TOP FEATURE: Google Adwords – jutalékok pontos mérése
Egyszerűen mindent megteszünk, amire csak szükségük van. Ezúttal olyan eszközt hoztunk Önnek, amellyel könnyen átviheti Google Adwords-be azt az információt, hogy melyik konverzió (tranzakció a Dognetben) milyen kattintásból származik. Így képes lesz pontosan optimalizálni a PPC kampányokat.
SZITUÁCIÓ
A partner rendelkezik egy adott weboldallal, amelyre küldi a trafficot a PPC-ből. A web a hirdetőre mutat, és a partner jutalékot kap azokért az értékesítésekért, amelyek neki köszönhetőek. Nem a hirdető oldalára utaló egyenes trafficról van szó, hanem egy landing page-re, ahonnan a látogató átkattint a hirdető weboldalára.
PROBLÉMA:
Hogyan lehet megállapítani, milyen kulcsszavakból és átkattintásokból jött a jutalék? Mindez azért, hogy a partnernek legyen átlátása arról, mi az, ami valójában eladást hoz neki. Milyen kattintásokat támogasson és ellenkezőleg, melyek nem effektívek.
MEGOLDÁS:
Röviden, Önnek meg kell „jelölnie” az embert és tudnia kell, milyen kattintásból származik. Ez a „gclid”-en keresztül történik. Jelek csoportjáról van szó, ahol minden kattintás az Adwordsből egyedi. És mit szeretne tudni? Azt, hogy melyik kattintás hozta meg a jutalékot. Ezt úgy derítjük ki, hogy a „data1=” paraméterbe az Ön affiliate linkjéből hozzáadjuk a „gclid” láncszerkezetet. Természetesen, ennek automatikusan kell történnie, mivel a „gclid” mindig változó.
Ezután a kattintásoknál és így a konverzióknál is a „data1” paraméterben bejegyzésre kerül a „gclid”. Következőleg, muszáj az Adwords tudomására adnia, melyik „gclid” lett konvertálva. Ezt úgy csinájla meg, hogy az Adwordsbe importálja a strukturált táblázatot és kész is.
Hogy is kell ezt?
- Aktiválja az „auto-tagging”-et. Csak pár kattintás az Adwordsben.
- Ennek hála, átkattintásnál a Google hozzáadja az URL-hez a „gclid”-et, így a látogatót megbélyegeztük.
- A webre hozzáadja ezt a csodás scriptet, amit elkészítettünk ” <script src=”//dognet.sk/back/gclid/gclid.min.js” async></script>”. Rakja site-wide-ot a </body> elé.
- Ez azt teszi, hogy ha az URL-ben „gclid” található, akkor behelyezi minden linkbe, amely „a_aid”-et tartalmaz. Szóval, legyen például az astratex.sk?a_aid=123&a_bid=123 , megváltozik erre astratex.sk?a_aid=123&a_bid=123&data1=<gclid>
- Sajnos, a rövidítők nem továbbítják ezt az információt, így ha akarja,hogy működjön, egyenesen a hirdető weboldalára kell utalnia.
- Így a konverzióba íródik a „gclid”, amit az Adwordsbe kell juttatnia mint konverziót.
- Tapasztalatból, a konverzióknak néha 2-3 órát is eltarthat, míg megjelennek.
- Így az Adwordsbe juttatja az adatokat arról, mi és hogyan konvertálódik 🙂
Enjoy & love DOGNET 🙂