Mi alapján választanak az affiliate partnerek kampányokat?

Mi alapján választanak az affiliate partnerek kampányokat?

Biztosan egyet fogtok velem érteni, ha azt mondom, hogy partnereinken áll az egész Dognet hálózat. Minőségi partnerek nélkül nem tartanánk ott, ahol jelenleg tartunk. Ők azok, akik nap mint nap dolgoznak a hirdetőink kampányaival, ezért tartjuk nagyon fontosnak a véleményüket. Ha szeretnétek tudni, hogy partnereinket mi befolyásolja leginkább, és mi kelti fel legjobban az érdeklődésüket a kampányok kiválasztása és népszerűsítése során, olvassátok el az alábbi bejegyzésünket.

2020 év végén készítettünk egy kérdőívet, amelyet elküldtünk affiliate partnereinknek. Közel 200 választ gyűjtöttünk össze különféle típusú és nagyságú partnereinktől, ezeket kiértékeltük, most pedig egy összefoglalót készítettünk belőle.

A kérdőív célja az volt, hogy a lehető leghitelesebb képet kapjuk arról, hogy a kampányok mely paraméterei vannak leginkább hatással arra, hogy a partner kiválassza és elkezdje népszerűsíteni azokat. Ezáltal egy világosabb képet tudunk adni hirdetőinknek is arról, hogy mi az, ami elengedhetetlen a partnerek szempontjából, és mely elemekre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni.

A kérdőívből természetesen sok olyan tény is kiderült, amely a hálózat technikai működését érinti, de például olyanok is, amelyekre nekünk, mint hálózatnak is van ráhatásunk, és a következő hónapokban partnereink több javaslatát is meg fogjuk valósítani.

 

Ha esetleg nem olvassátok végig most a cikket, nézzétek meg legalább a kérdőívből leszűrt alábbi pontokat, amelyek kiemelten hasznosak lehetnek hirdetőink számára.

  1. Fordítsunk kellő figyelmet a kiváló minőségű XML feedre. A legfontosabb az egyértelmű és átlátható struktúra, hasznos leírások és minden lehetséges paraméter a termékről. Akciós árak esetében fontos, hogy az eredeti ár is fel legyen tüntetve.
  2. Ne próbáljunk mindenáron megtakarítani a jutalékon, és az értékének meghatározása legyen tisztességes. Ha a kampányban kiváló minőségű partner is részt vesz, aki nagyon sok új konverziót hoz a hirdetőnek, bónuszzal vagy egyéni megemelt jutalékszinttel is lehet őt támogatni.
  3. A kampányhoz mellékeljünk kiváló leírást a webáruházunkról, a termékportfólióról és azok tulajdonságairól.
  4. Ne feledkezzünk meg a Top termékek és Top kategóriák listájáról sem. Ha a kínálatunk szezonálisan változik, a legideálisabb az, ha folyamatosan küldünk egy frissített listát.
  5. A legtöbb, főként kisebb partnerek nagyra értékelik, ha elérhető egy PR-cikk minta is, főként a specifikus termékeknél, illetve jól jön nekik egy célcsoport-leírás is.
  6. Ne változtassuk meg túl gyakran és indokolatlanul a kampány feltételeit, az esetleges tracking kiesésekről azonnal értesítsetek minket is, és hagyjátok jóvá a konverziókat rendszeresen és időben. A kampány stabilitása kiemelten fontos a partnerek számára.

Ha szeretnétek tudni, hogy jutottunk el ezekhez az ajánlásokhoz, valaminti további érdekességek is érdekelnek, olvassatok tovább. 🙂

 

A felmérés válaszadóinak összetétele 

A legnagyobb arányban tartalmi partnerek működnek nálunk, a Dognetnél, ami a partnerek összetételéből is nagyon jól látszik. A válaszadók 3% kuponoldal volt, és ugyanígy 3%-uk cashback portál volt. A legkisebb csoportot a közösségi médiával és PPC kampányokkal foglalkozó partnerek tették ki.

A felmérésben részt vevő egyes partnertípusok megoszlása grafikonon

 

A felmérésben résztvevő partnerek méretarányos képviselete grafikonon

 

A partnereket méret szerint, vagyis az alapján is felosztottuk, hogy havonta mennyi konverziót közvetítenek: néhányat (10-nél kevesebb), több tízet, több százat vagy több ezer konverziót. A felmérésben a továbbiakban így fogjuk őket megkülönböztetni: kis partnerek – akik néhány tíz konverziót hoznak havonta, és nagy partnerek – akik több száz vagy akár több ezer konverziót közvetítenek.

 

A jutalék magassága és a márka ismertsége döntő. Melyek a további fontos paraméterek az affiliate partnerek számára?

