Hogyan importáld WordPress-be az XML feedet?
Partnereink rendelkezésére állnak a hirdetőink termékeit tartalmazó XML feedek. Mi az XML feed? Egy olyan fájl, amely tartalmazza a hirdető webshopjában található összes terméket. Megtalálható benne minden szükséges információ: az azonosító, a termék neve, ára, a kép illetve a termék URL-címe, és egyéb információt. Ezt az XML feedet katalógusoldal létrehozására tudod használni. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy lehet termékeket importálni XML feedből WordPress-be.
Az XML feed importálására a WooCommerce webshop plugint használjuk, amely lehetővé teszi külső termékek létrehozását is. Az XML feed importálására a WP ALL Importot használjuk a WooComerce add on-nal. A WP All Import egy fizetett plugin, de az is elég, ha jól tudunk Google-ben keresni.
Első lépésként beállítjuk a „Download from url” lehetőséget, és beszúrjuk az importálni kívánt XML feed URL-jét.
Következő lépésként beállítjuk, hogy új WooCoommerce termékeket szeretnénk létrehozni.
Vedd figyelembe, hogy az importálást meglévő elemekre is beállíthatod. Ha már megvannak a tételek a webshopban, egyszerűen tudod őket aktualizálni. Minden importot el tudsz sablonként is menteni, és beállíthatod, hogy milyen gyakran induljon el. Ezzel be tudod állítani a rendszeres termékfrissítést a katalógusban.
A második lépésnél ki kell választanunk azt az XML feed elemet (“element”), amelyben a termékinformációk találhatók. A Heureka XML feedjében ez a shopitem.
Az elem kiválasztása után láthatjuk, hogy mit tartalmaz. Az elemnek tartalmaznia kell a termék nevét, a kép URL-címét, az termék URL-címét és az árat. A legtöbb XML feedben még több adat is megtalálható.
A második lépésben, kicsit lejjebb kiszűrhetjük, hogy melyik termékeket importáljuk és melyikeket ne.
Ha csak a kiválasztott kategóriából vagy más feltétellel szeretnél termékeket importálni a webshopból, állíts be egy szűrőt.
A harmadik lépésben meghatározzuk, mely elemek melyik mezőbe kerüljenek.
Ez drag and drop elven működik. A jobb oldali oszlopból vedd fel a „product”-ot, és helyezd a terméknév mezőbe. A termékleírást is helyezd át ugyanígy.
Lejjebb kattints a WooCommerce Add-onra, és állítsd be, hogy külső termékről van szó.
Ugyanakkor itt tüntesd fel a SKU-t (termékkódhoz hasonló valami). A SKU-t, úgy kell beállítani, hogy egyedi legyen. Az „ITEM_ID” az XML feedben egyedi termékazonosító. Egy hirdetőnél nem találsz két ugyanolyan azonosítószámú terméket. De mivel több webáruház termékeit szeretnénk elhelyezni az XML feed katalógusában, előfordulhat, hogy ugyanazt az azonosítót megtaláljuk a különböző hirdetők különböző XML feedjeiben. Ezért az SKU mezőbe írd be a hirdető nevét, és add hozzá az „ITEM_ID” elemet az XML feedből.
A „Link a termékre” (Product URL) valójában az URL mező az XML feedből. De mivel affiliate webet készítesz, hozzá kell adnod a követőkódodat a linkhez (ezt az adminisztrációban találod). Az XML feed URL-jét nézve észrevettem, hogy a cím már tartalmaz kérdőjelet. Ezért nem olvastam be a követőkódokat kérdőjelekkel, vagy szerkesztettem azokat. Bővebben erről majd egy külön cikkben írunk még.
A „Button text” mezőbe írd be például a „Boltba” szöveget. Ez a szöveg lesz feltüntetve a gombon. Írhatod akár azt is, hogy „További információk”, vagy „Többet a termékről”, ez csak rajtad múlik.
Az Images mezőben állítsd be a kép URL-címét az XML feedből.
Negyedik lépésként kattints az „Auto-Detect”-re, hogy egyedi azonosítót hozzon létre számodra.
Erősítsd meg az importot a „Confirm and run import”-ra kattintva.
Az, hogy mennyi időt fog igénybe venni az importálás, az importált termékek mennyiségétől és a tárhelyed teljesítményétől függ.
Tadááá, és a külső termékek ott vannak a webshopodban.
Hogy lehet az XML katalógust kimaxolni?
- Szerkeszd a termékleírást, hogy egyedi tartalommal rendelkezz.
- Ne félj fizetni copywriternek a tartalomért. Meg fog térülni.
- Egyedi tartalom nélkül nagyon nehéz organikus forgalmat szerezni, mivel duplikáltról van szó.
- Ideális, ha az egyes részekre külön aloldalakat készítesz, mint például „Téli cipők”, „Méregtelenítés”, és készíts rájuk egyedi tartalmat.
- Játssz a kategorizálással, adj hozzá tulajdonságokat, amelyek alapján a termékek szűrni lehet. A hozzáadott értéket a látogatók értékelni fogják.
- Ne felejtsd el a linképítést!
- A tartalom létrehozásakor gondolj a kulcsszavak elemzésére is.