Tippek a kampány jobb teljesítményéhez

Tippek a kampány jobb teljesítményéhez

Egy affiliate kampány megnyitja a kaput olyan forgalmi források előtt, amelyeket más módon nem lehet elérni. Új lehetőségeket hoz, amelyek segítenek növelni a konverziók számát, növelni az kosárértéket. és releváns, lojális célközönséget szerezni. Hoztunk néhány arra vonatkozó tippet, hogyan hozhatod ki a legtöbbet kampányodból.

Helyes időzítés

Szinte bármikor alkalmas affiliate kampányt indítani. Nem javasoljuk azonban a kampány elindítását az e-kereskedelem legerősebb időszakában, szezonban (október-december), mivel ekkor a partnerek elsősorban az általuk ellenőrzött, számukra jól bevált és a legtöbbet hozó kampányokra koncentrálnak. Így véletlenül figyelmen kívül hagyhatják az újonnan indult kampányt. Körülbelül 6 hónappal az indulás után látjuk a kampányban rejlő teljes potenciált. Ennyi az időre van szükség ahhoz, hogy elegendő adatot gyűjtsünk, hogy értékelni tudjuk, érdekes-e a kampány a partnerek számára, hogyan teljesít, és szükséges-e változtatásokat végrehajtani.

Folyásold be, mit írnak rólad az interneten

Az affiliate együttműködés lehetővé teszi, hogy közvetlenül hatással légy a márkáddal kapcsolatban interneten megjelenő tartalmakra. Bár a publisherek maguk hozzák létre a tartalmat, Te tudod, hogyan irányítsd figyelmüket a kívánt irányba. Ne légy szerény a webáruházad bemutatásakor. A kampány leírásában tüntess fel mindent, ami vonzhatja új affiliate partnereket:

  • A márka története,
  • tippek a kampány népszerűsítéséhez,
  • információ a célcsoportról,
  • legkelendőbb termékek,
  • oktatóanyagok,
  • díjak,
  • konverziós arány
  • terméktesztekre szánt termékek

… és minden egyéb előny és ok, amely megkülönbözteted téged a versenytársaktól, és miért szeretnek az ügyfelek vásárolni Tőled.

Tesztpartner

Még mindig nem hoztál döntést egy-egy partnercsoporttal kapcsolatban? Próbálj meg együttműködni egy vagy két kiválasztott publisherrel egy előre egyeztetett időtartamra. Ez pontos képet ad arról, hogyan néz ki ez az együttműködés. A tesztidőszak után valós számok alapján eldöntheted, hogy leállítod-e az együttműködést ezekkel a partnerekkel, hosszú ideig a kampányban akarod-e tartani őket, vagy engedélyezel további partnereket is.

Exkluzív kedvezménykupon

Ez egy időkorlátos kupon, amely csak egy publisher vagy csak néhány kiválasztott partner számára érhető el a megbeszélt időszakban. Cserébe a publisher konverzióbarátabb helyekre helyezi el a webáruházad – a főoldalon, a hírlevélben, facebookon posztot készít stb. Egyszóval – az együttműködés exkluzivitásának köszönhetően kiemelt figyelmet fordít a kampányodra. A kupon lehet kedvezmény vagy ajándék vásárláshoz, de kellően vonzónak és motiválónak kell lennie.

Alkalmas: Kuponpartnerek, cashback partnerek

Példa: Három cashback és három kuponpartner egy ajándékra jogosító exkluzív kupont kapott, amely 25 eurós vásárlás felett érvényes 15 napig. A partnerek kiemelt promóciós tevékenységeket készítettek elő (jobb elhelyezés a weben, hírlevél, bejegyzések a közösségi oldalakon), és ez a tevékenység a konverziók számának maximum 210%-os és minimum 39%-os növekedését eredményezte az előző 15 naphoz képest.

„Az egészség és szépség szegmens egy hirdetőjével való hosszú távú stratégiai együttműködésnek köszönhetően, aki minden hónapban ajándékkupont bocsát ki látogatóink számára, ez a kampányunk az egyik legsikeresebb. Az exkluzív kuponnak köszönhetően több konverziót tudunk hozni a hirdetőnek, és ezáltal több jutalékot is szerezni. Ez egy mindkét fél számára előnyös együttműködés.”

