
CASE STUDY: Terjeszkedés a régióban affiliate marketing segítségével
Ügyfelünkkel együttműködve készítettünk egy rövid, de annál tartalmasabb esettanulmányt egyik legsikeresebb kampányunkról, amely 3 ország piacán teljesít kiválóan már több mint négy éve.
A 4Home első kampányát 2015-ben indítottuk el, ebben a cikkben pedig a szlovák, cseh és magyar piacon való szereplését mutatjuk be. Az alább szereplő számok nagyon jól tükrözik az affiliate hatékonyságát és a benne rejlő lehetőségeket.
A 4Home kampány hatékonysága
Hány konverziót hoztak a 4Home kampányai az elmúlt négy évben? A szlovák, cseh és magyar piacon összesen 105 772 konverzió valósult meg, amely 3 513 815 euró forgalmat jelentett, tisztán jutalék alapon. A kattintások száma pedig 2 538 890 volt a négy év alatt 3 piacon.
Hogy néz ki ez grafikonon ábrázolva?
Ahogy általában minden sikeres e-commerce projekt esetében, a 4Home kampányai esetében is a karácsonyi időszak egyértelműen csúcspontot jelentetett mindegyik piacon. Magyarországon 2017 év végén indítottuk el a kampányt, növekedése hasonlóan alakul, mint a szlovák piacon. Csehország esetében figyelembe kell vennünk azt is, hogy egy sokkal nagyobb piacról van szó, erősebb online vásárlóerővel.
Hogyan alakulnak a következő évek?
Ahogy látjuk, a növekedés tendenciája állandó az elmúlt évek során. 2018-ban 2016-hoz képest 19%-ot növekedtünk. Kíváncsian várjuk, hogy milyen eredményeket hoz majd idén a magyar, román, valamint a (hálózatunkban legújabb) horvát és szlovén piacokon.
Hirdetőnk véleménye
A Dognet kampány az egyik legfontosabb forgalomforrásunk. A hálózat teljesen lefedi a szlovák, cseh és magyar piacot. Lényegtelen, hogy nem egy nagy hálózatról van szó, jóval fontosabb a kommunikáció, a proaktív hozzáállás és a hozzáadott szolgáltatások. Nem arról van szó, hogy csupán „hozzáférést kapnánk”, de szinte mindent megoldanak helyettünk. Tudunk rájuk támaszkodni, és így időnket a költségesebb marketingcsatornákba fektethetjük. A hálózat nemcsak technikai megoldást nyújt, hanem a kampányt, mint szolgáltatást biztosítja. Sok belső adatot nem adhatok ki, de elárulhatom, hogy nálunk a konverziók 15-25%-át az affiliate marketing hozza.
Ing. Jan Skalický, Online Marketing Manager, 4Home a.s