SEO cikkek és copywriting

SEO cikkek és copywriting
Weboldal vagy tartalom készítésénél fontos figyelembe venni a tényt, hogy Google-n vagy más keresőn is meg fogják találni. Ha plasztablakokat árulunk, akkor igyekeznünk kell, hogy a „plasztablak” kulcsszóra található legyen weboldal. Természetesen a tartalom és annak megfelelő felépítése csak egy része az annak, amik befolyásolják a keresés sikerességét.
Mielőtt nekivágunk
Fontos a felkészülés. A tartalom kéz a kézben jár a kulcsszavak elemzésével. Ez már egy másik téma, de röviden arról van szó, hogy csinálnunk kell egy listát fontos kulcsszavakról, melyekre majd összpontosítani fogunk.
Ha a plasztablakos példát vesszük, akkor olyan kulcsszavakról lesz szó, amelyek megtalálhatók a keresésben ennél a témánál. A Google egyszerű segítséget kínál – Google Keyword planner. Ez megmutatja, milyen kulcsszavak találhatók az adott területen.
Elég megnézni a legfrekventáltabb szavakat és kiválasztani párat, amelyekre koncentrálni akar. Nem egy “rocket science”. Ahogy az majdnem mindennél érvényes – 80%-át gyorsan megtanulja a dolgoknak, de a maradék 20%-ra sokkal több idő fog kelleni, hogy a végeredmény igazán jó legyen. Az alap, kiválasztani a szavakat, ill. felállítani egy fontossági sorrendet.
Gondolkodjon mint egy felhasználó és indexelő robot egyaránt
A kereső indexelő robotja egy automatikus gép, amely böngészi a webet. Böngészi az oldalakat és próbálja meghatározni, mi található rajtuk. Utólag mindezt hozzáadja a keresőbe és egy ajtót nyit ezáltal a keresésnél. Ha valami nincs az oldalon, természetesen, azt a robot nem leli meg.
Ha tartalmat és feliratokat vázolunk fel, gondolni kell arra, hogy a kulcsszó, amely alapján a cikket keresni fogják a Google-ban, valóban megtalálható legyen a szövegben. Nem szabad művileg mindenáron „odabiggyeszteni”, hanem logikusan kell behelyezni a szövegbe. Általánosságban azt mondanám, hogy 40 szóra kb. 1 kulcsszó esik + ideális, ha a feliratban is megtalálható.
Továbbá, szükséges a tartalmat aloldalakra és a cikkeket kulcsszavakra osztani. Ez már magáról a “SEO copywriting”-ról szól, amikor a copywriter tudja, hogyan gondolkodik a felhasználó. Fontos feltenni a kérdést, milyen szó alapján keresném a cikket én és annak a szónak természetesen ott kell majd lennie.
Kulcsszó csomagok tartalomra
A copywriter know-how-ja abban is rejlik, hogy a szavakat „csomagokra” tudja bontani. Mondhatni úgy is: ahány csomag, annyi aloldal. Az egyik csomagban egy bizonyos területről származnak a kulcsszavak és az egész aloldal arról az egy témáról szól. Nem jó kombinálni sok kulcsszavat egy tartalomra. Mindegyik legyengül ezáltal és így a felhasználónak is rossz ez.
Ismét fontos emlékeznünk a „robot és felhasználó” szabályra. Mi a jobb? Egy nagy, kaotikus cikk tele kulcsszavakkal egy aloldalon vagy több aloldal, különböző témákra összpontosítva?
Plasztablakos eset:
- Csomag #1 – általános tartalom a plasztablakokkal kapcsolatban; előnyök, hátrányok, stb.
- Csomag #2 – plasztablakok árlistái, miből tevődik össze az ár, stb.
- Csomag #3 – tetőablakok, előnyök, hátrányok, stb.
- … ésatöbbi
- Kulcsszavak minőségi elemzése
- Szavak értelmes rendezése csomagokba és azok elosztása a tartalmak között
- A web egyértelmű felépítése, ahova a tartalom kerül. Ha cikkekről van szó, akkor bedefiniálni a konkrét cikket és annak célszavait.
- Ne tömörítsünk feleslegesen sok szavat (rokon értelműt se) egy tartalomba.
- Gondolni arra, hogyan keresném én és meglelném-e.