Eshopok különböző jutalékszintjei

Eshopok különböző jutalékszintjei

Gyakran oldjuk az eshopok integrációjával kapcsolatos kérdést úgy, hogy ne legyen egységes a jutalékszint bizonyos kategóriáknál. Néhány szekció nyújtani tud akár 10%-os jutalékot is, más csak 5%-ot, stb. Technikai szempontból ezt az állapotot a „thank you page” kód módosításával tudjuk kezelni. A rendszer egyszerű. Egy kampányra mondjuk 10% globális jutalék van meghatározva. Ez a jutalék a teljes vételárból van kiszámolva vagyis abból az összegből, melyet az eladó határoz meg a „thank you page” kódon belül. Ez az utolsó oldalon épül be a rendelésnél (többnyire a „Köszönjük a rendelést” oldal). Folytatólagosan, a kód elküldi ezt az összeget a rendszerünkbe és mi ez alapján rendeljük a jutalékot a partnerekhez.

Megfelelő összeg beállítása a jutalék kiszámítására

Ha létezik a kampányban globális jutalék százalék, egyszerű a rendszer. A „thank you page” kódon belüli összeg 1:1 az ÁFA és postaköltség nélküli vásárlás összegével.
Példa: ha a látogató vásárol partneren keresztül 30 000 HUF értékben, a „thank you page” kódba 24 000 lesz beiktatva. Tehát, ha 8% jutalék jár a kampányban, akkor a partner 2400 HUF jutalékot fog kapni.
Viszont, ha több potenciális jutalék létezik eshopok kategóriájin belül, szükséges módosítani az összegek magasságát, amelyekből számoljuk a jutalékot. És mindezt pont a „thank you page” kódban. A DOGNET mint rendszer nem látja, ki mit vásárolt. Csak a végösszeget látja és az eladás azonosítószámát. Ezért képtelenség technikai szempontból kezelni azt, hogyan lehetne a jutalékot hozzárendeli a mi rendszerszintünkön.

Technikai és eljárási alap

Technikailag tehát a hirdetőnek muszáj beiktatnia a megfelelő összeget, melyből számolódik majd a jutalék. Példa:
  • az ügyfél árut vásárol 60 000 HUF értékben
  • globális jutalék a kampányban 10%
  • a hirdető technikai szempontból tudja és le is van egyezve a kampányban, hogy az „A” kategóriából 10%-ot tud nyújtani, míg a „B”-ből csak 5%-ot
  • az ügyfél vásárolt 30 000 HUF értékben árut mindkét kategóriában
  • a jutaléknak 4500 HUF-nak kellen lennie (10% a egyik 30 000 és 5% a másik 30 000-ből)
  • viszont, ha az egész 60 000 HUF-ot megadná a „thank you page” kódba, akkor a partner jutaléka 6000 HUF-ra lenne kiszámolva (10% a 60 000-ből)
  • ezért kell a „thank you page”-be beállítani az összeget úgy, hogy 10%-os átszámításnál kijöjjön a pontos összeg
  • a mi esetünkben ez pontosan 45 000 HUF
A hirdetőnek muszáj kiszámolnia a jutalékot úgy, hogy a „thank you page” kódba történő beiktatás után üljön a végösszeg.
A rendszer ne bonyolult. Viszont technikai integrációnál gondolni kell arra, hogyan számoljuk ki a jutalékot és, hogy a tárgyilagos összeget, melyből számoljuk azt, módosítani kell.
Štefan Polgári

Az online marketingben már több mint 10 éve mozog. Társalapítója a DOGNET affiliate hálózatnak és az affiliate marketinget professzionális szinten műveli. Kollégáival együtt próbálják ezt a területet Szlovákián felemelni és minél több partnert bevonni.

Affiliate marketing webáruházak számára
INGYENES E-KÖNYV

Affiliate marketing webáruházak számára

Már csak egy lépésre vagy az e-könyvtől, amelyben rengeteg hasznos információt találsz az affiliate kampányod helyes beállításáról és működéséről

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?