Ondřej Bolek, Business Development Manager Tiplino

Dupla cashback

Ez az extra együttműködés a cashback partnerek számára alkalmas. Ez ideiglenes jutalékemelés, és ahogy a neve is sugallja, legalább +50%. Mivel a partner megosztja jutalékát az ügyféllel, ennek növelése lehetővé teszi számára, hogy a vásárlás értékéből többet visszaadjon az ügyfélnek a megbeszélt időszak alatt. A felajánlott pénzvisszatérítés motiváló összegének és a kiemelt megjelenítés kombinációja lényegesen több konverziót hozhat.

Alkalmas: Cashback partnerek

Példa: Egy hirdető a kampányában 3%-os jutalékot ajánl a cashback partnereknek. A kampányt egy cashback portál is sikeresen népszerűsíti. A hirdető dupla, 6%-os cashback-et ajánl fel a partnernek a teljesítményének növelése érdekében. A heti dupla cashback során a kiadó 50%-kal több konverziót hozhat a normál időszakhoz képest.

Rugalmas jutalékok

Kínálj korlátozott ideig magasabb jutalékot Publishereidnek. Az átmenetileg kedvezőbb feltételek meggyőzhetik az új partnereket, hogy ne halogassák a kampány népszerűsítését a végtelenségig, a meglévő partnereket pedig arra motiválhatják, hogy nagyobb kiemelést és több konverziót hozó pozíciót biztosítsanak a webáruházadnak. Ez az együttműködési modell olyan partnerek számára alkalmas, akik hasonló szegmensből működtetnek kampányokat.

Alkalmas: Tartalompartnerek, CSS

Példa: Egy hirdető 5%-os jutalékot kínál a kampányában szereplő tartalmi partnerek számára. A kampányt egy jól teljesítő tartalmi partner is sikeresen népszerűsíti. A partner úgy lát teret, hogyan hozhat még jobb eredményt a hirdetőnek kedvezőbb kampányfeltételek mellett, a hirdető pedig például 2%-kal növeli a kiadói jutalékot. A megjelenítő még 2%-os növekedés mellett is a konverziók több mint 30%-át tudja elérni havonta. 

Nyereményjátékok

A nyereményjáték elindítása számos előnnyel jár; a webáruház láthatósága a cashback rendszerek több tíz-százezer hűséges felhasználója körében, a márkád, terméked vagy szolgáltatásod népszerűsítése, valamint lehetőség arra, hogy választ kapjon a téged érdeklő kérdésekre.

Alkalmas: Tartalmi partnerek, cashback partnerek, kuponpartnerek

Példa: A Divat és szépség szegmens egyik webáruháza úgy döntött, hogy nyereményjátékot indít, és 50 euró értékű nyereményeket biztosított a nyerteseknek. A partnerek a Facebookon, honlapjukon és hírleveleikben népszerűsítették a versenyt. A versenyhéten a webáruház +83,8%-os összforgalomnövekedést könyvelhetett el.

Készpénzbónusz

A kampány teljesítményének növelése érdekében a webáruháznak lehetősége van arra, hogy a partnereket speciális bónuszokkal motiválja és jutalmazza a feladat elvégzéséért. Ez lehet jutalom a jó eredményekért, új értékes tartalmakért egy preferált témában, vagy fix összeg egy konkrét feladat elvégzéséért. 

Alkalmas: Tartalmi partnerek

 

Ha érdekel a kampányteljesítmény növelésére vonatkozó tippek valamelyike, és szeretnéd kipróbálni, vagy csak többet megtudni, vedd fel velünk a kapcsolatot, és affiliate marketing szakembereink örömmel adnak neked tanácsot. 🙂 

Affiliate marketing webáruházak számára
INGYENES E-KÖNYV

Affiliate marketing webáruházak számára

Már csak egy lépésre vagy az e-könyvtől, amelyben rengeteg hasznos információt találsz az affiliate kampányod helyes beállításáról és működéséről

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?