Hogyan használjuk az affiliate marketinget a globális és lokális piacon

Hogyan használjuk az affiliate marketinget a globális és lokális piacon

Szeretnél online pénzt keresni? Kellő információk nélkül nehéz lesz elkezdeni. Olvasd el ezt a cikket, és hasznos információkat fogsz megtudni az affiliate marketingről a globális és lokális piacon. 

Átlagosan 17 millió dollár bevétel

A világ egyik legismertebb e-commerce játékosa egyértelműen az Amazon. Több mint 12 millió termék van kínálatukban különböző szegmensekben – az elektrotól a kozmetikáig. Szinte mindent megkapni, ami az eszünkbe jut. Az Amazon óránként 17 millió dollár bevételt generál, ami 2020-ban 386,06 milliárd dollár tiszta nyereséget jelentett.

Az Amazon a 45%-os piaci részesedést valójában az affiliate partnereinek köszönheti. A 900 000 tagot számláló Amazon Affiliate program a világ egyik legnagyobb affiliate programja. 

De még mielőtt belemerülnénk a vitába, nézzük meg az előnyeit és hátrányait.

Az Amazon Affiliate program előnyei:

  • Egyszerű és díjmentes a csatlakozás – elég bejelentkezni.
  • Megbízható márka. A vásárlók tudni fogják, hova vezet a link, és gondolkodás nélkül rákattintanak.
  • Végtelen kínálat – több, mint 12 millió termék áll rendelkezésünkre népszerűsítéshez, tehát nem lesz probléma valamit kiválasztani.
  • A jutalékok kifizetését átutalással, csekkel vagy Amazon ajándékutalvánnyal igényelhetjük.
  • Hozzáférés a világpiacra.

És mik az Amazon hátrányai?

  • A bevétel kategóriafüggő – bizonyos kategóriákban a jutalékok nagyon alacsonyak. Ha egészségügyi vagy kozmetikai blogunk van, akkor a testápoló termékek eladásából csupán 1% jutalékkal számolhatunk.
  • Rövid időtartamú cookiek – csupán 24 óra. Ez befolyásolhatja a konverziós arányt.
  • A termékeket nem lehet emailen keresztül népszerűsíteni.
  • Erős konkurencia – ez egy óriási ágazat őrült konkurenciával, ezért a még járatlan, kicsi utacskákat kell megtalálnunk, hogy nyereségesek legyünk.
  • Az Amazon Associates program szerződése nehezen érthető. Gyakran frissítik, ezért szüntelen figyelni kell. 

Mi az az Amazon Affiliate program? 

Az Amazon Affiliate program, más néven Amazon Associates, az egyik legnagyobb affiliate program.

Működésének alapja hasonlít az összes affiliate programéra, tehát jutalék alapú népszerűsítésről van szó. Ez azt jelenti, hogy termékek vagy szolgáltatások népszerűsítéséért egy pár sázalékot kapunk az eladásból, ha a vásárló megvalósítja a vásárlást. Köszönve ennek nem kell saját termékeket vagy szolgáltatásokat létrehoznunk. 

 

 

Azoknak az embereknek éri meg a jobban bekapcsolódni az affiliate programba, akiknek már van közönségük. Az Amazon az affiliate programon keresztül segít partnereinek abban, hogy pénzt tudjanak keresni weboldalaikkal, blogjaikkal és közösségi hálós profiljaikkal..

A regisztráció a programba egyszerű és ingyenes. A resgisztráció előtt létre kell hoznunk egy működő weboldalt tartalommal, és jobb esetben egy relativ nagy közönséggel. A regisztráció befejezése után kapunk egy partner ID-t. A jóváhagyás általában 1-3 napig tart. Miután beregisztráltunk az Amazon Affiliate programba, a partneri kontónk 180 napra lesz jóváhagyva. Ez alatt az idő alatt legalább 1 sikeres eladást kell közvetíteni, máskülönben a kontót törlik. Ezért fontos egy átgondolt stratégiával nekimenni a dolognak. Törlés esetén viszont lehet újra regisztrálni.

Az Amazon nyitott külön Amazon Associates programot influencerek számára is. Ha van egy profilunk valamelyik közösségi hálón, akkor a Amazon Influence Program lesz az ideális számunkra.

