
Márciusi hírek és újdonságok, nem csak partnereknek
Az év eleje mindig egy kicsit döcögősen indul, nem volt ez másképp idén februárban sem. Ugyan a nagy lendület még mindig hiányzik, de az év legrövidebb hónapja is sikeresnek mondható. A tavasz március 20-án kezdődik, és reméljük, hogy nem csupán a természet ébred fel téli álmából, hanem az e-kereskedelmi piac is. A hosszabb nappalok és szebb idő lehetővé teszi majd, hogy az eddig folyton elhalasztott házkörüli teendőknek is nekilássunk, de a sportruházatot és -felszerelést forgalmazó webáruházak is biztosan profitálnak majd.
Nézd meg videónkat is, amelyben szokás szerint Tamás összegzi a múlthavi eredményeket.
Új kampányok
Februárban 1 kampánnyal bővült a Dognet kínálata:
De számos új kampányt készítettünk elő, amelyek március folyamán jelennek majd meg hálózatunkban. 🙂
Februári összegek
A nagy összegek így alakultak globálisan
- Összesen 67 511 konverziót regisztráltunk
- 262 682 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 99 520 602 HUF)
- A rendelések értéke összesen 4 752 109 € volt (ez 1 800 400 290 HUF)
Ebből a magyar piacon:
- Összesen 6884 konverziót regisztráltunk
- 26 804 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 1 015 505 HUF)
- A rendelések értéke összesen 478 956 € volt (ez 181 458 910 HUF)
Konverziók piaci eloszlása február 2023
Januárban az összesen jegyzett konverziók valamivel több, mint fele változatlanul a szlovák piacról származott, a cseh piacról a konverziók 33% százaléka jegyződött. A magyar piacon a múlt hónaphoz képest 1% növekedés figyelhető meg, hiszen a konverziók 9 % teszi ki a teljes hálózatnak. A lengyel piac 4%-ot tesz ki, míg a román 2%-t.
Konverziók és jutalékok szegmensekre való eloszlása január 2023
Global piac
Globálisan a legjobban teljesítő szegmens ismét a Lakás és Bútor volt, ebben a kategóriában jegyződött a konverziók 40%, vagyis a jutalékok majdnem fele. Az Egyéb, az Egészség és Táplálkozás és a Divat és Szépség szinte egyformán teljesítettek ebben a hónapban is, őket az Elektronika és a Sport követték.
Magyar piac
Ha a magyar piacot nézzük, februárban az legjobban konvertáló szegmens az Egyéb volt 25%-kal. Ezt követi fej-fej mellett haladva a Lakás és Bútor kategória 23%-kal, és 22%-kal a Divat és szépség szegmens. Az Elektronika februárban a konverziók szempontjából a negyedik helyen áll 19%-os eredményével. A sereghajtók a konverziókat illetően az Egészség és táplálkozás, valamit Sport kategória voltak. Februárban a jutalékok szempontjából viszont az Elektronika kategória nyert 29%-kal, ezt követi a Lakás és Bútor szegmens a maga 27%-ával. Az Egyéb kategória a múlt hónapban a konverziók szempontjából 19% míg a Divat és Szépség valamivel alacsonyabb 15%. Az utolsó 2 helyen az Egészség és Táplálkozás, illetve a Sport kategóriák végeztek.
Így változtak az egyes szegmensek 2023 januárja és 2023 februárja között
Global piac
A fenti grafikonon láthatjuk, hány konverziót rögzítettünk az elmúlt hónapban. Gyakorlatilag szinte az összes szegmensben csökkent a vásárlások száma, jelentős visszaesés viszont csak a Lakás és Bútor kategóriában volt tapasztalható. Ezt követi az Elektronika, Divat és Szépség, Egészség és Táplálkozás és Sport kategória. Csak a Pénzügy kategóriában volt emelkedés.
Magyar piac
A magyar piacot tekintve februárban szinte minden szegmensben csökkenést figyelhettünk meg, ami a konverziók számát illeti. Kivételt képez az Egészség és Táplálkozás kategóriát, ahol némi növekedés látható. Számottevő csökkenés pedig csak az Egyéb és Lakás és Bútor szegmens hozott februárban.
Rendelések átlagos értéke szegmensek szerint január 2023 vs. február 2023
Global piac
A látogatók ugyan kevesebbet, de egy szegmens kivételével nagyobb értékben rendeltek januárhoz képest. A legértékesebb átlagos rendelések továbbra is az Elektronika szegmensből származtak. A rendelések értéke a legjelentősebben a Pénzügy szegmensben növekedett.
