Mondj igent a CSS-partnerekre: A CSS-partnerekkel való affiliate együttműködés 5 előnye

Mondj igent a CSS-partnerekre: A CSS-partnerekkel való affiliate együttműködés 5 előnye

A különféle webáruházakkal teli online térben a Google Shopping platform lehetőséget kínál a felhasználóknak a termékek és azok árainak egyszerű és áttekinthető összehasonlítására.

A webáruházak termékeiket a Google Shopping rendszerében helyezik el, hogy még a konkurencia előtt megszerezzék a vásárlókat. A Google Shopping-kampányokat maguk is kezelhetik, vagy igénybe vehetik egy vagy több CSS (Comparison Shopping Services) partner szolgáltatásait, akik a nevükben hirdetik termékeiket.

 

Kik a CSS partnerek?

Ma a Google Shopping platformon különböző partnerek hirdetéseit látjuk, de ez nem mindig volt így. 2017-ben a Google-t pénzbírsággal sújtották, mert visszaélt böngészőjének piaci dominanciájával azáltal, hogy saját árösszehasonlító motorját részesítette előnyben a keresési eredmények között.

Az Európai Bizottság ultimátumára válaszul, amely a monopolellenes magatartás megoldására irányult, létrehozták a Google CSS Partnerprogramot. A webáruház a független ár-összehasonlító a programba való regisztrációt követően lehetőséget kap arra, hogy a Google-hoz hasonló helyeken, mintegy 20%-kal olcsóbban hirdesse termékeit.

Ennek eredményeként a webshopok ma már számos CSS-partner közül választhatnak, akikkel együtt dolgozhatnak a Google Shopping kampányok teljesítményének maximalizálásán.

Forrás : t.ly/-HbZP

 

CSS partnerek a Dognet hálózatban

A Dognet affiliate hálózatában csak ellenőrzött CSS-partnerekkel működünk együtt, akik jóváhagyott partnerként működnek a hálózatban. A Google Shopping kampányaik közvetlenül a hirdetők webáruházait célozzák meg, amelyek így nemcsak forgalmat, hanem több száz új rendelést is hoznak havonta.

A kampány integrálása folyamán vagy az együttműködés során bármikor eldöntheted, hogy engedélyezed-e a CSS-partnereket a kampányban, vagy sem. Csak egy XML feedre van szükséged, minden másról a partnerek gondoskodnak.

Miért vonj be affiliate CSS-partnereket a saját Google Shopping-kampányaid mellett?

1. A saját Google Shopping kampányaid árai nem fognak növekedni

A termékek aukciós rendszer alapján kerülnek a Google Shoppingba. Az aukción a legmagasabb kattintásonkénti összeget kínáló webáruház terméke jelenik meg a legjobb helyen a keresési eredmények között. Az az összeg, amit egy kattintásért fizetsz, nem az általad felajánlott összeg, hanem egy konkurens webáruház második legmagasabb ajánlatán alapul.

1.példa:

Az aukción kattintásonként 30 centet ajánlasz. A következő legmagasabb ajánlat egy konkurens webáruházé, amely 20 centet kínál egy kattintásért. Az ajánlatod nyer, és kattintásonként 20 centet fizetsz.

 

Az ugyanarra a webshopra vonatkozó ajánlatokat a Google nem tekinti konkurens ajánlatnak, és nem helyezi őket egymás ellen az aukción sem, függetlenül attól, hogy hány forrásból származnak. Ha a Te ajánlatod nyer, a kattintásonkénti költség továbbra is a konkurencia második legmagasabb ajánlatán alapul majd – nem a te CSS-partnered ajánlatán.

 

2.példa:

Az aukción kattintásonként 30 centet ajánlasz. A következő legmagasabb ajánlatot a te CSS-partnered kapja, aki 25 centet ajánl. A harmadik legmagasabb ajánlat egy konkurens webáruházé, amely 20 centet kínál. A te ajánlatod nyer, és mivel a CSS partnered nem a konkurenciád, mivel ugyanarra a webáruházra hivatkozik, ebben az esetben a harmadik legmagasabb ajánlat nyer.

Mivel saját Google Shopping kampányaid árát nem befolyásolják a CSS-partnerek ajánlatai, nem kell csak egyet választania ezek közül a lehetőségek közül. A saját Google Shopping kampányaid mellett érdemes együttműködni CSS-partnerekkel az affiliate hálózaton belül is.

 

2. A különböző stratégiák kombinálása több megjelenítést biztosít

A CSS-partnerekkel való együttműködés növeli annak valószínűségét, hogy megelőzöd a konkurenciát, és minden keresésnél megjelenítik majd a termékeid, mivel több ajánlat érkezik a te nevedben.

Lehetőség van arra is, hogy a te webáruházadból több termék jelenjen meg egy keresés eredményeként, ami nem érhető el egy forrásból származó termékek hirdetésével.

Bár az affiliate CSS-partnerek a Google Shopping-kampányaiddal korábban megszerzett forgalom egy részét is megszerezhetik, a különböző stratégiáik és megközelítéseik növelhetik a Google Shopping-ból származó kattintások és eladások általános mennyiségét.

Ügyfeleink a CSS partnerek engedélyezése után a teljes látogatottság, az eladások számának valamint a forgalom mértékének növekedését figyelik meg.

