IP tracking – hogyan működik és hogyan állítsuk be helyesen

IP tracking – hogyan működik és hogyan állítsuk be helyesen

 

   

 Mi az az IP tracking és hogyan működik

Az IP tracking az affiliate partner által közvetített konverziók követésére szolgál olyan helyzetben, amikor a konverziókat nem lehet a megszokott cookie-kkal mérni, például:

    • a rendelés nem azon a készüléken lett befejezve, ahol a vásárló először rákattintott, tehát vagy a vásárló másik készülékén, vagy a háztartás egy másik tagjának a készülékén
    • a cookie-k törlése esetén a böngészőből (szándékosan vagy véletlenül) a kattintás és a rendelés elküldése között
    • a szükséges cookie-k teljes blokkolása esetén (ITP) a böngészőben (Safari)

Az IP tracking bejegyzi, hogy a rendelés ugyanarról az IP-címről lett megvalósítva a megadott időtartamon belül, ahonnan a kattintás lett végrehajtva az affiliate partner weboldalán. Az IP tracking érvényességének időtartama lejárta után a konverzió az affiliate-től nem számolódik be és a hirdető nem fizet jutalékot.


Manapság már teljesen mindennapos dolog, hogy valaki a mobilján néz meg és klikkel rá egy reklámra, de magát az árut aztán egy nagyobb képernyőn szeretné szemügyre venni egy notebookon, PC-n vagy tableten. Vagy meg szeretné osztani a háztartás egy másik tagjával, aki a rendelést a saját készülékén fejezi be. A másik készülékbe beírja egyenesen az e-shop címét, de persze semmi információ nem kerül át a másik készülékre a rendelés és az affiliate partnernél történt kattintás közti kapcsolatról. A Publisher így nem kap jutalékot, pedig bizonyíthatóan joga van rá. Összehasonlításképpen képzeljük el, hogy egy beszállító árut hoz nekünk a megszokott körülmények szerint. De mi azt mondjuk neki, hogy nem a raktáros vette át, hanem egy másik személy, és ezért az áruért nem fizetünk.

 

Az IP tracking használata a Post Affilate Pro rendszerben a Dognetnél

A Post Affiliate Pro (PAP) rendszer, amit a Dognet is az affiliate kampányok mérésére használ, más rendszerekhez hasonlóan főként cookie-kat vesz igénybe. De mindemellett, tekintettel a használatukra vonatkozó korlátozások folytonos növekedésére, a PAP a forrásokat és a felhasználókat több további paraméter szerint figyeli és jegyzi a jutalékokat. Ezek ilyen sorrendben:

    • Az influencer kuponjának egyedi kódja
    • A partner fix ID-ja  
    • 1st a 3rd party cookie-k
    • HTML5 Web Storage cookie-k 
    • Flash cookie-k
    • User Agent és IP-cím
    • IP-cím

A cél az, hogy az affiliate kampány teljesítményének mérése a lehető legpontosabb legyen, ha az általános és hova tovább korlátoltabb cookie-kat nem lehet kihasználni. 

Az IP tracking a kampány választható és időzíthető paramétere. Transzparens és az érvényességét órákra vagy napokra lehet beállítani.

Az Dognet affiliate kampányok mérésének technikai módszereiről a következő cikkben tudhat meg többet:“Honnan erednek a különbségek az affiliate kampányok mérésénél Google Analytics-ben”.

 

Hogyan állítsuk be az IP tracking-et

Csak az affiliate kampány céljától és főleg a rendelési útvonal ismeretétől függ, hogy engedélyezzük-e az IP trackinget és milyen időtartamra, vagy kikapcsolva hagyjuk. 

Ha tudjuk, hogy az első kattintás és a rendelés között lesz egy pár interakció különböző készüléken egy háztartáson belül, akkor ajánlott az IP tracking bekapcsolása, adekvát időtartammal. Ha viszont tudjuk, hogy a rendelések többsége azonnal végbemegy egy készüléken, és a vevők nem használnak más készüléket a rendeléshez, akkor nyugodtan kikapcsolhatjuk.

Csakúgy, mint a cookie-kkal való mérés, az IP tracking sem 100 százalékosan tökéletes. Előfordulhat olyan szituáció, hogy az IP-címen, ahol a kattintás történt, valaki más rendel, aki ugyanarra az IP-címre van kapcsolódva. Ez pl. egy irodában, vagy akár egy lakótelepen is megtörténhet. Ebben az esetben is érvényes, hogy arra, hogy az affiliate partner számára a konverzió regisztrálódjon és megkapja érte a províziót, ennek a hirdető által megadott időtartamban kell megtörténnie. Tehát ugyanazon az IP címen a leendő vevő kattintása az affiliate weben és a “másik” vevő rendelése között nem telhet el több idő, mint a webshop által meghatározott időtartam az affiliate kampányra.

Magunknak kell tehát megítélnünk, mennyire valószínű, hogy fellép ilyen eset és milyen arányban fordulnak elő ilyen rendelések olyanokkal szemben, amik egyáltalán nem lennének regisztrálva, és e szerint kell döntenünk. Ebben az is szerepet játszik, hogyan viszonyulunk a partnerekhez, akik saját rizikójukra népszerűsítik kampányainkat.

 

Az IP tracking a Dognetnél transzparens és beállítható kampányparaméter

Azok az affiliate hálózatok, amelyek nem használnak IP trackinget, a feljebb leírt szituációt, amikor nem lehet cookie-kkal vagy más pontos technológiával mérni, sokszor úgy oldják meg, hogy a “mérhetetlen konverziókat” matematikailag “hozzászámolják”. Pl. egy olyan szituációban, amikor a felhasználók 7%-a használ a kampányban Safari-t, ill. 7% kattintás van konverzió nélkül regisztrálva, ebből a 7% kattintásból erről a User Agent-ről, a rendelések számának átlaga az adott kampány konverziós arányának átlaga alapján less hozzászámolva. Ez is egy módszer, miért ne. De a probléma akkor áll fenn, ha a hirdetőnek erről fogalma sincs és sehol sem tudja meg.

A Dognet-nél az IP tracking engedélyezése ugyanúgy része a szerződésnek, mint a kampány összes többi kulcsfontosságú paraméterének beállítása. Ezért teljesen transzparens, nincs a hirdető tudata nélkül bevetve, aki használhatja is meg nem is. Tovább az engedélyezést és az időtartamot bármikor lehet változtatni.

A Dognet rendszere és szolgáltatásai a legpontosabbak és legjobbak közé tartoznak a cseh és szlovák piacon. Ez egyértelműen kivehető a 2021 4. 21-én a TyInternety.cz portálon közzétett független analízisből. Az teljes összehasonlítást megnézheti ITT.

Roman Dobiáš

Mám na starosti aktivity Dognet v České republice.

Affiliate marketing webáruházak számára
INGYENES E-KÖNYV

Affiliate marketing webáruházak számára

Már csak egy lépésre vagy az e-könyvtől, amelyben rengeteg hasznos információt találsz az affiliate kampányod helyes beállításáról és működéséről

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?