CTA – mit jelent és hogyan vágjon bele

CTA – mit jelent és hogyan vágjon bele
Cikkeket és recenziókat ír termékekről és szeretné, hogy az emberek átkattintsanak a hirdető/eshop oldalára? Vagy azt akarja, hogy a látogatók az Ön saját oldalán vigyenek véghez valamilyen akciót?
Akkor Önt fogja érdekelni a CTA – call to action. Marketingben a CTA elemeket a látogatók azonnali reakciójának elérése érdekében használjuk. Például „Hívjon minket most”, „Helyezze kosárba”, „Vásároljon még ma”, stb. A CTA-t nem csak az eshopban használhatja, hanem átkattintásnál is a hirdető oldalára, hírlevélre történő feliratkozásnál vagy ekönyv letöltésénél.
A cikk végén nyugodtan választhat nagyobb CTA elemet. Tegyük fel, ha ezt a cikket pattanás elleni krémről írtam volna, a végére valami ehhez hasonlót tennék:
Miért rakjak CTA elemet a cikkbe, ha már van ott banner?
Több okot is felsorolhatunk:- Banner vakság – manapság már muszáj gondolkodni a bannerek elhelyezésén, hogy azokat a látogató egyáltalán észrevegye. Elhelyezés az oldalsávban ma már nem elegendő és nem is feltűnő.
- AdBlock – jó néhány banner Adblock-kal van blokkolva. Szóval, ha a cikkjében nincs más átkattintás a banneren kívül, megvonja magától a jutalékot.
- Banner vizuális – nem lesznek mindig megfelelőek a bannerek, amelyeket a rendszerünk nyújt Önnek. A színek összeolvadhatnak az oldalával vagy csak nem leli meg a szükséges méretet.
- Banner ≠ megbízható recenzió – ha csak úgy függetlenül ír recenziókat, a banner csökkentheti Önnek a megbízhatóság mértékét. Recenziós oldalakon tanácsolom csak és kizárólag a CTA elemek használatát és semmiképp nem bannerek elhelyezését.
CTA elemek alkalmazása
Képzelje el, hogy ezt a cikket egy pattanás elleni krémről írom. Már valamit leírtunk róla, az ügyfelet lassan felkészítjük a vásárlásra és a cikkben egy kicsi CTA elemet helyezünk:…… Ezt a krémet megvásárolhatja a következő OLDALON csak XY eur és még valami, 30 Eur felett ingyenes a szállítás 😉 …..
Épp egy klasszikus szöveges linket hoztam létre a cikk szövegéből. A „megtalálható” szó helyett a „megvásárolhatja” szavat használtam, mert ez egyenesen arra a lépésre készteti a látogatót, amit én elvárok tőle. A CTA link után egy olyan mondatot raktam még, ami segít növelni a rendelés értékét és egyúttal egyfajta kedvezményt kínálok a látogatónak az eshopban. Mosolyjeleket, kérem, ne használjon pénzügyi termékeknél, csak kozmetika vagy divat terén alkalmasak.A legelső CTA elemet tanácsos az oldaltörés felett elhelyezni. Ez annyit jelent, hogy az átkattintásnak láthatónak kell lennie anélkül, hogy lejjebb kelljen lapozni az oldalon.A CTA elemnek az oldalon legalább 2x megtalálhatónak kellene lennie. Az első az oldaltörés előtt, a másik a cikk végén. Ne felejtse el tesztelni a különböző színeket, szövegeket, elhelyezéseket… A nagyobb nem jelent mindig jobbat! Néha komolyan elég egy szöveges link. A lenti A/B testing button-nál csökkent a konverziós arány 10%-kal a gomb nagyobbítása után.