Hogyan működik az Amazon Affiliate Program? 

Az Amazon Associates partnerek általuk választott termékek népszerűsítésével keresnek pénzt a saját weboldalaikon a termékekre vezető linkek segítségével, amelyek a látogatókat az amazon.com-ra irányítják.

A partner csak abban az esetben részesül jutalékban, ha a vásárló a jutalékos linkre kattintva veszi meg a terméket. A jutalék azokból a termékekből számolódik ki, amelyeket a vásárló az elkövetkező 24 órán belül vásárol. Ilyen ideig vannak a cookiek tárolva, amelyek azután törlődnek, miután a vásárló elküldi rendelését illetve ha egy másik partner linkjén keresztül jut el az amazon.com-ra. 

Ha a vásárló nem a partner affiliate linkjére kattint, hanem a böngészőn keresztül látogatja meg az amazon.com-ot, a partner nem kap semmilyen jutalékot. Ha a vásárló később a partner affil linkjén keresztül látogatja meg az amazon.com-ot, akkor új cookie generálódik. 

Megtörténhet az is, hogy a vásárló az affil linken keresztül jut az amazon.com-ra, berak egy terméket a kosárba, majd megrendelés nélkül elhagyja az amazon.com-ot. A partner akkor kap jutalékot, ha a vásárló a kattintás utáni első 24 órán belül rakta a terméket a kosárba, és a megrendelést befejezi azelőtt, hogy a kosárból automatikusan törlődne a termék, ami általában 90 nap.

A partner a jutalékot csak akkor kapja meg, ha a vásárló megveszi a terméket és nem adja vissza. 

Mennyit keresnek az Amazon Affiliate program partnerei? 

Ez valószínűleg elsőszámú kérdésetek. Partnerként a keresetek az Amazon Affiliate programban 100$ körül kezdődnek, de projekttől függően ez megnőhet akár 6 számjegyű összegre is. 

A Glassdor.com szerint egy Amazon Affiliate partner átlagos keresete évi 35 000$. A kereset változó. Ez egy elég szép összeg, de a végleges összeg több tényezőtől függ:

  • Mekkor látogatottsága van a weboldalnak?
  • Mennyi látogató kattint rá az affil linkre?
  • A látogatók közül mennyien vesznek is valamit?
  • Mekkora értéke van a rendelésnek?
  • És nem utolsó sorban, mennyi jutalék jár az adott termékért? 

Figyeljük a népszerűsített termékekért járó jutalékot

Az Amazonban a jutalék fix és termékkategóriák szerint változik. A táblázatban feltüntetett jutalékok időről időre változhatnak, ezért figyelni kell, hogy mindig tisztában legyünk az aktuális helyzettel.

 

Forrás:affiliate-program.amazon.com, akt. február 2022

 

Érdemes megnézni a népszerűsített termékekért járó jutalékot. Ez egy kulcsfontosságú tényező, ami befolyásolja keresetünket. Tehát megfontolóra kell venni az egészség és szépségápolás kategóriából termékeket népszerűsíteni, mert ugyan nagy irántuk a kereslet, a jutalék, ami értük jár, a legalacsonyabbak közé tartozik.

Átutalással, csekkel vagy ajádnékutalvánnyal fizetnek

Az Amazon Affiliate programban a partner számára a jutalékot a hónap vége utáni 60-ik napon fizetik ki. Tehát ha a jutalékot januárban szerezte, akkor 2 hónappal később, tehát márciusban lesz kifizetve. 

Az Amazon 3 módon fizeti ki a jutalékokat, átutalással bankszámlára, Amazon ajándékutalvánnyal vagy csekkel. A minimális összeg, amit átutalással vagy ajádnékutalvánnyal lehet igényelni, 10$. Ha a partner a csekkes fizetést választja, akkor 100$ a minimum.

Szabályok & követelmények

Függetlenül attól, hogy újak vagyunk az Amazon Affiliate programban vagy már évek óta tagok, be kell tartanunk az Amazon szabályait és követelményeit. Elvárják tőlünk, hogy proaktívan kontrolláljuk a program szabályait és tartsuk is be őket. Ha kideról, hogy nem tartottuk be a feltételeket, akármikor törölhetik tagságunkat.

