyen használati útmutatók nem csak hasznosak, de a keresőrendszerekben javítja a weboldal értékelését is. A „Hogyan csináljuk/használjuk” féle cikkek a keresőrendszerekben mindig jól teljesítenek.

Ha pl. egy technikai terméket választunk, akkor használat előtt jól jön egy használati útmutató. Ezért leírhatjuk lépésről lépésre, hogyan kell helyesen használni. Vagy megjeleníthetünk egy receptet, és odaírhatjuk, hogy az elkészítéshez milyen konyhai segédeszközöket használtunk. Számtalan lehetőség van.

Tippek, amikkel sikeres affiliate marketingesek leszünk

A projektünk sikere a megfelelő stratégián múlik. Itt van egy pár tipp, amivel sikeresekké válhatunk és több pénzt kereshetünk. 

1. Szakosodjunk 

 Ha egy bizonyos témára szakosodunk, ahelyett, hogy csomó különböző témát dolgoznánk fel, akkor sokkal jobban tudunk konkrét termékek népszerűsítésével a témában érdekelt közönséget szerezni, akik elég nagy valószínűséggel meg is veszik a termékeket.

2.  Építsünk a személyes tapasztalatainkra

Olyan termékeket népszerűsítsünk, amiket mi magunk is használunk és meggondolás nélkül tudjuk ajánlani olvasóinknak. A bejegyzésekben érződik, ha van vele tapasztalatunk, hihetőbb lesz az értékelés és így a vásárlók is hajlandóak lesznek ráklikkelni a linkre. A személyes hozzáállás az előnye a kisebb blogoknak. 

Kialakítani a bizalmat köztünk és a közönségünk között az affiliate marketing legfontosabb része. A legbizalomrombolóbb dolog, amit tehetünk az az, ha olyan termékeket ajánlunk, amiket nem is használtunk és nem felelne meg közönségünk elvárásainak.

3. Ne csak egy kampányra fókuszáljunk

Sok témánknak megfelelő terméket vagy szolgáltatást válasszunk ki, ezzel is növelve az esélyt arra, hogy az emberek rákattintanak. Válasszunk több témánknak megfelelő kampányt és népszerűsítsük eme kampányok termékeinek széles skáláját.

4. Folyton próbáljunk ki valami újat 

Próbálgassunk különböző formákat, különféle címeket, váltogassuk a CTA-kat. Ne hagyjuk abba a próbálgatást, így tudjuk meg, mi működik a legjobban. Az eredményeket hasonlítsuk össze és így finomítsuk a stratégiánkat. 

5. Összpontosítsunk az SEO-ra

Az SEO mindig fontos és ha jól csináljuk, akkor a keresőrendszerek a mi oldalunkra fogják irányítani a látogatókat. Az olyan cikkek, ahol egy bizonyos problémára adunk megoldást egy termék formájában az egyik legjobb módja az affiliate marketingnek. Így a keresőrendszereken keresztül új látogatók kerülnek a weboldalunkra, akiknek mi tudunk segíteni problémájuk megoldásában, és ez nagy valószínűséggel jutalékkal fog végződni számunkra. 

És ha van webshopunk? Akkor próbáljuk ki az affiliate marketinget mit egy bevételi módszert és váljunk hirdetővé!

Az affiliate marketing lehetőséget ad webshopoknak az eladásaikk megnövelésére. Ez egy érdekes reklámforma, mivel a hirdető (a webshop) csak akkor fizet az affiliate hálózatnak, ha egy eladás tényleg végbemegy. Nem fizet minden kattintásért, úgy, mint más reklámmodellekben. Ezáltal nagyon magas a befektetések visszaáramlása az affiliate marketingben. 

Az affiliate marketing menedzselése szoftver- és időigényes 

Ha webshopunkkal be szeretnénk szállni az affiliate marketingbe, két lehetőségünk van: saját affiliate programot létrehozni vagy egy „dobozos” megoldást választani. A legegyszerűbb módszer csatlakozni egy affiliate hálózathoz, aminek már ki van építve infrastruktúrája. Ezenkívül hátteret is biztosít, technikai supportot és a partnerekkel való kommunikáció nagy részét is átveszi helyettünk. 

Az affiliate marketing előnyei webshopok számára 

A legnagyobb előny az, hogy hirdetőként csak az affiliate hálózaton keresztül végbement eladásokért fizetünk jutalékot, tehát minőségi látogatottságért fizetünk, és nem csak reklámfelületekért olyan oldalakon, amik nem hoznak nyereséget. Vannak olyan affiliate hálózatok, amelyek havi költségeket kérnek hirdetőiktől, de a Dognet csak a közvetített eladásból igényel egy kis fee-t. A jutalékot pedig csak akkor kell jóváhagynunk, ha az eladás problémamentesen lefolyt és a vásárló nem adja vissza az árut. 

