Mondj igent a CSS-partnerekre: A CSS-partnerekkel való affiliate együttműködés 5 előnye
A különféle webáruházakkal teli online térben a Google Shopping platform lehetőséget kínál a felhasználóknak a termékek és azok árainak egyszerű és áttekinthető összehasonlítására.
A webáruházak termékeiket a Google Shopping rendszerében helyezik el, hogy még a konkurencia előtt megszerezzék a vásárlókat. A Google Shopping-kampányokat maguk is kezelhetik, vagy igénybe vehetik egy vagy több CSS (Comparison Shopping Services) partner szolgáltatásait, akik a nevükben hirdetik termékeiket.
Kik a CSS partnerek?
Ma a Google Shopping platformon különböző partnerek hirdetéseit látjuk, de ez nem mindig volt így. 2017-ben a Google-t pénzbírsággal sújtották, mert visszaélt böngészőjének piaci dominanciájával azáltal, hogy saját árösszehasonlító motorját részesítette előnyben a keresési eredmények között.
Az Európai Bizottság ultimátumára válaszul, amely a monopolellenes magatartás megoldására irányult, létrehozták a Google CSS Partnerprogramot. A webáruház a független ár-összehasonlító a programba való regisztrációt követően lehetőséget kap arra, hogy a Google-hoz hasonló helyeken, mintegy 20%-kal olcsóbban hirdesse termékeit.
Ennek eredményeként a webshopok ma már számos CSS-partner közül választhatnak, akikkel együtt dolgozhatnak a Google Shopping kampányok teljesítményének maximalizálásán.
Forrás : t.ly/-HbZP
CSS partnerek a Dognet hálózatban
A Dognet affiliate hálózatában csak ellenőrzött CSS-partnerekkel működünk együtt, akik jóváhagyott partnerként működnek a hálózatban. A Google Shopping kampányaik közvetlenül a hirdetők webáruházait célozzák meg, amelyek így nemcsak forgalmat, hanem több száz új rendelést is hoznak havonta.
A kampány integrálása folyamán vagy az együttműködés során bármikor eldöntheted, hogy engedélyezed-e a CSS-partnereket a kampányban, vagy sem. Csak egy XML feedre van szükséged, minden másról a partnerek gondoskodnak.
Miért vonj be affiliate CSS-partnereket a saját Google Shopping-kampányaid mellett?
1. A saját Google Shopping kampányaid árai nem fognak növekedni
A termékek aukciós rendszer alapján kerülnek a Google Shoppingba. Az aukción a legmagasabb kattintásonkénti összeget kínáló webáruház terméke jelenik meg a legjobb helyen a keresési eredmények között. Az az összeg, amit egy kattintásért fizetsz, nem az általad felajánlott összeg, hanem egy konkurens webáruház második legmagasabb ajánlatán alapul.
1.példa:
Az aukción kattintásonként 30 centet ajánlasz. A következő legmagasabb ajánlat egy konkurens webáruházé, amely 20 centet kínál egy kattintásért. Az ajánlatod nyer, és kattintásonként 20 centet fizetsz.
Az ugyanarra a webshopra vonatkozó ajánlatokat a Google nem tekinti konkurens ajánlatnak, és nem helyezi őket egymás ellen az aukción sem, függetlenül attól, hogy hány forrásból származnak. Ha a Te ajánlatod nyer, a kattintásonkénti költség továbbra is a konkurencia második legmagasabb ajánlatán alapul majd – nem a te CSS-partnered ajánlatán.
2.példa:
Az aukción kattintásonként 30 centet ajánlasz. A következő legmagasabb ajánlatot a te CSS-partnered kapja, aki 25 centet ajánl. A harmadik legmagasabb ajánlat egy konkurens webáruházé, amely 20 centet kínál. A te ajánlatod nyer, és mivel a CSS partnered nem a konkurenciád, mivel ugyanarra a webáruházra hivatkozik, ebben az esetben a harmadik legmagasabb ajánlat nyer.
Mivel saját Google Shopping kampányaid árát nem befolyásolják a CSS-partnerek ajánlatai, nem kell csak egyet választania ezek közül a lehetőségek közül. A saját Google Shopping kampányaid mellett érdemes együttműködni CSS-partnerekkel az affiliate hálózaton belül is.
2. A különböző stratégiák kombinálása több megjelenítést biztosít
A CSS-partnerekkel való együttműködés növeli annak valószínűségét, hogy megelőzöd a konkurenciát, és minden keresésnél megjelenítik majd a termékeid, mivel több ajánlat érkezik a te nevedben.
