URL feldolgozása rövidítők és átirányítások által
URL feldolgozása rövidítők és átirányítások által
Ha saját elemet akar kihasználni a kampány propagációjára, esetleg „meghajtani” az URL-t rövidítőn vagy tracking rendszeren keresztül, figyeljen oda, milyen URL-re utal.
Oldottunk pár esetet partnerek nem működőképes tracking-jével kapcsolatban. A panaszok főleg azért jöttek, mert a kattintások nem lettek rögzítve, így az eladások se. Minden problémának közös alapja volt – rossz URL.
A partner egy banner HTML kódot generált és csak egy részét vette át, az URL-t. Azt elhelyezte a weben rövidítőn keresztül vagy más eszköz által, amely a kattintásokat számlálja. Ez viszont nagy hiba!
A HTML kód „amp;”-ot tartalmaz, ami működésképtelenné teszi a címet, ha másképp van használva mint a HTML kódban. Az „amp;” képviseli a „&” jelet bizonyos HTML kódtípusok esetében. A generált kód 100% pontossággal működik, ha elhelyezi a HTML kódban módosítások nélkül. Az a generált URL, amely „amp;”-ot tartalmaz, csak akkor működik, ha a HTML kódban van elhelyezve. Önállóan NEM MŰKÖDIK!
Ezért, ha rövidítőt akar használni vagy bármi mást a standard „copy/paste” stílusú kódon kívül, használja a „Klasszikus szöveges link”-et.
Ugyanúgy érvényes, hogy bevezetésnél párszor rákattint a linkre és, ha megjelenik a kattintások listáján (Adminisztráció – Áttekintések – Kattintások listája), akkor minden rendben van. Maga a kattintás és a kattintás megjelenítése között az adminisztrációban kb. 20-30 perc késés van. Esetleg jelentkezzen nekünk és ellenőrizzük a működését.