Az affiliate hálózat 5 előnye különálló programokkal szemben

Az affiliate hálózat 5 előnye különálló programokkal szemben
Számunkra (és valószínűleg az összes többi affiliate hálózat szolgáltatónak is) a partnerek a legfontosabbak. Nélkülük a hálózat, azaz a Dognet, nem létezne. Miért jó viszont a partnernek is dolgoznia a hálózat kampányaival?
Természetesen, a különálló affiliate programnak meg vannak az előnyei és bizonyos helyzetekben jobb is. De az esetek többségében a hálózatoknak kedvez a mérleg mutatója. Hogy miért?
- VÉDELEM – a hálózat azért van itt, hogy védje mint a hirdetőket, úgy a partnereket is. Nálunk minden egyes hirdetővel szerződés van kötve. Aláírva, lepecsételve. Semmiféle „mail-es megegyezés”, szkennelt aláírás vagy „küldöm a beszkennelt csatolmányt”. Probléma esetén a partnerek mellett állunk, mindent megteszünk azért, hogy megkapják a pénzüket, akkoris, ha a sajátunkból kellen adnunk. Így nem történhet meg, hogy a program nem lesz kifizetődő, ahogy az gyakran megesik különálló programok esetén.
- KÉNYELEM – minden egy rendszerben található, egy adminisztráción belül és csak egy számlát állít ki. Nem kell 300 adminisztrációt követnie és várnia a kifizetendő minimumot. A hálózatban a jutalékok sokkal egyszerűbben agregálódnak. Egy működés, egy áttekintés. Nem kell mindent újravizsgálni. AZ affiliate managernek is van áttekintése, aki egyúttal mindenben segít Önnek.
- NAGYOBB JUTALÉK – igen, jól látja. Az az általános meggyőződés uralkodik, hogy egy hálózatban „kisebb jutalékot kell adni, mert egy részét a hálózat megtartja magának”. Ez természetesen nem igaz. Egy különálló programban a hirdető saját maga szabja meg a jutalékot és gyakran megesik, hogy határesetekkel próbálkozik. Szóval ad 5%-ot, ha adhatna akár 30%-ot is. Hálózaton belül nagyon nyomjuk a jutalékokat, hogy minél többet tudjunk adni a partnereknek. Főleg nálunk, a Dognetben, ahol a hirdetők nem fizetnek semmiféle díjat, pl. kezelési díjat, stb. Ha nem keres a partner, nem keresünk mi sem. Ezért a jutalékokat a legmagasabb mércével próbáljuk megszabni. Nem egyszer, nem is kétszer kínáltak nekünk pl. 5%-ot, melyet végül 3 szorosára tudtuk felvinni. A hálózatoknak szintén könnyebb megegyezni abban az esetben, ha a partnerek forgalmat csinálnak. Egységben az erő.
- KOMMUNIKÁCIÓ – egy különálló program általában abból indul ki, hogy a hirdetőnek van ambíciója önállósulni és megszabni magának a szabályokat. Végül viszont ott köt ki, hogy nincs ideje a partnerekkel foglalkoznia meg az ismétlődő kérdéseikkel és a program hanyatlani kezd. Végül elbukik teljesen és nem csak a kommunikációval, hanem a fizetéssel is probléma adódik. Ez a hálózatban nem történhet meg. Mindig van itt valaki, aki ezt oldja és a jutalékot nem veszítheti el. Úgyszintén, ügyfélszolgálatot is végzünk, e-mailekre néha másodperceken belül válaszolunk. A partnerek számára elérhetőnek kell lennünk, ezért Facebook oldalunk is van, chat, mail, telefon. Nemcsak válaszolunk, hanem aktívan írunk is, valakinek szüksége van- e bármire.
- SZABÁLYOK – a hálózatban standard szabályok uralkodnak. Nem engedjük a hirdetőknek, hogy mindent egyedül diktáljanak. A kampányt muszáj helyes irányba terelni és nem deszpotikusan vezetni. Ezért a hirdetőket „idomítjuk” és tereljük, hogy a hálózat mindenkinek elérhető legyen.
A hálózatot, mint pl. a miénket, ne úgy képzeljék el, mint egy NONAME korporációt, aki ki akarja használni a partnereket. Inkább olyanok vagyunk mint egy barát, aki Ön helyett intézi az üzletet és a kampányt. Önök nem adnak nekünk semmi mást, csak a jutalék egy részét. És ez biztos megéri cserébe a védelemért, biztonságérzetért és kényelemért.
Ennyit a témához. Természetesen, a különálló programnak megvannak az előnyei, de a hirdetők és partnerek többségének a hálózat jobb megoldás.