Hogyan működik a jutalékok fizetése

Hogyan működik a jutalékok fizetése

Ez a cikk főként potenciális hirdetők számára lett írva, akiknek szándékában áll affiliate kampányt indítani – akár hálózaton belül, akár önkéntesen. Az alap, hogy a hirdető teljesítményért fizet, szóval az eladásért, hírlevél feliratkozásért, űrlap kitöltésért, stb.  Ne próbálgasson Mindig mindenkinek ezt mondom és ezért írom rögtön a legelején. Az affiliate kampányoknál, főleg Szlovákián, nincs rá tér csak úgy próbaként „feldobni” valamit és várni. “Adunk 10%-ot és ha nem működik, felvisszük 30%-ra”. Ez a lehető legrosszabb szcenárió, ami lejátszódhat. Tudom, hogy az üzleti szív arra késztet, hogy próbáljon lejjebb menni a jutalékokkal és árakkal. De az affiliate kampányoknál ez nem így működik. Ha próbál valamit felvetni, a partnerek kipróbálják és ha üzleti szempontból nem fog ülni nekik, többé nem térnek vissza a kampányhoz. Ez nem olyan mint a PPC kampányok PPC kampánynál az Adwords-ön és az eTarget-en keresztül be tudja állítani a kattintás árát és várakozik. Ha nem jön be, egy kattintással változtat rajta. Igen, ez jó, de ebben az esetben mindig kattintásért fizet és automata rendszerrel dolgozik – egy gépezettel, aminek mindegy, hogy mi történik. Ő azt részesít előnyben és jelenít meg, amit épp jónak lát. Milliárdnyi számítást kezel és értékel ki másodpercenként.

Szükséges megfelelő jutalékot beállítani már a legelején.
Affiliate kampányoknál emberekkel, partnerekkel dolgozik. Ők nem egy szerkezet, amely rögtön reagál. És ami a legfontosabb, nem kattintásért, hanem teljesítményért fizet. Ezért szükséges rögtön a kampány legelején megfelelő jutalékot beállítani nekik. Itt nincs lehetőség módosítani rajta és elkezd működni. Azonnali módosítás ugyan lehetséges, de a partner csalódik és többé nem tér vissza a kampányhoz. Fő a bizalom Ahogy már említettem a fentiekben, affiliate esetében partnerekkel dolgozik, nem egy rendszerrel. Ha egyszer csalódnak a kampányban, nehéz őket arra ösztökélni, hogy próbálkozzanak újból. Pont olyan, mint vásárolni egy eshopban. Ha egyszer elégedetlen volt, többé nem tér vissza, mert átmegy a vetélytárshoz.

Ha egyszer csalódnak a kampányban, nehéz őket arra ösztökélni, hogy próbálkozzanak újból.
Hozzáadott érték Az affiliate kampányoknak több előnye van, amelyek gyakran feledésbe merülnek:
  1. A legnagyobb előny ugyebár az, hogy csak és kizárólag teljesítményért fizet.
  2. A sütik (cookies) általában 30 napra vannak beállítva. Szóval, ha az affiliate kampány látogatója 30 nap után vásárol, akkor a partnernek már nem jár az eladásból jutalék
  3. Bannerek, PR cikkek … mindezt INGYEN kapja és a jutalék csak az akció (teljesítmény) után jár. Tehát a márka hírnevének építése, a promó és minden más „teher” a partnerek vállán van, a hirdető semmit se kockáztat.
  4. Fő az új ügyfél. Vele még jóval azután is dolgozhat, mióta először vásárolt. 3, 4, 10 akciót is szerezhet belőle jutalék igénye nélkül bárkitől is.
  5. Jutalék csak valódo üzletért jár. Visszaküldött vagy át nem vett rendelésekért semmit nem fizet.
Mindent INGYEN kap és a jutalék csak az akció (teljesítmény) után jár.
Hogyan kell megfelelően beállítani?
  1. Szabja meg, milyen jutalékot képes valóban nyújtani egy akcióért.
  2. Vegye figyelembe, az emberek hány %-a viszi véghez újra az akciót.
  3. Számolja ki, mennyit kell rászánnia akciók megszerzéséhez más mérhető forrásokon keresztül (PPC, CPM kampányok, szociális hálózatok, stb.).
  4. Ne feledkezzen meg az időről, amit a kampányokba kell fektetnie.
Én mindig azt javaslom, hogy az első vásárlás után a hirdető adja meg a nyereség 100%-át. MIért? Mert új ügyfelet szerez nulla kiadással. Az összes többi nyereség az ügyfélből már csak a hirdetőé. Külföldön az eshopok úgy vannak beállítva, hogy gyakran még többet adnak 100%-nál. Tisztában vannak az ügyfél erejével és hatásával az üzletre és tudják, hogy még sokszor fog vásárolni. Utószó A jutalékot, melyet a teljesítményért kínál, nagyon jól gondolja át. Vegye fontolóra, mit szerez az affiliate program elindításával és főként, csak úgy próbaként ne „dobjon fel” semmit.
Štefan Polgári

V online marketingu sa pohybuje už viac ako 10 rokov. Spoluzaložil affiliate sieť DOGNET a affiliate marketingu sa venuje na profesionálnej úrovni. Spoločne s kolegami sa snažia tento odbor na Slovensku pozdvihnúť a zapojiť čo najviac publisherov.

Affiliate marketing webáruházak számára
INGYENES E-KÖNYV

Affiliate marketing webáruházak számára

Már csak egy lépésre vagy az e-könyvtől, amelyben rengeteg hasznos információt találsz az affiliate kampányod helyes beállításáról és működéséről

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?