A/B testing eredményei #2

A/B testing eredményei #2
A/B testing annyit jelent, hogy van 2 reklám a Google Adwords-ben ugyanazon a reklámcsoporton belül. A Google Adwords teszteli, melyik reklámra kattintanak gyakrabban a látogatók és azt előnyben részesíti majd.
Ugyanígy tesztelheti a weboldalt is, miközben az URL változatlan marad. A látogatók első felének az „A” verziót jeleníti meg, a másik fele pedig a „B” verziót fogja látni. A tesztelés során egy adott célt fog követni (pl. a kattintás mértékét navigációs gombra) és az eredmények alapján eldönti, melyik verzió jobb és azt fogja bevezetni az összes látogatónak.
Forrás: https://www.whichtestwon.com/case-study/hubspots-lead-generation-landing-page-test/
Forrás: https://www.whichtestwon.com/test/landing-page-test-%E2%80%93-which-banner-increased-completed-form-submissions-testing-award-gold-winner/
Forrás: https://gocardless.com/blog/one-word-abtest/
Forrás: http://www.carmelon-digital.com/articles/ab-test-case-study-arenaturist/
Forrás: http://bombbomb.com/blog/video-email-work-case-study/
Miért csináljunk A/B testing-et
Majdnem az összes olyan elemet a weboldalain lehet A/B tesztelni, amelyek befolyásolják a látogatók viselkedését. Az A/B lehetővé teszi Önnek a lehető legtöbbet kihozni a trafficból. A befektetés megtérülése masszív lehet, mert akár kis módosítások a kezdőlapon is jelentős konverzió növekedéshez vezethetnek.
De most nézzük is meg, hogy milyen kis módosítások kellettek csak hozzá, hogy a konverziós arány növekedjen.A landing page teszt100%-kal növelte a konverziós arányomat. Ha ez így marad, a web 500 €-val többet fog keresni havonta. pic.twitter.com/VrqIDwu2oM
— Chodelka Peter, MSc (@chodlik) April 15, 2016
Olvassa el az előző cikkünket is A/B testing eredményei #1
Teszt 1: Megfelel a kép terméknek?
Az „A” verzióban 24%-kal nagyobb volt a hírlevél kitöltésének aránya. Elég volt eltüntetni a képet.A képek nagyon jól szolgálhatnak információ átadásnál és jó benyomás keltése érdekében. Ebben az esetben viszont két dolgot csinált a kép:
- a hírlevél pozíciója a kép miatt lejjebb került
- a kép nem tűnt túl professzionálisnak – ezért legyen óvatos a képek válogatásánál a weboldalára.
- A verzió
- B verzió
Teszt 2: Megfelelő a felirat?
A felirat módosításával a „B” verzióban 38%-kal több regisztrációt szereztekAz „A” verzióban kétsoros hosszú felirat található. A „B” verzióban lerövidítették és a felirat alá egy magyarázatot raktak, ahol bold-dal vastagon kijelölték a fontos szavakat.
- A verzió
- B verzió
Teszt 3: A navigációs gombok szövege fontos
Néha kevés is elég, hogy többet érjen el.A felirat és navigációs gomb szövegének módosításával a konverzió aránya 139%-kal növekedett a „B” verzióbanEzzel az egyszerű változtatással csökkentették az új felhasználók „aggályait” és rendkívül gyorsan növekedett a száma azoknak az új felhasználóknak, akik megnéztek néhány bemutatót a termékről.
- Verzia A
- Verzia B
Teszt 4: Vertikálisan vagy horizontálisan?
Van az oldalán olyan adatlap, melynek több mezője van? Gondolkodott valaha azon, hogy vertikálisan vagy horizontálisan lenne-e jobb kitölteni?Az adatlap vertikális verziójának (B verzió) 52%-kal nagyobb volt a konverziós arányaAk máte dlhý formulár (dlhší ako 3 polia) použite vertikálnu verziu. Vertikálne usporiadané formulára je ľahšie čitateľné a javí sa ako menej komplikované a kratšie.
- A verzió
- B verzió
Teszt 5: 1000 szó > 1 videó
Hosszú mondatok helyett készítsen inkább videót.A szöveg módosítása videóra 43%-kal növelte az átkattintás mértékét és 114%-kal a pénzadományokat.
- A verzió
- B verzió