Egyszerre több CSS-partner bevonásával sem kell attól tartanod, hogy az egyik eredménye a másik rovására nő. A bútorszegmens egyik hirdetője (SK) a két egyidejűleg bekapcsolt 2 affiliate CSS partner teljesítményének elemzése 2023 októbere és novembere között mindkét esetben 206%-os, illetve 70%-os forgalomnövekedést mutatott.

A kampány teljesítményének növekedés a CSS-partnerek bevonása után

 

3. Csak a megvalósult eladások után fizetsz jutalékot

Saját Google Shopping kampányok esetén a Google egy árat számít fel minden egyes átkattintásért az elhelyezett terméktől a webáruházadba.

CSS-partnerrel való közvetlen együttműködés esetén ezeket a kattintásokat többnyire a partner fizeti. Ezt követően közös megegyezés alapján díjat számít fel a szolgáltatásáért, ami legtöbbször az általa hozott forgalomtól függ.

A Dognet hálózat CSS-partnereivel való affiliate együttműködés során nem az így szerzett látogatottságért, hanem a megvalósult vásárlásokért, tehát az általuk hozott nyereségért. Affiliate alapon csak jutalékot fizetsz a CSS-partnereknek a valódi megrendelésekből, amelyeket CSS-hirdetéseken keresztül közvetítettek neked. Nem kell fizetni minden egyes kattintásért, illetve a visszaküldött vagy törölt rendelésekért sem.

 

4. Senkivel sem kell megosztanod Google Merchant-fiókod

A Google Merchant fiók lehetővé teszi a Google Shopping-kampányok kezelését, így a termékinformációk feltöltését és szerkesztését úgy, ahogyan szeretnéd megjeleníteni a felhasználók számára.

Mivel a Dognet CSS-partnerei számára elérhetők a termékfeedek, nincs szükség a fiókodhoz való hozzáférés megosztására senkivel. A CSS-partnerek saját Google Merchant-fiókjukat használják minden hirdetőhöz, akinek termékeit hirdetik.

A webáruházadra hivatkozó CSSpartnerek áttekintése elérhető a Google Merchant fiókodban. Miután befejezte az együttműködést egy CSS-partnerrel, az „opt-out” opcióval leiratkozhat a promóciójukról.

 

5. Egy új perspektíva jobb eredményeket hozhat

Sok webáruház a Google Shopping kampányait ügynökségek kezelik, amelyeknek fenntartásaik vanna a CSS-partnerek bevonásával kapcsolatban. Az ok általában a saját eredményeik esetleges csökkenése vagy az idő és enerigaigényesebb értékelés miatti aggodalmak.

Az affiliate CSS-partner azonban nem helyettesíti az ügynökségeket a Google Shopping-kampányok létrehozásakor. Hozzáadott értéke az ezzel a platformmal szerzett szakmai tapasztalata, amelyet a termék feed optimalizálása és a vele való munka során használ fel. Itt érvényes a híres mondás: „amikor ketten ugyanazt csinálják, az soha nem ugyanaz.”

  1. Képzeld el, hogy saját Google Shopping-kampányaid havonta 100 megrendelést hoznak, és egy ügynökség gondoskodik róla.
  2. Az affiliate CSS partnerek bevonása után saját kampányaid teljesítménye havi 70 rendelésre csökken.
  3. Pusztán jutalék alapon azonban további 60 rendelés jön havonta az affiliate CSS-partnerektől.
  4. Összességében 100-ról 130-ra növekszik a Google Shopping platformról érkező rendelések mennyisége. És mindez csupán úgy, hogy CSS-partnereket vettél fel az affiliate kampányba.
A webáruháznak folyamatosan felül kell vizsgálnia a profitnövelési stratégiát és az abban segíteni tudó partnerek kiválasztását. Ha a CSS-partnerek bevonása után a közvetlenül az ügynökség irányítása alá tartozó kampányok teljesítménye csökken, de a Google Shopping platformról érkező rendelések összmennyisége nő, a webáruház hatékony döntést hozott.

 

Megfelelőek számomra a CSS-partnerek? Milyen számban?

Tapasztalataink szerint a legtöbb hirdető számára előnyös választásnak tartjuk a több CSS-partnerrel való együttműködést. Kivételt képezhetnek a nagyon specifikus vagy szűk termékpalettával rendelkező webshopok.

Első lépésként azt javasoljuk, hogy az affiliate kampány részeként próbáld ki a CSS-partnerekkel való együttműködést, majd az eredmények és a saját kampányok teljesítményére gyakorolt ​​hatása alapján dönts a következő lépésekről.

Az érintett CSS-partnerek teljesítményét valós időben nyomon követheted közvetlenül a Dognet adminisztrációjában. Itt minden fontos adatot megtalálsz, például a kattintások és eladások számát, a forgalom és a jutalékok összegét vagy az átlagos kattintásonkénti költséget. Ennek köszönhetően könnyedén összehasonlíthatod partnereid teljesítményét saját Google Shopping kampányaik teljesítményével, és felmérheted, hogy együttesen nagyobb forgalmat hoznak-e webáruházad számára ahhoz az időszakhoz képest, amikor egyedül futtatta a Google Shopping kampányt.

 

Affiliate marketing webáruházak számára
INGYENES E-KÖNYV

Affiliate marketing webáruházak számára

Már csak egy lépésre vagy az e-könyvtől, amelyben rengeteg hasznos információt találsz az affiliate kampányod helyes beállításáról és működéséről

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?