Februári hírek és újdonságok nem csak partnereinknek

Februári hírek és újdonságok nem csak partnereinknek

Elmúlt az év első hónapja. A január hihetetlen sebességgel futott el, a stresszes ünnepi és évzárási időszak után alig pihent az ember egyet-kettőt, már lapozhatott is a kalendáriumban a következő hónaphoz. Ezáltal el is jött az ideje megnézni, mit mondanak az adatok a januárról.

 

Konverziók piaci eloszlása 2022 januárjában

 

 

A konverziók piaci eloszlása kicsit változott decemberrel szemben. A konverziók 52 százaléka a szlovák piacról jött, 36 százaléka a cseh piacról, 8 százaléka a magyar piacról és a román piacról 2 százalék, csak úgy, mint a lengyel piacról.

 

Az egyes szegmensek teljesítése 2022 januárjában

A konverziók eloszlása az egyes szegmensekre a következő, amit megtekintünk. Látni fogjuk, hogy a magyar piacon a konverziók kicsit máshogy vannak elosztva, mint globálisan.

 

A legerősebb szegmens globálisan a Lakás és Bútor volt, csak úgy, mint az előző hónapban. Az összes konverzió 36 százaléka innen származott és több, mit a jutalékok felét generálta. A többi szegmens a Pénzügy kivételével többé-kevésbé egyformán teljesített konverziók és jutalékok szempontjából. A Pénzügy szegmens alacsony részesedése abból fakad, hogy Közép- és Kelet-Európában az ügyfelek nagy része még mindig inkább a személyes kontaktust preferálják a pénzügyi és biztosítási ügyeiknek lebonyolításánál, így még alacsonyabb számokat hoznak az affiliate kampányok. Érdekes lesz viszont látni, hogyan fog ez a szegmens fejlődni a hova tovább gyorsabban digitalizálódó társadalomban, ahol az ügyfelek vásárlási szokásaik is változnak.

A magyar piacon kicsit máshogy teljesítettek a szegmensek. Az Elektronika és a Lakás és Bútor szegmensek voltak a legerősebbek, az Elektronika kicsit több jutalékot hozott partnereinknek, hála a magasabb rendelési értéknek. Érdekes trend az, hogy míg a globális piacon a Lakás és Bútor az egyértelműen legerősebb szegmens, addig a magyar piacon az Elektronikával együtt a legerősebbek.

 Az Egyéb és a Ruházat és Divat szegmensek is hasonlóan teljesítettek konverziók szempontjából, viszont ruházatra a vásárlók többet költöttek rendelésenként. És a januári számokat a decemberi számokkal összehasonlítva látni, hogy a szegmensek stabilon tartják az eloszlást.

 

Így változtak az egyes szegmensek 2022 január és 2021 december között

A január mindig is a gyengébb hónapok közé tartozott. Sötét van, hideg van, és ha ez nem lenne elég a pszichikának, még a rossz érzés az ünnepek alatt felszedett kilókból is ott van. Tudtátok, hogy január harmadik hétfője az év legdepresszívebb napja, a Blue Monday? Ráadásul az emberek kiköltekeztek novemberben és decemberben, Black Friday, karácsony, ajándékok össze vissza. Most még hozzá jön a folyamatosan növekvő infláció, az energiák drágulása, a pénzügyi helyzetek nehezedése. A pandémia ugyan úgy látszik enyhül, legalábbis a vírus talán gyengül, de mégis már két éve lesz, hogy tombol, az emberek már kezdenek belefáradni, és a folytonos bizonytalanság meglátszik a vásárlók vásárlási szokásain is. És akkor még a háború dobjai is egyre hangosabban zengenek, ami persze megerősíti a bizonytalanságot. Ezek a tényezők mind meglátszanak a januári számokon is.

Méghozzá eléggé jelentősen. A konverziók szinte minden szegmensben a felére csökkentek decemberhez képest. A kivétel az Egészség és Táplálkozás volt, ami stabilan tartotta magát, és a Pénzügy, ami jelentősen növekedett decemberhez képest.

A magyar piacon hasonló trend figyelhető meg. Itt viszont a Sport és az Egészség és Táplálkozás szegmensek növekedtek.

Vajon mit láthatunk, ha két januárt hasonlítunk össze?

 

Így változtak az egyes szegmensek 2022 január és 2021 január között

Globálisan nézve az 2022-es január rosszabbul teljesített a múlt évi januárhoz képest.

A konverziók száma viszont nem annyival kevesebb, mint decemberhez képest. Mégis jól tükrözik a számok a szituációt a világpiacon és a geopolitikai fejleményeket. A két szegmens, ami jobban teljesített, az Egészség és Táplálkozás, valamint a Pénzügy.

A magyar piac ezzel szemben már örömteljesebb. A Ruházat és Divat és a Lakás és Bútor szegmensek ugyan kevesebb konverziót mutatnak ez évben, de a többi szegmens mind növekedett.