Mielőtt elkezdenénk a népszerűsítést, el kell olvasni a szabályokat, hogy csökkentsük valószínűségét annak, hogy letiltanak a programból. Itt van egy pár szabály: 

  • Egyértelműen és láthatóan fel kell tüntetni az oldalon, hogy a termék az Amazon Affiliate programon belül van népszerűsítve.
  • Autentikusan népszerűsítsünk – ne hazudjunk és ne jelenítsünk meg hamis információkat.
  • Tilos az emailes népszerűsítés – a termékeket nem lehet newsletterekkel népszerűsíteni.
  • A feltüntetett áraknál ott kell állnia az utolsó frissítési dátumnak. Másképpen nem szabad kirakni a termékek konkrét árát, mert az árak az Amazon-nál folyton változhatnak.
  • Ne rövidítsük le az affil linkeket.

Hozzáférés a világpiachoz

Csábítóan hangzik a pénzt keresni az Amazon termékeivel és hozzáférni a világpiachoz. Az amazon.com Amazon Associates programjának az USA-ban van székháza. De ez nem az egyetlen affiliate program az Amazon-tól. Az Amazonnak még van 11 más országban affiliate programja: Németországban, Nagy Britanniában, Kanadában, Olaszországban, Franciaországban, Japánban, Kínában, Spanyolországban, Indiában, Mexikóban és Brazíliában. Ahhoz, hogy valóban az egész világon tudjunk pénzt keresni, mindegyik piacra kell csinálnunk kontót, tehát az amerikai affiliate kontó nem érvényes automatikusan az egész világpiacra. Ez azt jelenti, hogy ha hangszereket népszerűsítünk az amazon.com-on, és egy zenész Spanyolországból a mi affiliate linkünkön keresztül az amazon.es-en veszi meg a gitárt, akkor nem kapunk jutalékot az eladásból.

Ilyenkor mit csinálhatunk? Létre kell hoznunk kontót az amerikai Amazon oldalán kívül a 11 további ország oldalán is. Még ha nem is kell 12 különböző affiliate linket rakni a termékekhez, akkor is extra munkával jár. Vannak olyan eszközök, amik lehetővé teszik 1 affiliate link használatát, és a látogató lokalizációja szerint a konkrét oldalra viszik a látogatót.

A világpiacot nézve egyértelműen az Amazon a legnagyobb játékos. De pont a mérete vezethet az akaratlan sikertelenséghez az óriási konkurencia miatt. A sok információ, amit magunknak kell kikeresnünk és proaktívan figyelnünk, a személytelen hozzáállásból ered. Ha viszont egy affilliate hálózat személyesen törődik és támogat, az hihetetlenül megkönnyíti munkánkat. Ezért jó dolog a lokális affiliate hálózatokat használni!

Affiliate marketinget az Amazon nélkül is lehet csinálni

Az Amazon ugyan a legnagyobb online piactér a világon, az európai e-commerce, főleg a közép- és kelet-európai, csak egy kis részét teszi ki bevételeinek. De ezeken a piacokon is nagy és erős  márkák uralkodnak. A lokális piac domináns márkáit a Dognet Affiliate Hálózat képviseli. Hadd mutassam be neked, kedves érdeklődő, a Dognetet!

A Dognet Affiliate Hálózat egy lokális hálózat, ami partnerek ezreit és több száz webshopot (kampányt) képvisel. Egy olyan hálózat, ami 100 % ismeri és érti a piacokat, ahol aktív. A szlovák és a cseh piacon kezdtük tevékenységünket, majd fokozatosan növekedtünk és  a szomsédos országokban is elkezdtünk működni, Magyarországon és Lengyelországon, és már a Balkánon is jelen vagyunk, Romániában, Horvátországban, Szlovéniában, Bulgáriában és Szerbiában. 

10 milió euró kfizetett jutalék

2022 eleje és 2013 között hirdetőinknek több mint 3 300 000 konverziót biztosítottunk összesen 211 millió euró értékben. Partnereinknek több mint 10 millió euró jutalékot fizettünk ki.

A hálózatot szolgáltatásokra, kommunikációra, professzionalitásra és értéktermelésre alapozzuk. Ez az, amire a partnernek és hirdetőnek szüksége van.

