Milyen volt a 2020-as Ecommerce Summit Visegrádon?

Milyen volt a 2020-as Ecommerce Summit Visegrádon?

Az idei konferenciaszezon elég szegényes volt, azonban augusztus végén sikerült részt vennünk az első – és egyben az utolsó – karantén utáni konferencián: az Ecommerce Summit 2020-on, amelyet a magyarországi Visegrádon szerveztek meg. Mivel már több éve tagjai vagyunk az Ecommerce Hungary egyesületnek, nem hiányozhattunk az eseményről. 🙂

Mivel az utolsó pillanatig sem tudhattuk biztosra, hogy a határok átjárhatók lesznek-e (pár napjára rá Magyarország valóban lezárta határait), ezért stand helyett idén energiaitalainkat vittük magunkkal, amelyek egyértelmű sikert arattak. De miről is volt szó a konferencián?

A rekordokat döntő tavasz után átlagon aluli nyár

Ezt úgy összegezhetjük, hogy míg az év eleje nem várt növekedést hozott, a második félév egyelőre jelentősen a tervezett alatt alakul, és senki sem tudja, mi fog az év végén történni (mi sem). Az évek óta megbízhatóan működő grafikonokat és előrejelzéseket mindenki kihajíthatja a szemétbe, és a maximális rugalmasságra kell törekedni. Bővebb adatokat arról, hogy a koronavírus-járvány milyen hatással van a magyar e-kereskedelemre, a GKI Digital weboldalán találtok.

Még mindig nagy a növekedési potenciál

A panelbeszélgetésben, amelyen a magyar piac legnagyobb játékosai vettek részt (Edigital/Emag, Alza, Aqua), érezhető volt egy kis feszültség az erősödő verseny miatt. Mind egyetértettek azonban abban, hogy az online piac előtt még hosszú út áll, és a konkurencia akarva-akaratlanul is segíti egymást, mivel a nagy webáruházak reklámkampányai közvetve a kisebbeknek is segítenek.

A második nap helyett üzleti reggeli a kormányzati képviselőkkel

Az aktuális helyzet miatt az egész konferencia korlátozott üzemmódban zajlott, így a teljes értékű második nap helyett egy üzleti reggeli keretében az ITM a NAV és a GVH meghívott vezetői adtak tájékoztatást a következő egy évben a szakmát érintő várható kormányzati- és jogszabályi változásokról. Bemutatták a digitalizációs terveket, valamint a fogyasztói jogok ellenőrzéséről is szó volt, utóbbiról azonban nem hangzott el semmi lényeges új információ.

Dávid Puha

Head Of Business Development

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?