Lehetőség van arra is, hogy a te webáruházadból több termék jelenjen meg egy keresés eredményeként, ami nem érhető el egy forrásból származó termékek hirdetésével.
Bár az affiliate CSS-partnerek a Google Shopping-kampányaiddal korábban megszerzett forgalom egy részét is megszerezhetik, a különböző stratégiáik és megközelítéseik növelhetik a Google Shopping-ból származó kattintások és eladások általános mennyiségét.
Egyszerre több CSS-partner bevonásával sem kell attól tartanod, hogy az egyik eredménye a másik rovására nő. A bútorszegmens egyik hirdetője (SK) a két egyidejűleg bekapcsolt 2 affiliate CSS partner teljesítményének elemzése 2023 októbere és novembere között mindkét esetben 206%-os, illetve 70%-os forgalomnövekedést mutatott.
A kampány teljesítményének növekedés a CSS-partnerek bevonása után
3. Csak a megvalósult eladások után fizetsz jutalékot
Saját Google Shopping kampányok esetén a Google egy árat számít fel minden egyes átkattintásért az elhelyezett terméktől a webáruházadba.
CSS-partnerrel való közvetlen együttműködés esetén ezeket a kattintásokat többnyire a partner fizeti. Ezt követően közös megegyezés alapján díjat számít fel a szolgáltatásáért, ami legtöbbször az általa hozott forgalomtól függ.
4. Senkivel sem kell megosztanod Google Merchant-fiókod
A Google Merchant fiók lehetővé teszi a Google Shopping-kampányok kezelését, így a termékinformációk feltöltését és szerkesztését úgy, ahogyan szeretnéd megjeleníteni a felhasználók számára.
Mivel a Dognet CSS-partnerei számára elérhetők a termékfeedek, nincs szükség a fiókodhoz való hozzáférés megosztására senkivel. A CSS-partnerek saját Google Merchant-fiókjukat használják minden hirdetőhöz, akinek termékeit hirdetik.
A webáruházadra hivatkozó CSS–partnerek áttekintése elérhető a Google Merchant fiókodban. Miután befejezte az együttműködést egy CSS-partnerrel, az „opt-out” opcióval leiratkozhat a promóciójukról.
5. Egy új perspektíva jobb eredményeket hozhat
Sok webáruház a Google Shopping kampányait ügynökségek kezelik, amelyeknek fenntartásaik vanna a CSS-partnerek bevonásával kapcsolatban. Az ok általában a saját eredményeik esetleges csökkenése vagy az idő és enerigaigényesebb értékelés miatti aggodalmak.
Az affiliate CSS-partner azonban nem helyettesíti az ügynökségeket a Google Shopping-kampányok létrehozásakor. Hozzáadott értéke az ezzel a platformmal szerzett szakmai tapasztalata, amelyet a termék feed optimalizálása és a vele való munka során használ fel. Itt érvényes a híres mondás: „amikor ketten ugyanazt csinálják, az soha nem ugyanaz.”
- Képzeld el, hogy saját Google Shopping-kampányaid havonta 100 megrendelést hoznak, és egy ügynökség gondoskodik róla.
- Az affiliate CSS partnerek bevonása után saját kampányaid teljesítménye havi 70 rendelésre csökken.
- Pusztán jutalék alapon azonban további 60 rendelés jön havonta az affiliate CSS-partnerektől.
- Összességében 100-ról 130-ra növekszik a Google Shopping platformról érkező rendelések mennyisége. És mindez csupán úgy, hogy CSS-partnereket vettél fel az affiliate kampányba.
Megfelelőek számomra a CSS-partnerek? Milyen számban?
Tapasztalataink szerint a legtöbb hirdető számára előnyös választásnak tartjuk a több CSS-partnerrel való együttműködést. Kivételt képezhetnek a nagyon specifikus vagy szűk termékpalettával rendelkező webshopok.
Első lépésként azt javasoljuk, hogy az affiliate kampány részeként próbáld ki a CSS-partnerekkel való együttműködést, majd az eredmények és a saját kampányok teljesítményére gyakorolt hatása alapján dönts a következő lépésekről.
Az érintett CSS-partnerek teljesítményét valós időben nyomon követheted közvetlenül a Dognet adminisztrációjában. Itt minden fontos adatot megtalálsz, például a kattintások és eladások számát, a forgalom és a jutalékok összegét vagy az átlagos kattintásonkénti költséget. Ennek köszönhetően könnyedén összehasonlíthatod partnereid teljesítményét saját Google Shopping kampányaik teljesítményével, és felmérheted, hogy együttesen nagyobb forgalmat hoznak-e webáruházad számára ahhoz az időszakhoz képest, amikor egyedül futtatta a Google Shopping kampányt.