Januári hírek és újdonságok, nem csak Partnereknek

Januári hírek és újdonságok, nem csak Partnereknek

De gyorsan elfutott a december, az év utolsó hónapja! Nem is csoda, hisz a karácsonyi időszak minden gyönyörével és kellemetlenségével azért is múlik olyan gyorsan, mert már a hónap elejétől szerveződnek mindenféle céges karácsonyi bulik, ez az az időszak, amikor régen látott barátok jönnek össze a forraltbort áruló standoknál, és még mielőtt elindulna a pihenés és lakmározás időszaka a szentestével, vár a gyakran stresszes ajándékvadászat. És bizony a decemberi számok mutatják, hogy sok ember ebben a decemberben is stresszmentesen, online vásárolt ajándékokat és szépen megajándékozták szeretteiket! 

De még mielőtt nekilátnánk, hadd mondjak még el egy pár örömteljes hírt a 2022-es évről. Az elmúlt évben több, mint 1 millió konverziót értünk el, és összesen több, mint 13 millió euró jutalékot fizettünk ki Partnereinknek! Köszönjük szorgos és kreatív munkátokat! Látjátok, kemény munkátoknak megvan a gyümölcse!

Nézzük meg, hogyan alakult a december! És az audio-vizuális médium rajongóinak Tamás ismét készített egy informatív videót.

Új kampányok

Decemberben 5 kampánnyal bővült a Dognet kínálata:

 

    

 

Decemberi összegek

A nagy összegek így alakultak globálisan:

  • Összesen 134 656 konverziót regisztráltunk
  • 439 230 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 174 111 430 HUF)
  • A rendelések értéke összesen 8 165 256 € volt (ez 3 236 719 726 HUF)

Ebből a magyar piacon:

  • Összesen 13 284 konverziót regisztráltunk
  • 40 374 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 16 004 314 HUF)
  • A rendelések értéke összesen 735 092 € volt (ez 291 391 571 HUF)

 

Konverziók piaci eloszlása

Decemberben a konverziók több, mint fele a szlovák piacról jött, harmada a cseh piacról. A magyar piacon a konverziók 9 százalékát jegyeztük, a lengyel és a román piac pedig egy-egy százalékkal megemelte konverzióinak arányát novemberhez képest.

 

Konverziók és jutalékok eloszlása szegmensek szerint 2022 decemberében

Globális piac

konverziók és jutalékok eloszlása szegmensekre december 2022

Globálisan továbbra is a Lakás és Bútor szegmens a nyerő. A Divat és Szépség, Egészség és Táplálkozás, Elektronika és Sport szegmensekben megnőtt a konverziók és jutalékok aránya egy pár százalékkal novemberhez képest. Az Egyéb szegmensben decemberben novemberhez képest ugyan jóval kisebb a konverziók aránya, ám a jutalékokat nézve már ebből a grafikonból kivehetjük, hogy nagyobb értékben rendeltek a vásárlók árut decemberben novemberhez képest.

 

Magyar piac

konverziók és jutalékok eloszlása szegmensekre 2022 december

A magyar piacon a legtöbb jutalékot az Elektronika szegmens hozta, az összes kifizetett jutaléknak egy harmada innen származott. A Lakás és Bútor került a második helyre a jutalékok arányában, ezt az Egyéb és a Divat és Szépség követte, az Egészség és Táplálkozás és a Sport zárták a rangsort. A konverziók eloszlásában kicsit felcserélt sorrend uralkodik – a Lakás és Bútor vezeti a rangsort, a Divat és Szépség és az Egyéb szegmensre egyforma arányban estek a konverziók, és az Elektronikában pedig a konverziók ötöde jegyződött, és a rangsort itt is a Sport és az Egészség és Táplálkozás zárták.

 

Így változtak az egyes szegmensek 2022 novembere és decembere között

Globális piac

konverziók november vs. december 2022 global

Globálisan nézve jelentős változás a konverziókban csak az Egyéb szegmensben történt – itt több, mint 20 000 konverzióval kevesebb vásárlás történt decemberben, mint novemberben. A többi szegmensben volt némi fluktuáció.

