Miért érdemes CSS partnereket bevonni az affiliate kampányba? 9 szakértő válaszol

Miért érdemes CSS partnereket bevonni az affiliate kampányba? 9 szakértő válaszol

A Google Shopping az egyik legerősebb elem, amelyet egy webáruház reklámként használhat. Nagy teljesítményű és hatékonyan kiegészíti a klasszikus PPC kampányokat. A Dognet hálózat segít ennek a csatornának az erősítésében az affiliate CSS partnereink segítségével. Így webáruházad még sikeresebb lehet.

A CSS affiliate partnerek csak jutalék alapon hoznak új konverziókat

Sok webáruház önállóan hirdet a Google Shoppingon keresztül, de kevesen veszik igénybe külső CSS-partnerek szolgáltatásait is. A CSS rövidítés a Comparison Shopping Service (CSS) kifejezésből származik, ezek olyan oldalak, amelyek az egyes webshopok termékeit hasonlítják össze áraik és egyéb paramétereik szerint. Az oldalak látogatói ezután a hirdető weboldalára kerülnek át. A CSS témával ebben a cikkünkben foglalkozunk. 

Az ilyen CSS partnerek szintén indíthatnak Shopping kampányokat neked és további forgalomforrást biztosíthatnak webshopod számára.

 

A CSS-partnerek engedélyezése egyszerű és előnyös az webshop számára

  • Egy külső CSS-partner biztosíthatja termékeid nagyobb láthatóságát. A CSS-partnerek személyre szabják a hirdetések címét és leírását, így nem csak egyszerű másolatokról van szó.
  • Ha az affiliate hálózaton keresztül dolgozol együtt CSS-partnerekkel, csak a megvalósult vásárlásokért kell fizetned. Így biztos lehetsz benne, hogy csak az eredményekért fizetsz, a fölösleges kattintásokért nem.
  • Nagyobb az esélye annak, hogy egy látogató a te hirdetésedre vagy egy partnered hirdetésére kattint a versenytársad hirdetése helyett.
  • A megnövekedett forgalomnak köszönhetően több megtekintést, kattintást és ezáltal nagyobb forgalmat érhetsz el.

Az affiliate CSS-partnerrel való együttműködés kizárólag jutalékalapon történik

A legtöbb CSS partnerszolgáltatást kínáló cég havi díjat számít fel a szolgáltatásért, de minden partner egyénileg határozza meg az árat. De a Dognet partnerhálózaton keresztüli együttműködés esetén azonban már csak engedélyt kell adni, és partnereink munkához látnak. Te csak a konverzióért fizetsz, így hirdetőként nem vállalsz semmilyen kockázatot.

Független szakértők egyetértenek abban, hogy jó ötlet megpróbálni és bekapcsolódni

Biztos, hogy ha az affiliate partnerek is bekapcsolódnak a Shopping kampányba, akkor a reklám nem drágul. Hiszen minden szegmensben jellemző, hogy az aukcióra hatalmas számú, és óriási mennyiségű termékkel rendelkező webáruház kerül be, így a publisher bevonása sem lesz drága. Még hozzátenném, és megerősíteném azt is, hogy lehet pozitív hatása is. A nap végén a cég termékeinek vásárlókra való megjelenítésének %-os hatását növeli a saját kampányok és a partner kombinációja.

Mgr. Libor Toporcer, Team leader & Strategy director INVELITY

 

Az, hogy az ügyfél számára előnyös lesz-e a CSS bevonása, a keresés árrése és versenyképessége függvénye. Mindenképpen javaslom, hogy tegyenek egy próbát, mert több partner nagyobb lefedettséget és jobb célzást biztosít költséghatékony módon, és a nap végén az ügyfél jobb eredményeket érhet el.

Peter Nemček, Freelance PPC and Performance specialist

 

Még ha a webáruház már üzemeltet is saját Google Shopping kampányt, a több CSS partnerrel való együttműködés növelheti az elérést és a profitot, másrészt ez az együttműködés nagyobb versenynyomást és ezáltal magasabb kattintásonkénti árat eredményezhet. Ez sok tényezőtől függ, ezért azt javaslom, hogy minden előnyt és hátrányt külön-külön értékeljenek, és így döntsék el, melyik stratégia a legjobb az adott webshop számára. A CSS partnerekkel való együttműködésben azonban elvileg mindenképpen van potenciál, erről ügyfeleinknél is van tapasztalatunk.

