10 alapelv affiliate kampánytervezésnél médiaügynökségek számára

10 alapelv affiliate kampánytervezésnél médiaügynökségek számára
A dognetben már párszor terveztünk és készítettünk kampányt médiaügynökségekkel. Gyakran ők fedezik az egész kommunikációt a hirdetőkkel (kliensek) és a kommunikációs mixben már lassanként felszínre törik a CPA modell, azaz a teljesítmény alapú kampányok. Mire ügyeljen viszont a tervezésnél? Elég a következő 10 alapelvre gondolni.
- Különbözőség – az affiliate kampányok teljesen eltérnek a CPC vagy CPM modellektől.
- Bevezetés és aktivitás – Az egyik legfontosabb dolog, hogy affiliate kampányt nem lehet egy gombnyomással elindítani, majd leállítani. A kampány időt igényel a beinduláshoz – partnereket kell lelni, ami néha tovább tart akár egy hónapnál is.
- Időzítés – a kampányokat nem pár hét vagy hónap „próbaidőre” tervezzük. Idő szükséges a beindításhoz, akár a hálózatban, akár önálló program esetén. Ezért jó több mint 6 hónapra tervezni. Kampány leállításának esetén szintén szükséges legalább 10-15 nap a partnerek informálására. Csak ezután lehetséges leállítani a kampányt.
- Költségvetés – a kampánynál nem helyénvaló pontos költségvetést megszabni főleg azért, mert a kampányok hosszútávra szólnak. Pontosan meg van szabva az ár egy akcióért, ami főleg üzleti szempontból nagyon hatékony. Meghatározhatunk ugyan egy orientációs költségvetést, de csak nagyon nehezen lehet definiálni, hogyan fognak reagálni a partnerek a kampányra. A kliens csak a véghezvitt teljesítményért fizet, nem fizet átalánydíjat, se semmi hasonlót. Ezért tanácsos mindig bebiztosítani az anyagiakat, így fogja tudni a partner, hogy mindig azt kapja, amit akar és amit ki tud használni.
- Akciók – a hirdetővel mindig egyeztesse le, milyen teljesítményt vár el és mit tekint teljesítménynek az adott kampányban.
- Jutalékok – a kliens mindig tudja, mennyit tud adni egy bizonyos akcióért. Legyen az százalék az értékesítésből, hírlevél feliratkozásból vagy bármi más. Mindig tanácsos a felső határt megszabni, hogy a partnereknek a lehető legnagyobb összeget tudjuk kínálni és megfelelő mértékben motiváltak legyenek. Ha az árat túlértékelik, a hirdetőnek nem éri meg a kampány. Ellenkezőleg, ha spórolni akar, a kampány nem lesz sikeres, mert a partnereknek nem éri meg használni.
- Partnerek listája – a dognet affiliate hálózat nem rendelkezik weboldalak pontos listájával, ahol a kampányok megjeleníthetők. Ez szintén az egyik eltérés CPM és CPC rendszerekhez viszonyítva. Ez hasonló ahhoz, amikor a kampányt a Google Adwords tartalmi hálózatában helyezi el. Szintén nem tudni pontosan, hol fog megjelenni a hirdetés.
- A kampány megjelenítése – a CPM és CPC rendszerekkel ellentétben, itt teljesen a partnertől függ, hogy kihasználja-e a kampányt vagy se. Szóval, ha a jutalmazás rosszul van beállítva, a kampánynak alacsony szintű sikeressége lesz.
- Ellenőrzés – a közvetített akciókat lehet manuálisan és automatikusan is ellenőrizni. Viszont mindig érvényes az, hogy a hirdető szabja meg, miért fog fizetni és melyik lépésnél keletkezik jogosultság jutalékra.
- Partnerek jóváhagyása – a kampányt le lehet zárni és azt követően jóváhagyni partnereket. Így elméletileg ellenőrizhetjük, hol és milyen portálokon jelenik meg a kampány. Ezt a modellt viszont nem tanácsoljuk, mert nagyban korlátozza a kampányt és visszatartja a partnereket. A hirdető csak bizonyos akcióért fizet, tehát nem elsőrendű, hol jelenik meg a hirdetés. Természetesen, a hálózat szabályzata tiltja a SPAM-et és illegális, alkalmatlan oldalakon történő elhelyezését a kampányoknak. Ha kiderül, hogy a partner alkalmatlan oldalra helyezte el a kampányt, azonnal közbelépünk és elkezdjük oldani a helyzetet.
- Több más tényező létezik, amelyet örömmel megvitatunk Önnel, ha jelentkezik nekünk.