 

Távolugrók a magyar piacon január 2022

A távolugrók azok a kampányok a Dognetnél, amelyek egyik hónapról a másikra, ebben az esetben decemberről januárra, a legtöbbet erősödtek. Csak azokat a kampányokat tüntetjük fel, amelyeknek már az előző hónapban, tehát decemberben is legalább 50 konverziójuk volt.

1.

Heliumking.hu

84%

2.

Erteksziget.hu

48%

3.

Biotechusa.hu

43%

4.

Onlinemarkaboltok.hu

25%

5.

Dodo.hu

8%

6.

IronAesthetics.hu

8%

7.

Fitstream.eu

7%

8.

Zooplus.hu

3%

9.

Waragod.hu

2%

 

A legsikeresebb távolugróink ebben a hónapban a Heliumking, az Értéksziget és a BiotechUSA kampányai voltak. Az előző adatokból kiindulva nem meglepő, hogy az e havi távolugrók többsége nem ugrott túl nagy távot.

 

Legsikeresebb kampányaink bevétel szerint a magyar piacon január 2022

1.

Electronic-star.hu

2.

Euronics.hu

3.

4home.hu

4.

Waragod.hu

5.

Lampak.hu

6.

Onlinemarkaboltok.hu

7.

Klarstein.hu

8.

Pepita.hu

9.

Kondela.hu

10.

Biotechusa.hu

 

A legsikeresebb kampányok a magyar piacon az Elektronika, a Lakás és Bútor és a Sport szegmensek képviselői voltak. Az első három helyen egy kis felcserélődés történt decemberhez képest, valamint vannak új kampányok a TOP 10-ben, mint a BiotechUSA, a Kondela, az Onlinemarkaboltok és a Waragod.

 

Ezek voltak partnereink legnagyobb bevételei 2022 januárjában

Az alábbi táblázatban a legjobb bevételeket mutatjuk. Nem csak a magyar piacon, hanem globálisan.

Típus

Konverziók száma

Jutalék EUR

Jutalék HUF

Tartalom

6343

35445.81

12516978.89

Tartalom

4685

24018.43

8481628.19

Egyéb

3282

21278.27

7513995.49

Egyéb

2128

16991.29

6000134.24

Tartalom

6733

16617.82

5868250.78

Tartalom

1867

14343.98

5065289.66

Tartalom

2496

13975.17

4935051.78

Egyéb

5524

13634.38

4814708.61

Egyéb

3543

8694.31

3070221.69

Egyéb

2908

7916.99

2795726.68

Egyéb

986

6110.39

2157762.02

Tartalom

949

5599.66

1977407.94

Tartalom

730

5062.27

1787639.41

Egyéb

576

4401.26

1554216.94

Tartalom

1133

4243.85

1498630.75

Az egyik partnerünk kérésére a táblázatban nem tüntetünk fel egy cashback/voucher portált. Az „Egyéb” cashback, voucher és CSS partnereket jelöl.

 

Tippek februárra

Februárban a Valentin nap jelenti a legfontosabb napot az e-commerce-nek. Ennek megfelelően ebben a hónapban azon kampányok népszerűsítése a leglukratívabb, amelyeknél társunknak örömöt okozó ajándékokat találunk. Persze nem kell itt csak a klasszikus ékszer, kozmetika, fehérnemű és csoki témákban gondolkozni. Vannak érdekes kampányok szexuális segédeszközökkel, amikkel (nem csak) a Valentin napi éjszakát lehet forróbbá tenni, mint pl. az iSzexshop.hu, a Szexshop.hu és a Vágyaim.hu kampányai. Valamint gondoljunk bele abba, hogy Valentinra is helytáll egy kütyü vagy valami más elektro termék ajándékként, attól függően, hogy társunknak mit tetszik. Itt az Electronic-Star.hu, a SuperGamer.hu és a MobileGo.hu tud érdekes ajándék-ötletekkel járni.

Persze azoknak is, akik klasszikusan akarják tartani, van egy csomó érdekes kampány. Ékszereket, alsóneműt és divatkiegészítőket a Timestore.hu, az Ekszer-shop.hu, a Mohito.hu, a Housebrand.hu és az Amiatex.hu kampányában találhatunk. Parfümök és kozmetikumok pedig a Herbatica.hu, Szepsegek.hu, Parfumeshop.hu és a Chixxie.hu kampányában vannak, hogy csak egy párat említsek meg. A Tippek februárra bejegyzésben még több információt kaptok erre!

 

Összegzés

Amint láthatjuk, az év lassan indul, mint mindig, és a jelen gazdasági, járványügyi és geopolitikai szituáció is befolyással van rá. Ennek ellenére bizakodhatunk, hogy ahogy telni fog az idő 2022-ben, megint megerősödik a vásárlók vásárlóereje és a Dognet továbbra növekedni fog Veletek együtt!

 

Kristof Braunsteiner

Affiliate Manager for Hungary and DACH

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?