A következő kérdésben 7 paramétert adtunk meg a partnereknek, amelyet 1-től 6-ig skálán értékeltek, mégpedig úgy, hogy

  • 1 – nem fontos
  • 2 – kevésbé fontos
  • 3 – inkább fontos
  • 4 – fontos 
  • 5 – nagyon fontos 
  • 6 – extrém fontos

 

Paraméterek Kis partnerek
Jutalék mértéke Fontos (4,38 pont)
Márkaismertség Fontos (4,35 pont)
Sütik érvényességének hossza Fontos (4,18 pont)
Az XML feed minősége és elérhetősége Inkább fontos (3,36 pont)
Értékelés az Árukeresőn Inkább fontos (3,14 pont)
A konkurenciánál is elérhető-e a kampány Kevésbé fontos (2,49 pont)
Kuponok elérhetősége Kevésbé fontos (2,45 pont)

 

 

Paraméterek Nagy partnerek
Márkaismertség Nagyon fontos (4,88 pont)
Jutalék mértéke Nagyon fontos (4,68 pont)
Sütik érvényességének hossza Fontos (3,76 pont)
Az XML feed minősége és elérhetősége Inkább fontos (2,9 pont)
Értékelés az Árukeresőn Inkább fontos (2,9 pont)
Kuponok elérhetősége Inkább fontos (2,58 pont)
A konkurenciánál is elérhető-e a kampány Kevésbé fontos (2,18 pont)

 

 

Ebből a kérdésből egyértelműen kiderül, hogy az első dolog, amit a partnerek a kampányoknál megnéznek, függetlenül az adott partner méretétől, az a márka ismertsége és a jutalék magassága. Ezzel igazából nem mondtunk semmi újat. Az ismert márka stabil és jó teljesítményű webáruházat garantál, ami jó eséllyel szépen fog konvertálni is.

A márkaépítés valójában hosszútávfutás. A partnerek ugyan előnyben részesítik az ismert webshopokat, azonban az, hogy ha valaki nem az első helyen áll az adott szegmensben, nem jelenti azt, hogy a partnerek nem fogják a kampányát népszerűsíteni. Az igazság azonban az, hogy a hiteles és ismert webáruházak kampányait készségesebben kezdik el használni, ezért sem javasoljuk induló webshopoknak az affiliate kampány indítását.

Ne akarjunk mindenáron pénzt megtakarítani a partnereken, és állítsuk meg a jutalék mértékét tisztességesen. Világos, hogy a gumiabroncs és az étrendkiegészítő jutalékszintje soha nem lesz ugyanolyan magas, de a partnerek többségében tudják, hogy az egyes szegmensekben milyen a jutalékok mértéke. Tehát, mindig állítsuk be tisztességesen a jutalékot, és ha van erre lehetőségünk, ne féljünk támogatni extra bónusszal vagy egyedi megemelt jutalékkal azokat a partnereket, akik a legtöbb konverziót hozzák. Értékelni fogják, és még többet fognak az adott kampánnyal foglalkozni.

További fontos paraméterek a sütik érvényességének hossza, és természetesen az XML feed minősége és elérhetősége. Sok partnernek az XML feed jelenti az alfát és az omegát egy kampányban. Fordítsunk rá kellő figyelmet.

A kiváló minőségű és jól kidolgozott XML feedet többször is említették a partnerek a felmérés során. Fontos az egyértelmű és átlátható struktúra, a hasznos leírások és az összes lehetséges paraméter a termékről. Akciós árak esetében fontos, hogy fel legyen tüntetve az eredeti ár is. Ha úgy gondoljátok, hogy a saját XML feedetek nem az igazi, forduljatok hozzánk.

 

A legtöbb partner jó minőségű leírást vár a webshopról, portfólióról, termékek tulajdonságairól

A következő kérdés során lehetőséget adtunk a partnereknek bejelölni további kampányelemeket és -paramétereket, amelyeket fontosnak tartanak. Hogy alakult ez? A táblázatban láthatjuk, a partnerek hány százaléka tartja fontosnak az adott paramétert.

Paraméterek Kis partnerek
Termékleírások, portfólió, termékek tulajdonságai 60%
Top termékek ajánló 51%
Top kategóriák ajánló 43%
Célcsoport-leírás 30,5%
Szezonális és akciós bannerek 26,5%
PR-cikk minták 25,5%
Közvetlen PPC engedélyezése 16,5%
E-mailing engedélyezése 12,5%
E-mailing sablon 6%
Google CSS engedélyezése 2,5%

 

 

Paraméterek Nagy partnerek
Top termékek ajánlója 45%
Termékleírások, portfólió, termékek tulajdonságai 44,5%
Top kategóriák ajánlója 36%
Google CSS engedélyezése 22,5%
Célcsoport-leírás 16%
Közvetlen PPC engedélyezése 9%
Szezonális és akciós bannerek 8%
PR-cikk minták 7,5%
E-mailing engedélyezése 7,5%
E-mailing sablon 0%

 

 

A felmérésből kiderült, hogy a partnerek számára valóban fontos, milyen formában van nekik bemutatva a kampány. Fordítsunk tehát kellő figyelmet arra, hogy a webshop leírása, a termékportfólió bemutatása, termékek leírása mind kiváló minőségű és megfelelő legyen. Sok partner számára hasznos, ha a kampányleírás tartalmazza a vásárlói célcsoport leírását is, és a kisebb partnerek hasznosnak találják a PR anyagokat is.