 

A Dognet csapata

 

Ha beregisztrálsz a Dognet Affiliate Hálózatra, akkor hozzáférést kapsz az adminisztrátorhoz, ahol elkezdheted az affil linkek létrehozását. Hozzáférésed lesz bármelyik kampányhoz az összes piacon. 

A legjobb minőség egy fedél alatt. A Dognetnél ismert márkák, ügyes partnerek, technológiai megoldások, szuper törődés és kiváló support várja az érdeklődőket. 

Miért népszerűsítsünk kampányokat a Dogneten?

A Dognet Affiliate Hálózat különböző szegmenseiben több mint 900 kampány érhető el – a lakás és bútortól kezdve a sportig minden megtalálható. A jutalékok magasságát előre meg lehet beszélni a hirdetőkkel. Ellentétben az Amazonnal a bevételed nem függ a kategóriátol, amit népszerűsítessz. Ha piaci felmérésed során azt az eredményt kapod, hogy jelenleg sokan keresnek masszázsolajakat, akkor több kampányból választhatsz, ahol ilyen termékek elérhetők. Minden kampány más jutalékot hoz, csak rajtad múlik, melyiket választod.

A cookiek érvényessége általában 30 nap. Ha a vásárló sikeresen megrendeli bármelyik terméket az adott kampányból, ahova a te linkeden keresztül jut el, a jutalék a cookiek érvényességén belül érkezik meg. Ha a látogató a linkre kattintva jut el a webshopba, nem vesz semmit, de egy héttel később a böngészőn keresztül megint ellátogat és megrendeli az árut, a cookie még mindig érvényes, és így jutalékot is kapsz. 

Nekünk a személyes hozzáállás és törődés a prioritásunk. Kiváló support csapatunk van, akik szívesesn adnak tanácsokat.

 

Márkák, amelyek belénk fektették bizalmukat.

 

Proaktívan dolgozumk. A hálózat folyamatait nem csak manuálisan, hanem automatizálva is kontrolláljuk.  Ügyelünk a minőségre. Folyton újítunk és innoválunk. Pont ezért bízik meg bennünk több száz hirdető és több ezer partner.

Persze vannak nálunk is szabályok és feltételek, amiket be kell tartani. Mindennemű változást és aktualitást közölünk klienseinkkel.

Mindent, amit csinálunk, értetek csinálunk 💙

A Dognetnél a kezdet sokkal egyszerőbb, mint az Amazon-nál. A regisztráció után az összes szükséges anyagot megosztunk veletek, hogy áttanulmányozhassátok. Nem kell semmit keresgélni. Megmutatjuk, mit hol találtok. Aztán már csak el kell kezdeni népszerűsíteni a weboldaladon, így tanulod meg a legjobban a dolgokat. Rajtad múlik, mennyi időt és energiát tudsz belefektetni.

Minden hónapban létrehozunk megy összefoglalást az előző hónap teljesítményéről, ahol érdekes statisztikákat és információkat tudhattok meg a hálózatról.

A lokális piacon kevesebb a konkurencia, mint a világpiacon. Ezért kicsit könyebb nálunk partnernak lenni. És azért vagyunk itt, hogy segítsünk nektek.

A jutalékot nem csak vállalkozók, hanem természetes személyeknek is kifizetjük 100 € felett.

 

Regisztrálni szeretnék a Dogneten

 

Tippek és tanácsok a népszerűsítéshez

Jó, ha már van saját weboldalad a regisztráció előtt, hogy gyorsabban menjen a regisztráció. Így gyorsabban fogod kemény munkád gyümölcseit is látni. 

De akkor is regisztrálhatsz, ha még csak most kezdet a tartalom előkészítését. Kicsit több türelem fog kelleni hozzá, mert az érdekelt közönség kiépítése el fog tartani, Ezen minden partnernek végig kell mennie. 

Fókuszálj olyan témákra, amik érdekelnek. Úgy könnyeben fog menni a tartalom létrehozása.

Tehát az egész a helyes stratégia és az érdekes téma választására épül. Ennek alapján válassz kampányt a népszerűsítésre. A Dognetnél sok kampány van még több termékkel, amiből választhatsz. 

Egy pár tipp az affiliate linkek elhelyezésére

Értékelések, ajánlások, tippek és trükkök, összehasonlítások

Az ilyen cikkek a legkeresettebbek, mivel a vásárlóknak segítenek eldönteni, melyik terméket vegyék meg. Az összes fontos és hiányzó információval kell szolgálnod, hogy biztos döntést tudjon hozni. Így hajlandó lesz kattintással a webshopra menni és megrendelni az árut.