Ing. Ľubomír Radič, Partner & Marketing Consultant, Vivantina

 

Ha egy hirdető lát potenciált az affiliate kampányban, akkor a CSS-partnereken keresztüli promóciónak is van értelme. Hogy ugyanannyi jutalékot ajánl-e fel nekik, saját adatai alapján kell értékelnie. Milyen érvek szólnak a több CSS-partnerrel való együttműködés mellett? Először is, ha a webáruház több hirdetésmegjelenítést kap a Google Shoppingban egy felhasználói keresésre, akkor nagyobb lesz a konverzió valószínűsége, így a konverziós aránynak is magasabbnak kell lennie. Más szóval, több megrendelés. Talán még fontosabb a második érv. A CSS-partnerek mindegyike eltérő stratégiával rendelkezhet, más célcsoportot célozhat meg, a termékpaletta más-más részét reklámozhatja, ezáltal szélesebb közönséget érhet el. Ennek viszont további eladásokat kell eredményeznie. Az ügynökségnél is vannak olyan ügyfeleink, akik saját Shopping kampányaik mellett további CSS partnerekkel is együttműködnek. A sikerességünkben éppen a CSS partnerek eltérő stratégiája volt döntő, hiszen más-más vásárlói szegmenst hoznak a webáruházba. Ily módon kiegészítjük egymást, és együttesen magasabb hozamot hozunk az ügyfélnek. A hirdető érdeke, hogy Shopping kampányai minél szerteágazóbbak és a lehető legszéleskörűbbek legyenek. Ha egy partner ezt a szolgáltatást saját költségre, kizárólag jutalékalapon nyújtja, akkor ezt a lépést mindenképpen érdemes megfontolni.

Ľubomír Štulajter, Performance Marketing Manager, Vivantina

 

A több CSS-partnerrel való együttműködés nagyszerű lehetőség azoknak a hirdetőknek, akik szeretnék maximalizálni a láthatóságukat, és nyomást akarnak gyakorolni versenytársaira a szegmensben. És pont erre szolgál, ha több CSS-partnert is bevon az affiliate programon keresztül.

Dávid Krumpár, MBA , Head of Performance, LightHouse

 

Ha a hirdető nem a saját márkáját értékesíti, akkor egy ilyen szolgáltatás mindenképpen előnyös számára. Ez több helyet kap a keresési eredmények között, és így növeli annak esélyét, hogy a fogyasztó eljut a webhelyére. A fizikai jelenlét növelése kulcsfontosságú a növekedéshez, és minél gyakrabban jelenik meg egy e-shop a Google-ban, annál jobb.

Marek Šulik, Freelance PPC and Performance specialist, Marš!

 

A hirdető nem fizet semmit a CSS partnerprogramhoz való csatlakozásért, mi magunk fizetjük a hirdetést a Google Ads-ben, a hirdető csak a megvalósult vásárlásokból fizeti a jutalékot, amely a hirdetésünk segítségével jött létre. Ugyanakkor egy vagy több CSS bevonása nem jelent veszélyt a hirdető által már létrehozott shopping kampányokra, és nem drágítja azokat. A további CSS bevonása kiegészíti az általános promóciójukat, és nagyobb lesz a valószínűsége annak, hogy tőle vásárolnak, mint a versenytársaktól, mivel nagyobb lefedettséggel rendelkezik. Az is elmondható, hogy ezek nem brand kifejezések, hanem csak a hirdető feedjében található termékei. A CSS tehát további forgalmi és bevételi forrás lehet a hirdető számára, ugyanakkor a hirdetői oldalról kockázatmentes. 🙂

Kristýna Gröbnerová, Affiliate Manager Srovname.cz & Selltoro.net

 

Minden webáruház kipróbálhatja és értékelheti a CSS affiliate partnereket. CSS partnerek bevonásával nyerhet, de mindenképpen javaslom ennek nyomon követését, majd a konverziókra és a kampányteljesítményre gyakorolt ​​hatás értékelését.

Michaela Ďurovičová, Head of PPC Hyperia

 

Több CSS partner bevonása jutalék formájában az affiliate hálózaton keresztül az egyik lehetőség a webáruház új vásárlások generálására. Mindenképpen javaslom kipróbálását és 3-5 hónapos működés utáni kiértékelését. Ne feledje, hogy magának a hirdetőnek (e-commerce merchant) át kell váltania a partner CSS-jére a Google Merchant-fiókjával, és ezáltal jelentősen korlátoznia kell a CPC túlárazását a Google Shopping-hirdetésekben.

Štefan Chochláč, Project manager & Co-Founder, CSS Shopping in EU

 

A CSS-partnerek bevonása az affiliate kampányba jelentősen javíthatja annak hatékonyságát és növelheti a konverziós arányt. Ha érdekel a CSS partnerekkel való együttműködés, ne habozz kapcsolatba lépni velünk a morvai@dognet.com címen.

Štefan Polgári

Az online marketingben már több mint 10 éve mozog. Társalapítója a DOGNET affiliate hálózatnak és az affiliate marketinget professzionális szinten műveli. Kollégáival együtt próbálják ezt a területet Szlovákián felemelni és minél több partnert bevonni.

Affiliate marketing webáruházak számára
INGYENES E-KÖNYV

Affiliate marketing webáruházak számára

Már csak egy lépésre vagy az e-könyvtől, amelyben rengeteg hasznos információt találsz az affiliate kampányod helyes beállításáról és működéséről

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?