Miért nem alkalmas az affiliate marketing új és kicsi webáruházaknak?

Miért nem alkalmas az affiliate marketing új és kicsi webáruházaknak?

 

A DOGNET affiliate hálózatnál gyakran találkozunk azzal, hogy olyan új vagy kicsi webáruházak szeretnének kampányt indítani, amelyeknek kevesebb, mint 100 rendelésük van havonta. Az együttműködést ezekkel a webshopokkal sajnos el kell utasítanunk. A hálózat nem tud mindenkivel közreműködni, mivel ilyen esetben a kampány teljesítménye nem fedezné az integráció és a működtetés költségeit, valamint a nagy valószínűséggel a partnerek sem érdeklődnének egy ilyen kampány iránt. Ugyan vannak kivételek is, és pont ezért nézünk meg külön-külön minden webáruházat.

Az erős márka erős kampányt szül

Nemrég hajtottunk végre egy felmérést Partnereink között, ami egyértelműen kimutatta, hogy egy kampány választásánál fontos szerepet játszik az adott téma, a jutalék és a márka hírneve. A probléma az új és a kicsi webáruházakkal az, hogy általában csak az első kritériumot teljesítik. Ha a webshop márkája nem ismert, a partner azelőtt sosem hallott róla és nem talál róla sok recenziót, akkor nem fogja felkelteni érdeklődését.

Az új webáruházaknak általában nincs erős márkájuk. Sokszor gyenge a UX, alacsony a konverziós arány és ezáltal alacsony a jutalék is.

Mi a veszélye annak, ha egy partner egy kevés rendeléssel rendelkező webshop kampányát népszerűsíti?

Az affiliate marketing lényege az effektivitás és egy ilyen kampány népszerűsítése veszélyezteti a partner munkájának effektivitását. Ilyen esetben nem kizárt az együttműködés váratlan és gyors befejezése. Mik azok a rizikók, amiket a partner ilyen esetben vállal?

  • Egy új vagy egy kicsi webshop akármikor csődbe mehet, ha nem elég fontos a működtető számára. A partner elveszti a kampány népszerűsítésébe invesztált idejét és pénzét.
  • Főleg az új webshopok mennek csődbe azért, mert tulajdonosa nem rendelkezett a kellő információkkal elindítása előtt. A webáruház működtetése nem fenntartható, és a tulajdonos egy pár hónapon belül rájön, hogy jobb lesz, ha bezárja a webáruházat. A partner elveszti azt, amit a népszerűsítésbe befektetett.
  • A kicsi és új játékosok a piacon gyakran alulértékelik weboldalaik grafikai feldolgozásának, a használatbarát kivitelezésnek és a webáruház teljes megjelenésének fontosságát. A partner szerez új látogatókat, de ez nem hoz konverziókat. És ki veszít az egészen? A partner. Csak idő kérdése, amíg belátja, hogy ezzel a népszerűsítéssel nem keres pénzt, sőt, néha még veszt is rajta.
  • Egy webáruház könnyen kikapcsolhatja kampányát. A partnernek viszont időbe telik, amíg eltávolítja a reklámelemeket oldaláról, ami sok időbe és munkába telhet. Ezt az időt egy másik, működő kampány népszerűsítésére is használhatta volna.

Fontos a partner elsődleges tapasztalata a kampánnyal

Az elsődleges tapasztalattól és a kampány aktuális teljesítményétől függ a további együttműködés a partnerrel. A partnereknek kell tudniuk orientálódni az egyes kampányok potenciális teljesítményeiben. A népszerűsítésbe invesztált időt jól be kell osztaniuk, hogy tudjanak fokuszálni munkájukra, hogy finanszírozni is tudják a népszerűsítést. Elvégre csak a jutalékokból keresnek. 🙂

A partnerek rendszeresen kiértékelik az általuk népszerűsített kampányokat, és ha nem működnek jól, egy idő után már nem fogja őket érdekelni. Később aztán már nehezebb meggyőzni őket arról, hogy térjenek vissza a kampányhoz. Már meg lesz a rossz tapasztalatuk és ezen kívül az újonnan elkezdett kampányokkal kell foglalkozniuk. Ezen kívül dolgozniuk kell a szezonális akciókon, különleges eseményeken a webshopokban, a kampányok beállításainak változásain és egy csomó más dolgon. Éppen érdeklődésük elvesztését akarjuk megelőzni, ezért érdemes akkor indítani affiliate kampányt, amikor a webshop már erősnek és stabilnak tűnik a partnerek szemében is.

Akkor mikor indítsak affiliate kampányt?

Érthető, hogy a webshopok működtetői nem örülnek, ha elutasítjuk őket. Új lehetőségeket keresnek webshopjuk látogatottságának növelésére, de sajnos nem tudjuk nekik ezt a marketing csatornát felajánlani. Sajnáljuk az ilyen eseteket, mivel szívesen segítenénk minden webshopnak a növekedésben. Már több lehetőséget kipróbáltunk, de még nem találtunk módot arra, hogy az ilyen webshopoknál sikeressé váljon az affiliate marketing. Az eddigi legjobb módszer kivárni, amíg a webáruház megfelel a feltételeknek. Az affiliate marketing nagyon hatékony tud lenni. De ahhoz szükséges, hogy egy webáruház megfeleljen bizonyos kritériumoknak, amelyek már sok rendeléshez vezetnek.

Egy affiliate kampány kiegészítő marketing csatorna, amely megerősíti a webshopot. De ha a projekt még nem működik túl jól, akkor egy affiliate kampány nem tud segíteni. Ezért kell a projektet javítani, vagy kevert marketinggel kezdeni.

Fejleszd tovább webáruházadat

Ha még nincs értelme elindítani egy affiliate kampányt, akkor fókuszálj az SEO-ra, PPC-re, UX-re, mailingre és az egész marketing mixedre. Havi pár tucat rendelés esetén még egy különösen jól teljesítő kampány sem tudna jelentősen segíteni. Célunk az eladásokat 10-15%-al megnövelni. Ha már pár száz rendelés érkezik havonta, akkor kezdhetünk el egy együttműködésről beszélni. Megnézzük a lehetőségeket és azt is, mit tudna egy kampány a webshop számára elérni. Ajánlunk egy pár kezdetleges beállítást, majd optimalizáljuk őket a kampány működése folyamán és igyekszünk segíteni neki elérni teljes potenciálját.

Webshopod már elég nagy és szeretnél affiliate kampányt indítani? Jelentkezz nálunk, és segítünk megvalósítani.

Petronela Novotná

Country Manager Slovakia

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?