Az affiliate linkeken kívül tegyél a szövegbe képeket is a termékről. A linket pedig elhelyezheted egy CTA (call to action) buttonba, amire ráírhatod, hogy Vigyél a webshopra.

Katalógusok

Az XML feed segítségével termékkatalógusokat hozhatsz létre.

Bannerek

A weboldaladon levő szabad tereket bannerekkel töltheted ki. De ügyelj arra, hogy ne foglaljanak túl sok teret, mert ezek egyrészt elveszik a vevő figyelmét a fontos információktól, másrészt gynúsnak is tűnhet és a veő elhagyja az oldalt. Ez pedig negatívan befolyásolja a weboldal értékelését Google keresésekben. A bannereket csak kiegészítőként használd az affiliateben.

Közösségi hálók

Nincs saját weboldalad, de érdekel az affiliate marketing? A kampányok jutalékos linkjeit közösségi hálókon – Facebook, Instagram, Youtube, Tiktok, Twitter stb. – is megoszthatod.

Kedvezménykódok és kuponok

Azt is megemlítheted, hogy a kampányban éppen leárazások vannak bizonyos termékekre ha a vevők beírják azt a kupon kódot, amit te jelenítessz meg. Írd oda, meddig érvényes! Az adminisztrátorban van sok kupon tartalmi oldalakra is, és ha kupon aggregátorotok van, akkor speciális kuponokat is el tudtok érni, amik kimondottan kuponos oldalakra vannak kitalálva.

Így nézhet ki egy projekt

Most nézzük meg egy amazon.com-os termékeket népszerűsítő projekt példáján, hogy hogyan nézhetnek ki a cikkek és milyen kampányokat lehetne berakni a Dognettől.

A bestcovery.com projekt egy termékértékelő oldal, ahol különböző kategóriákban tudunk válogatni a legjobb termékek közül.

Nekem személyesen nagyon tetszik, hogy a weboldal felső részén feltüntetik azt az információt, hogy affiliate marketinges linkeket használnak. Ez az egyik alapfeltétel az Amazon-nál. A szlovák, cseh és maggyar piacon ezt nem szokás feltüntetni, ami kár, mert ez transzparensebbé teszi az oldalt és növeli a bizalmat. Ez a kijelentés minden aloldalon megjelenik. találmora kinyitottam egy kávégépes értékelést.

 

Bestcovery.com

Mielőtt elkezdessz egy értékelést, megéri egy kicsit utánnajárni a dolgoknak. A legjobb, ha az értékelt termékeket ki is tudod próbálni, de ha erre nincs meg lehetőséged, deríts ki minnél többet az adott termékekről. Így leszűkül a termékek száma is, mint a feljebb mutatott cikkben, ahol kávégépeket mutat be a partner.

Mindent kávéfőzőt megjelölt valami tulajdonsággal, ami a legjobban leírja, áttekinthetően prezentálja őket egymás mellett, képekkel együtt. Az egész cikk csak azokat a  kávéfőzőket tartalmazza, amik a képen vannak. A kép alá egy “Nézd meg az egész értékelést” buttont helyezett el, ami elvisz a kávéfőző teljes értékelésére. Alatta található a link, amivel meg lehet venni a terméket az amazon.com-on.

Ez egy szép példa arra, hogyan lehet ezt a lokális piacon is csinálni. Inspirálódj a weboldal létrehozásánál külföldi weboldalakkal is, amik hasonló témát dolgoznak fel, mint te.

A Dognetnél is van jópár kávéfőzőket kínáló kampány, amikből meríthetsz. A magyar piacon ez többek között a Electronic-star.hu, Euronics.hu, Klarstein.hu stb. Persze nem csak kávéfőzőket lehet népszerűsíteni. Az összes kampányt weboldalunkon találjátok meg. 

 

Ha eljutottál idáig, kedves olvasó, és gondolkozol a neked megfelelő affiliate programon, akkor írjál nyugodtan a morvai@dognet.com vagy a hello@dognet.com címre és szívesen segítünk a döntéshozásban 🙂 

 

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?