Magyar piac
A múlt hónap jó híre, hogy az átlagos kosárérték szinte minden szegmensben nőtt, és minimális visszaesés volt tapasztalható. A legmagasabb értékű rendeléseket továbbra is az Elektronika kategóriában regisztráltuk, ezt követi a Sport, ahol jelentős növekedés látható a többi kategóriához képest. A Lakás és Bútor kategóriában ugyan csökkenés figyelhető meg, de így a harmadik helyet szerezték meg. Az Egészség és táplálkozás is csökkent, a Divat és Szépség, valamit Egyéb kategóriák kosárértékei is növekedtek.
Jutalékok átlagos értéke szegmensek szerint január 2023 vs. február 2023
Global piac
Jó hír partnereinknek, hogy ha a globális statisztikákat nézzük, a jutalékok szintje szinte minden szegmensben növekedett, és csak minimális visszaesés figyelhető meg. Jelentős jutalékemelkedés a Pénzügy és Egyéb kategóriákban volt, és kis mértékben nőtt a Divat és Szépség, Egészség és Táplálkozás, Sport szegmensekben is.
Magyar piac
A kosáréték növekedése értelemszerűen magával hozza a jutalékok átlagának emelkedését is. Ez alól szerencsére februárban a magyar piac sem volt kivétel A Sport, Egyéb, Lakás és Bútor kategóriákban emelkedés tapasztalható, míg a többi szegmensben kisebb nagyobb csökkenés januárhoz képest a globális piachoz hasonlóan.
Távolugrók magyar piac
A távolugrók azok a kampányok a Dognetnél, amelyek egyik hónapról a másikra a legtöbbet erősödtek. Csak azokat a kampányokat tüntetjük fel, amelyeknek már az előző hónapban is legalább 40 konverziójuk volt.
Kampány |
Százalék plusz |
150 |
|
41 |
|
25 |
|
17 |
|
13 |
|
9 |
Ugyan szinte minden szegmensben csökkent a konverziók száma, februárban mégis volt 6 sikeres távolugrónk, akiknek sikerült az előző hónaphoz képest kisebb-nagyobb növekedést generálni. A legsikeresebb ezek közül a Born2be.hu és az Alensa.hu kampányai voltak. Lehet a Valentin napi ajándékvásárlás miatt, de őket szorosan két szexshop követte és mobiltelefon tartozékokat forgalmazó webáruházzal. Évek óra sikeres hirdetőnk az Electronic star pedig 9% növekedést produkált.
Legsikeresebb kampányaink bevétel szerint a magyar piacon
Hely |
Kampány |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
Az első négy helyet februárban is azok a kampányok foglalták el, mint januárban, csak a helyezésekben történt változás: Cosori.hu, 4home.hu, Electronic-star.hu és Pepita.hu. Ebben a hónapban a múlt havi utolsó helyről 5. helyen végzett a Butor-1.hu webáruház. A Timestore.hu is TOP10-es, és néhány helyet javítva ebben a hónapban a 6. A listát ebben a hónapban a Klarstein zárja, őt a MerkuryMartket.hu, Fabulo.hu és Miniwebshop.hu előzik meg. Gratulálunk a hirdetőinknek 😊
Ezek voltak partnereink legnagyobb bevételei 2023 januárjában
Típus |
Konverziók |
Jutalék EUR |
Jutalék HUF |
Egyéb |
2206 |
15767 |
6212202 |
Tartalom |
2742 |
14823 |
5840085 |
Tartalom |
2134 |
10129 |
3990834 |
Egyéb |
2988 |
8480 |
3341120 |
Tartalom |
984 |
8286 |
3264751 |
Egyéb |
3525 |
8179 |
3222636 |
Tartalom |
369 |
7133 |
2810378 |
Tartalom |
3933 |
6458 |
2544645 |
Egyéb |
2662 |
5925 |
2334257 |
Tartalom |
1147 |
5916 |
2330723 |
Az egyik partnerünk kérésére a táblázatban nem tüntetünk fel egy cashback/voucher portált. Az „Egyéb” cashback, voucher és CSS partnereket jelöl.
Összegzés
Összegezve tehát, ahogy az szinte várható volt, az év legrövidebb hónapjában a konverziók számát tekintve minden piacon és szinte minden szegmensben kisebb-nagyobb csökkenés volt tapasztalható. Annak ellenére, hogy a vásárlások száma visszaesett, a kosárértékek átlagosan megnövekedtek majdnem az összes szegmensben. Ebből értelemszerűen az következik, hogy az átlagos jutalékszint is emelkedett partnereink legnagyobb örömére. Mi a Dognetnél izgatottan várjuk, mit hoz az idei tavasz, és mindent megteszünk kampányaitok sikerességéért és bevételeitek növeléséért.