Miért nem alkalmas az affiliate marketing új és kicsi webáruházaknak?

Miért nem alkalmas az affiliate marketing új és kicsi webáruházaknak?

 

A DOGNET affiliate hálózatnál gyakran találkozunk azzal, hogy olyan új vagy kicsi webáruházak szeretnének kampányt indítani, amelyeknek kevesebb, mint 100 rendelésük van havonta. Az együttműködést ezekkel a webshopokkal sajnos el kell utasítanunk. A hálózat nem tud mindenkivel közreműködni, mivel ilyen esetben a kampány teljesítménye nem fedezné az integráció és a működtetés költségeit, valamint a nagy valószínűséggel a partnerek sem érdeklődnének egy ilyen kampány iránt. Ugyan vannak kivételek is, és pont ezért nézünk meg külön-külön minden webáruházat.

Az erős márka erős kampányt szül

Nemrég hajtottunk végre egy felmérést Partnereink között, ami egyértelműen kimutatta, hogy egy kampány választásánál fontos szerepet játszik az adott téma, a jutalék és a márka hírneve. A probléma az új és a kicsi webáruházakkal az, hogy általában csak az első kritériumot teljesítik. Ha a webshop márkája nem ismert, a partner azelőtt sosem hallott róla és nem talál róla sok recenziót, akkor nem fogja felkelteni érdeklődését.

Az új webáruházaknak általában nincs erős márkájuk. Sokszor gyenge a UX, alacsony a konverziós arány és ezáltal alacsony a jutalék is.

Mi a veszélye annak, ha egy partner egy kevés rendeléssel rendelkező webshop kampányát népszerűsíti?

Az affiliate marketing lényege az effektivitás és egy ilyen kampány népszerűsítése veszélyezteti a partner munkájának effektivitását. Ilyen esetben nem kizárt az együttműködés váratlan és gyors befejezése. Mik azok a rizikók, amiket a partner ilyen esetben vállal?

  • Egy új vagy egy kicsi webshop akármikor csődbe mehet, ha nem elég fontos a működtető számára. A partner elveszti a kampány népszerűsítésébe invesztált idejét és pénzét.
  • Főleg az új webshopok mennek csődbe azért, mert tulajdonosa nem rendelkezett a kellő információkkal elindítása előtt. A webáruház működtetése nem fenntartható, és a tulajdonos egy pár hónapon belül rájön, hogy jobb lesz, ha bezárja a webáruházat. A partner elveszti azt, amit a népszerűsítésbe befektetett.
  • A kicsi és új játékosok a piacon gyakran alulértékelik weboldalaik grafikai feldolgozásának, a használatbarát kivitelezésnek és a webáruház teljes megjelenésének fontosságát. A partner szerez új látogatókat, de ez nem hoz konverziókat. És ki veszít az egészen? A partner. Csak idő kérdése, amíg belátja, hogy ezzel a népszerűsítéssel nem keres pénzt, sőt, néha még veszt is rajta.
  • Egy webáruház könnyen kikapcsolhatja kampányát. A partnernek viszont időbe telik, amíg eltávolítja a reklámelemeket oldaláról, ami sok időbe és munkába telhet. Ezt az időt egy másik, működő kampány népszerűsítésére is használhatta volna.

Fontos a partner elsődleges tapasztalata a kampánnyal

Az elsődleges tapasztalattól és a kampány aktuális teljesítményétől függ a további együttműködés a partnerrel. A partnereknek kell tudniuk orientálódni az egyes kampányok potenciális teljesítményeiben. A népszerűsítésbe invesztált időt jól be kell osztaniuk, hogy tudjanak fokuszálni munkájukra, hogy finanszírozni is tudják a népszerűsítést. Elvégre csak a jutalékokból keresnek. 🙂

A partnerek rendszeresen kiértékelik az általuk népszerűsített kampányokat, és ha nem működnek jól, egy idő után már nem fogja őket érdekelni. Később aztán már nehezebb meggyőzni őket arról, hogy térjenek vissza a kampányhoz. Már meg lesz a rossz tapasztalatuk és ezen kívül az újonnan elkezdett kampányokkal kell foglalkozniuk. Ezen kívül dolgozniuk kell a szezonális akciókon, különleges eseményeken a webshopokban, a kampányok beállításainak változásain és egy csomó más dolgon. Éppen érdeklődésük elvesztését akarjuk megelőzni, ezért érdemes akkor indítani affiliate kampányt, amikor a webshop már erősnek és stabilnak tűnik a partnerek szemében is.

Akkor mikor indítsak affiliate kampányt?

Érthető, hogy a webshopok működtetői nem örülnek, ha elutasítjuk őket. Új lehetőségeket keresnek webshopjuk látogatottságának növelésére, de sajnos nem tudjuk nekik ezt a marketing csatornát felajánlani. Sajnáljuk az ilyen eseteket, mivel szívesen segítenénk minden webshopnak a növekedésben. Már több lehetőséget kipróbáltunk, de még nem találtunk módot arra, hogy az ilyen webshopoknál sikeressé váljon az affiliate marketing. Az eddigi legjobb módszer kivárni, amíg a webáruház megfelel a feltételeknek. Az affiliate marketing nagyon hatékony tud lenni. De ahhoz szükséges, hogy egy webáruház megfeleljen bizonyos kritériumoknak, amelyek már sok rendeléshez vezetnek.

Egy affiliate kampány kiegészítő marketing csatorna, amely megerősíti a webshopot. De ha a projekt még nem működik túl jól, akkor egy affiliate kampány nem tud segíteni. Ezért kell a projektet javítani, vagy kevert marketinggel kezdeni.

Fejleszd tovább webáruházadat

Ha még nincs értelme elindítani egy affiliate kampányt, akkor fókuszálj az SEO-ra, PPC-re, UX-re, mailingre és az egész marketing mixedre. Havi pár tucat rendelés esetén még egy különösen jól teljesítő kampány sem tudna jelentősen segíteni. Célunk az eladásokat 10-15%-al megnövelni. Ha már pár száz rendelés érkezik havonta, akkor kezdhetünk el egy együttműködésről beszélni. Megnézzük a lehetőségeket és azt is, mit tudna egy kampány a webshop számára elérni. Ajánlunk egy pár kezdetleges beállítást, majd optimalizáljuk őket a kampány működése folyamán és igyekszünk segíteni neki elérni teljes potenciálját.

Webshopod már elég nagy és szeretnél affiliate kampányt indítani? Jelentkezz nálunk, és segítünk megvalósítani.

Petronela Novotná

V rámci affiliate siete Dognet pôsobím ako Country Manager pre Slovensko. Na rozvoji affiliate marketingu na slovenskom a českom trhu pracujem už 7. rok. E-shopom ponúkam možnosť získania nových zákazníkov a predajov čisto na províznom systéme. Vedia tak opäť o niečo lepšie diverzifikovať svoje zdroje zákazníkov a získať reklamný priestor na internete, ktorý by inak nevedeli pokryť. Mojou hlavnou náplňou je obchodná spolupráca, akvizícia a starostlivosť najmä o inzerentov slovenských ale aj mnohých českých kampaní.

Affiliate marketing webáruházak számára
INGYENES E-KÖNYV

Affiliate marketing webáruházak számára

Már csak egy lépésre vagy az e-könyvtől, amelyben rengeteg hasznos információt találsz az affiliate kampányod helyes beállításáról és működéséről

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?