
Hogyan lehet pontosabban nyomon követni a kattintásokat és eladásokat?
Hogyan követhetjük pontosabban a felületek teljesítményét a Dognet hálózatban? Nagyon egyszerűen, csak egy paramétert kell hozzáadnunk. A sikeres partner alapja az analitika.
Klasszikus megoldás csatornákon keresztül
Az egyszerű követés érdekében elég beilleszteni az affiliate kódja mögé a „&chan=” taget, akár bannerből vagy klasszikus linkből. Ezt követően a „&chan=” tag-hez bármilyen azonosítódat hozzáadhatod.
Például: „&chan=banner_web1_160x600”. Ezután látni fogod, hogy melyik jutalék és kattintás érkezett az adott, „banner_web1_160x600” azonosítóval ellátott felületről, és pontosan fogod látni, hogy melyik jutalék melyik csatornáról származik.
A csatorna telepítése előtt azonban szükséges hozzáadni a „Promotion” > „Ad Channels” szekcióba minden egyes csatornát, amelyet használni szeretnél. A „csatorna” mezőben tetszőlegesen megadhatsz bármilyen elnevezést, a kódnak (Code) mindenképp egyeznie kell azzal, amit az affiliate linkben használsz.
A kódot rendszerszinten is be lehet helyezni a következő menüpont alatt: „Promotion” > „Banners & Links”. Itt kiválasztasz egy kampányt, előre definiált csatornát, és a bannerkód vagy link már a generálásnál automatikusan tartalmazni fogja a kiválasztott csatorna azonosítóját (ID-jét).
Példa egy így kapott URL-re: http://www.targetsite.com/?a_aid=testaff&a_bid=11110001&chan=testchnl
Haladó szintű követés subID-n keresztül
A pontosabb és fejlettebb szintű követés érdekében két „data” paramétert is be lehet állítani, ahol tetszőleges követési ID-ket telepíthetsz. Az affiliate link mögé elég elhelyezni a következőt: „&data1=somedata&data2=even_more_data”.
Ez esetben nem szükséges előre definiálni a „data” tételeket.
Példa így létrehozott URL-re: ref=”http://www.targetsite.com/?a_aid=testaff&a_bid=11110001&data1=somedata&data2=even_more_data