Hogyan működik a jutalékok fizetése

Hogyan működik a jutalékok fizetése
Ez a cikk főként potenciális hirdetők számára lett írva, akiknek szándékában áll affiliate kampányt indítani – akár hálózaton belül, akár önkéntesen. Az alap, hogy a hirdető teljesítményért fizet, szóval az eladásért, hírlevél feliratkozásért, űrlap kitöltésért, stb.
Ne próbálgasson
Mindig mindenkinek ezt mondom és ezért írom rögtön a legelején. Az affiliate kampányoknál, főleg Szlovákián, nincs rá tér csak úgy próbaként „feldobni” valamit és várni. “Adunk 10%-ot és ha nem működik, felvisszük 30%-ra”. Ez a lehető legrosszabb szcenárió, ami lejátszódhat. Tudom, hogy az üzleti szív arra késztet, hogy próbáljon lejjebb menni a jutalékokkal és árakkal. De az affiliate kampányoknál ez nem így működik. Ha próbál valamit felvetni, a partnerek kipróbálják és ha üzleti szempontból nem fog ülni nekik, többé nem térnek vissza a kampányhoz.
Ez nem olyan mint a PPC kampányok
PPC kampánynál az Adwords-ön és az eTarget-en keresztül be tudja állítani a kattintás árát és várakozik. Ha nem jön be, egy kattintással változtat rajta. Igen, ez jó, de ebben az esetben mindig kattintásért fizet és automata rendszerrel dolgozik – egy gépezettel, aminek mindegy, hogy mi történik. Ő azt részesít előnyben és jelenít meg, amit épp jónak lát. Milliárdnyi számítást kezel és értékel ki másodpercenként.
Szükséges megfelelő jutalékot beállítani már a legelején.
Affiliate kampányoknál emberekkel, partnerekkel dolgozik. Ők nem egy szerkezet, amely rögtön reagál. És ami a legfontosabb, nem kattintásért, hanem teljesítményért fizet. Ezért szükséges rögtön a kampány legelején megfelelő jutalékot beállítani nekik. Itt nincs lehetőség módosítani rajta és elkezd működni. Azonnali módosítás ugyan lehetséges, de a partner csalódik és többé nem tér vissza a kampányhoz.
Fő a bizalom
Ahogy már említettem a fentiekben, affiliate esetében partnerekkel dolgozik, nem egy rendszerrel. Ha egyszer csalódnak a kampányban, nehéz őket arra ösztökélni, hogy próbálkozzanak újból. Pont olyan, mint vásárolni egy eshopban. Ha egyszer elégedetlen volt, többé nem tér vissza, mert átmegy a vetélytárshoz.
Ha egyszer csalódnak a kampányban, nehéz őket arra ösztökélni, hogy próbálkozzanak újból.
Hozzáadott érték
Az affiliate kampányoknak több előnye van, amelyek gyakran feledésbe merülnek:
- A legnagyobb előny ugyebár az, hogy csak és kizárólag teljesítményért fizet.
- A sütik (cookies) általában 30 napra vannak beállítva. Szóval, ha az affiliate kampány látogatója 30 nap után vásárol, akkor a partnernek már nem jár az eladásból jutalék
- Bannerek, PR cikkek … mindezt INGYEN kapja és a jutalék csak az akció (teljesítmény) után jár. Tehát a márka hírnevének építése, a promó és minden más „teher” a partnerek vállán van, a hirdető semmit se kockáztat.
- Fő az új ügyfél. Vele még jóval azután is dolgozhat, mióta először vásárolt. 3, 4, 10 akciót is szerezhet belőle jutalék igénye nélkül bárkitől is.
- Jutalék csak valódo üzletért jár. Visszaküldött vagy át nem vett rendelésekért semmit nem fizet.
Mindent INGYEN kap és a jutalék csak az akció (teljesítmény) után jár.
Hogyan kell megfelelően beállítani?
- Szabja meg, milyen jutalékot képes valóban nyújtani egy akcióért.
- Vegye figyelembe, az emberek hány %-a viszi véghez újra az akciót.
- Számolja ki, mennyit kell rászánnia akciók megszerzéséhez más mérhető forrásokon keresztül (PPC, CPM kampányok, szociális hálózatok, stb.).
- Ne feledkezzen meg az időről, amit a kampányokba kell fektetnie.