Minden nagyon pontosan mérhető, és így biztosak lehetünk abban, hogy csak azért fizetünk, aminek eredménye is van. Köszönve a Dognet ügyes partnereinek sok új látogató kerül majd webshopunkra. Amennyire a partnerek jól működő, SEO-t figyelembe vevő weboldalakt működtetnek, a látogatók, akik a webshopra érkeznek, pontosan a kínált termékeket keresik és így nagy valószínűséggel vásárolni is fognak. 

A hátrány az az, hogy amíg a webshop kicsi vagy nincs valami attraktív dizájnja, addig az affiliate marketing nem biztos, hogy tudja biztosítani az eladások növelését. Az, hogy sikerül-e eladni valamit, a látogatókon múlik. Azért megéri először az UX dizájnon javítani, valamint a webshop marketingjét megerősíteni. 

Azonkívül, hogy az affiliate marketing több eladást biztosíthat, még a webshopunkba vetett bizalmat is tudja növelni. A partnerek között különböző magazinok, blogok és influencerek vannak, akik webshopunkról vagy márkánkról pozitív tartalmat készítenek (mert ők is növelni akarják az eladásokat). Webshopunk így ismertebbé válhat és nagyobb közönséget érhet el. 

Kompatibilis-e webshopunk az affiliate marketinggel? 

Webshopunk affiliate programjának sikeres startja több tényezőtől is függ. Mielőtt elindítanánk az affiliate programot, jó lenne feltenni magunknak ezeket a kérdéseket:

  • Tudjuk magunk menedzselni a programot vagy megszólítunk egy affiliate hálózatot?
  • Ismerünk elég bloggert, akiket megszólíthatnánk, vagy jobb lenne egy affiliate hálózat adatbázisát használni?
  • A kidolgozott jutalékos stratégia megfelel a büdzsénknek?
  • Van már előkészítve elég dokumentum (PR szövegek, bannerek)?
  • Ki a közönségünk és meg tudjuk őket szólítani online tartalmunkkal?

Ezekre a kérdésekre a Dognet affiliate hálózat specialistái szívesen adnak választ. Elég kitölteni a regisztrációs űrlapot. 

Minden webshop eléri azt a pontot, amikor már nem éri meg többet költeni a PPC-re, RTB-re, vagy jobban nyomni a Facebookra. Pont ekkor van a tökéletes alkalom elkezdeni az affiliate marketinget, mivel teljesen új lehetőségek várnak. Ha csatlakozunk egy affiliate hálózathoz, akkor több ezer új médiához kapunk hozzáférést, amelyeket másképp nem tudnánk megszólítani, illetve csak nagyon nehezen jutnánk hozzájuk.

Mennyi az affiliate havi költsége egy webshopnak? 

Tudatosítanunk kell, hogya havi költségek, amiket az affiliate kampányért fizetünk, változhatnak. A végső összeget befolyásolja, hogy mennyi partner vesz részt a népszerűsítésben, az emberek vásárlási szokásai a szezonban, és a közvetített eladások száma. A karácsonyi szezonban általában többet adnak el a webshopk, ezért több lesz a közvetített konverzió is és így magasabb lesznek a költségek, mint pl. nyáron, amikor általában kicsi a forgalma a webshopoknak. 

Érdemes kipróbálni a Dognet affiliate hálózatot

Affiliate kampányokon keresztül a több mint 831 hirdetőnknek 30 %-kal növeltük az áruforgalmát. Több mint 3 066 981 konverziót létesítettünk több mint 196 204 211€ értékben. A hálózaton keresztül magazinok, blogok, katalógusok és influencerek ezreit lehet elérni. És ez minden jutalékos alapon.

Összefoglalás

Az affiliate marketing egy kiváló mód arra, hogy blogunkkal vagy más online tartalmunkkal pénzt keressünk. 

Ahogyan az idő változnak, úgy változik a marketing is. Valamikor a bannerek és a newsletterek voltak a legkedveltebb módjai az affiliate linkek megosztásának. Manapság növekedik a közösségi hálók befolyása és a cikkek is relevánsak. 

Függetlenül attól, hogy milyen módját választjuk az affiliatenek, bizonyosodjunk meg benne, hogy a termékek, amiket népszerűsítünk, relevánsak közönségünknek, és ne használjunk kérdéses praktikákat. Az affiliate marketing kiváló módszer a webshopok eladásainak növelésére. A hirdetők a befektetések nagy részét visszatérítik. Nem fizetnek fölösleges kattintásokért, csak végbement üzletekért. 

Štefan Polgári
Štefan Polgári

Az online marketingben már több mint 10 éve mozog. Társalapítója a DOGNET affiliate hálózatnak és az affiliate marketinget professzionális szinten műveli. Kollégáival együtt próbálják ezt a területet Szlovákián felemelni és minél több partnert bevonni.

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?