A partnerek szerint a kampányleírásnak tartalmaznia kellene a Top termékek és Top kategóriák bemutatását is. Ha a webshopban szezonálisan változnak a top termékek, jó, ha ezt a listát mindig aktualizálják. Elég, ha csak megírjátok nekünk, és mi gondoskodunk róla, hogy az információ eljusson a partnerekhez.

A nagy partnerek értékelik azt is, ha a Google CSS engedélyezve van. Ha ezt a lehetőséget érdekesnek találjátok, szóljatok nekünk.

Főként a kisebb partnerek azok, akik szívesen fogadják a jó minőségű szezonális vagy akciós bannereket. A nyílt kérdésekből kiderült az is, hogy a partnerek szezonális és akciós bannereket is szívesen használnak, főként 300×300 px és 720×90 px méretben. Jó, ha a bannereket CTA gombbal és anélkül is elérhetővé tudjátok tenni.

 

További motivációt ad a jó minőségű feed és főként az, ha a hirdető részéről is érezni az érdeklődést az együttműködés iránt

Partnereinknek lehetőséget adtunk arra is, hogy nyíltan kifejtsék véleményüket arról, hogy mi motiválja őket arra, hogy minél több kampányt népszerűsítsenek, és minél gyorsabban elkezdjék azokat használni. Néhány válasz gyakran ismétlődött, és alapjában véve megerősítették azt, amit a zárt kérdesek során megállapítottunk.

 

Mi az, ami legtöbbször felmerült a partnereknél?

  • Kiváló minőségű XML feed – Az, hogy az XML feed fontos a partnerek számára, már az előző kérdéseknél is kiderült. Nagyon sok partnerünk kihasználta a lehetőséget, hogy hosszabban kifejtse és megerősítse a jó minőségű és megfelelően kidolgozott XML feed fontosságát. Fontos az egyértelmű és átlátható struktúra, a hasznos leírások és minden elképzelhető paraméter. Az akciós árak esetében fontos az eredeti ár megjelölése is.
  • Termékek termékajánlóhoz vagy a partnerek által indított nyereményjátékokhoz – Ha van lehetőségetek a saját termékeiteket tesztelésre bocsátani, esetleg nyereményként felajánlani a partnerek által indított nyereményjátékokhoz, jelezzétek kérlek nekünk. 
  • Kuponajánlatok affiliate partnerek részére – Ha az internetes politikátok lehetővé teszi, és a haszonkulcs még megengedi, érdemes elgondolkodni (ideális esetben a hosszútávú) kupon felkínálásán. A legjobb tapasztalataink az up-sell kuponokkal vannak, amikor bizonyos mértékű kedvezményt kap a vásárló adott értékű vásárlás felett, ami magasabb az átlag kosárértéknél. Először egy rövidebb időszakra érdemes adni ezt a kupont, és ha beválik, hosszútávra is érdemes elérhetővé tenni az affiliate partnereknek. Így képesek lesznek növelni a vásárlások átlag értékét.
  • Érdeklődés a hirdető részéről – Partnereink értékelik, ha a hirdető érdeklődik az együttműködés iránt. Ha azt látjuk, hogy egy adott partner több konverziót hoz nekünk, mint a többi, vagy ha a projektje nagyon tetszik, érdemes őt egyénileg támogatni. Ideális esetben ezt egy magasabb jutalékmértékkel tehetjük, de nem csak ez az egyedül mód. Bátran jelezzétek nekünk, és közösen kitaláljuk.

Kedves hirdetőink, ezek lennének a mi meglátásaink és iránymutatásaink számotokra, amelyek a nagy partneri felmérésünkből kiderültek. Bízunk benne, hogy az eredmények hasznos útmutatást adnak arra vonatkozóan, hogyan érdemes a kampányotokkal dolgozni, és mivel tudjátok támogatni a partnereket, hogy valóban kiváló minőségű forgalmat és sok konverziót hozzanak nektek.

A legtöbb esetben az is elég, ha rendszeresen reagáltok a leveleinkre, és aktívan kommunikáltok velünk. Mindig arra törekszünk, hogy a kampányokat a lehető legjobban állítsuk be, és ami érdekünk is, hogy a lehető legjobban működjenek.

Köszönjük a bizalmatokat, és ha a fent leírt javaslatok alapján szeretnétek bármit kiegészíteni, módosítani a kampányotokban, jelezzétek nekünk a hello@dognet.sk címen keresztül.

Júlia Bačíková
Júlia Bačíková

Júlia má v Dognete na starosti kľúčové spolupráce, vzťahy a projekty

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?