Affiliate hálózat és affiliate marketing

Affiliate hálózat és affiliate marketing
Mi is tulajdonképpen az affiliate marketing? Mi rejtőzik az affiliate hálózat fogalma alatt? Rövid bevezetés az affiliate marketingbe a dognet affiliate hálózat alapítóitól.
Az interneten már van jó néhány lehetőség arra, hogyan lehet médiafelületet értékesíteni web portálokon.
CPC – cost per click – fizetés a kattintásért. A CPC szinonimája a PPC, tehát pay per click. Az alap egyszerű – ha valaki a reklámra kattint, jutalékot kap a kattintásért. Így közvetlenül is lehet árulni a reklámot hirdetőknek, de kényelmesebb és gyakran hatékonyabb is kihasználni az automata CPC rendszereket mint pl. a Google AdSense és a népszerű eTarget. CPT – cost per thousand és CPM – cost per mile – egy és ugyanazon modellt képviselik, szóval 1000 impresszióért jutalmaznak. Ebben az esetben döntő paraméter a hirdetések megjelenítésének száma. Nem számítanak a kattintások se. Ezen az alapon működnek túlnyomórészben a médiaügynökségek és nagy hirdetők. CPA – cost per action. Ebben a modellben a reklám valódi teljesítményéért (akció) fizet. Minden reklámnak kell, hogy legyen célja. Legyen az rendelés, úrlap kitöltés, videó megtekintése vagy hasonló dolgok. A CPA modell teljesítményre alapoz és azt figyeli. Nem számít az impresszió, se a kattintás. Fő az eredmény, amelyet a reklám hoz a hirdetőnek és ez az, amiért fizetni fog jutalékot. A CPA-t két részre osztjuk: CPL – cost per lead és CPS – cost per sale. A „lead” tulajdonképpen egy kitöltött űrlap. Ezt az űrlapot megkapja a hirdető és feldolgozza. A feldolgozás eredménye már nem fontos. A CPL modell kissé csökkenti a szigorú fizetési folyamatot akciónként, ahol a hirdető nem a sale-ért fizet (eladás), hanem már a köztes lépésért (lead). A CPS keretén belül már csak az eladásból fizet százalékot vayg egy fix összeget, ha ténylegesen megtörténik az értékesítés.Affiliate marketing
Ez a marketing terület CPA modellel dolgozik, ahol csak akciónként fizet. Az affiliate kampányokban gyakran kombináluk a CPL-t és CPS-t, de a fő és alap modell a CPS. Szóval, az eladás a domináns, erről szól az affiliate marketing. A hirdető csak valódi teljesítményért fizet. Nem kattintásokért, se impresszióért. Szívesen fizet több százalékot is az eladásból, de csak és kizárólag az eladott, kfizetett, nem visszaküldött rendelésért/termékért.Az affiliate marketing alapelvei interneten:
- A partner (honlap tulajdonos) regisztrál az affiliate programba.
- Reklámelemeket generál magának, amelyek egyedi azonosító mérő adatokat tartalmaznak.
- Reklámelemeket helyez el az oldalain (bannerek, akár nem standard formátumokban is).
- Kialakíthat alternatív bevételi forrásokat is hírlevelek formájában, stb.
- Amint a felhasználó átkattint a bannerről vagy más elemről a hirdető honlapjára és teljesítményt visz véghez, akkor a link alapján, amelyről átkattintott, berögzítjük, azonosítjuk és a partner megkapja érte a jutalékot.
- Szóval, ha a felhasználó vásárol az eshopban, akkor a partner eladásból szerez jutalékot, ha pedig a vásárló űrlapot tölt ki, lead-ért szerzi a jutalékot.
- Besorolás a partnerek és hirdetők létező eko rendszerébe
- Az adminisztrációval nem kell foglalkozniuk
- A hirdetőnek nem kell ügyfélszolgálatot intéznie, se a számlázást a partnerekkel
- Mindenről az affiliate manager gondoskodik