Affiliate kampány besorolása hozzárendelési modellbe az értékesítési folyamat során

Affiliate kampány besorolása hozzárendelési modellbe az értékesítési folyamat során

Rengeteg forgatókönyv létezik arra, hogyan rendelhet egy ügyfél. Vásárolhat például közvetlenül – új parfümöt akar, beírja a keresőbe a domain nevét, megtalálja a parfümöt, és véghez viszi a rendelést.

Nyilvánvalóan sok más módja van egy rendelési folyamatnak, és a lehetőségek skálája növekszik a hozzárendelési modellbe sorolt marketingeszközök számával.

Többfajta marketing csatorna besorolásánál komolyan el kell gondolkodni az összes kiadáson, amelyek befolyásolják az online vásárlást. Nincs minden hirdető tisztában ezzel a ténnyel, és nem találja el megfelelően a jutalékszintet, ugyanis figyelmen kívül hagyják a többi online marketingeszköz felhasználására szánt összeget.

Hogyan csatlakoznak a vásárlási folyamathoz más online marketingeszközök az eladás növelése érdekében?

Az ügyfél tavaszi cipőt keres. Google-n keresztül megy végbe a keresés, talál is valamit, de még hagyja leülepedni a dolgot fejében. Pár napig üldözni fogja a retargeting. Később rákattint egy partner magazinjára, ahol többet akar megtudni a tavaszi trendekről. Átkattintással véghez viszi végül a rendelést az e-shopban. Így hát a hozzárendelési modellben több marketingcsatorna is jelen van.

Fontos tudomásul venni, hogy az összes csatorna egyenrangúan részt vett az értékesítés közvetítésében. Az értékesítési folyamatban ezúttal részt vett a Google Adwords, retargeting és az affiliate kampány.

Hogyan történik a jutalék kifizetése az affiliate kampányban ez esetben?

Jutalék az affiliate kampányban mindig előre meghatározott szintre van beállítva. Amennyiben az affiliate a hozzárendelési modell egyik lépésében szerepelni fog, muszáj számolni azzal, hogy az eredeti jutalékszint kifizetésre kerül. Nem lesz redukálva semmilyen módon, mivel az affiliate marketing elvégezte feladatát. Ugyanúgy mint a retargeting, Adwords vagy más eszköz.

Mit tehet a hirdető, hogy minden megfelelően legyen beállítva?

Az affiliateben nem számít, hol tartózkodott az ügyfél, mielőtt a partner weboldalára került. A partner navigálta az ügyfelet a hirdető e-shopjára, ahol végbement a rendelés. A hozzárendelési modell minden tagja elvégezte saját feladatát, amiért teljes értékű jutalmazás jár az összes félnek.

A jutalékot előre jól át kell számolni, hogy maradjon tér a kifizetésére abban az esetben is, ha a hirdető más marketing eszközöket is igénybe akar venni, vagy már használ.

Dávid Puha

Head Of Business Development

Affiliate marketing webáruházak számára
INGYENES E-KÖNYV

Affiliate marketing webáruházak számára

Már csak egy lépésre vagy az e-könyvtől, amelyben rengeteg hasznos információt találsz az affiliate kampányod helyes beállításáról és működéséről

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?