 

Magyar piac

konverziók november vs. december 2022 HU

A magyar piacon a számok nagyon örömteljesek! A Divat és Szépség, Lakás és Bútor, Elektronika és az Egyéb szegmensekben jelentősen megnőtt a konverziók száma novemberhez képest, a karácsonyi üzlet tehát még jobb eredményeket hozott, mint a Black Friday.

 

Rendelések átlagos értéke szegmensek szerint november vs. december 2022

Globális piac

rendelések átlagos értéke global december 2022

Globálisan a Lakás és Bútor és az Elektronika szegmensben a rendelések átlagos értéke decemberben jóval alacsonyabb volt novemberhez képest. Ez feltehetően összefügg a novemberi Black Friday akciókkal, amikor a vásárlók jobban hajlottak a nagyobb elektronikai gépek és bútorok vásárlása felé, míg karácsonyra inkább kiegészítőket és apróbb fogyasztókat ajándékoztak. A Pénzügy és az Egyéb szegmensekben decemberben több pénzt költöttek a vásárlók, mint novemberben. A többi szegmensben többé-kevésbé stabilan tartotta magát a rendelések értéke.

 

Magyar piac

rendelések átlagos értéke november vs. december 2022 HU

Ha megnézzük a magyar piacot, akkor kicsit más trendet láthatunk. Itt az Elektronika szegmensben a rendelések értéke csak egy kicsit csökkent, ám a Divat és Szépség, a Lakás és Bútor és az Egyéb szegmensben már jóval kevesebb értékben rendeltek a vásárlók. Többet költöttek az Egészség és Táplálkozás szegmensben, valamint jóval magasabb értékben rendeltek a Sport szegmensből árut.

 

Jutalékok átlagos értéke szegmensek szerint szeptember vs. október 2022

Globális piac

jutalékok átlagos értéke november vs. december 2022 global

Ami az átlagosan kifizetett jutalékokat illeti a globális piacon, úgy azok a rendelések értékénél észlelt trendeket követik az egyes szegmensekben, egy kivételével: az Egészség és Táplálkozásban a rendelések értéke decemberben megegyezett a novemberi értékekkel, ám decemberben jóval nagyobb átlagos jutalékot generált a Partnereknek. Ebből arra lehet következtetni, hogy decemberben olyan kampányokból eredtek a konverziók, ahol magasabb százalékú jutalék várja a Partnereket.

 

Magyar piac

A magyar piacot nézve hasonló a helyzet. A trend követi a rendelések átlagos értékének trendjét, itt viszont az Elektronika és a Sport alkotják a kivételt: az Elektronikában ugyan a rendelések értéke kisebb volt, de a jutalékok értéke egy kicsit nagyobb, mint novemberben. A Sport szegmensben pedig nagyobb értékben rendeltek a vásárlók, ám valószínűleg olyan kampányokból, ahol kevesebb százalék jutalék jár az eladásokért, mivel itt decemberben átlagosan kevesebb jutalékot kaptak a Partnerek.

 

Távolugrók magyar piac

A távolugrók azok a kampányok a Dognetnél, amelyek egyik hónapról a másikra a legtöbbet erősödtek. Csak azokat a kampányokat tüntetjük fel, amelyeknek már az előző hónapban is legalább 40 konverziójuk volt.

Kampány Százalék plusz
Rmekszer.hu 307
Ekszer-eshop.hu 122
Eredetiajandekok.hu 101
Timestore.hu 82
Bluedigital.hu 80
Vagyaim.hu 79
Gekkotoys.hu 73
Fitstream.eu  69
Bonprix.hu 42
Cosori.hu 35

Decemberben a legjobb távolugrók az Rmekszer.hu és az Ekszer-eshop.hu kampányai voltak, a harmadik helyen az Eredetiajandekok.hu futott be. És ha összeadjuk a tényezőket, akkor értjük is, hogy miért erősödtek ezek a kampányok annyira: karácsony volt, az emberek ajándékokat kerestek, és úgylátszik 2022-ben az ékszerek és a frappáns ajándéktárgyak kimondottan keresettek voltak. A többi távolugró is olyan kampány, ahol a vásárlók nem csak szép, de hasznos ajándékokra is szert tudtak tenni.

 

Legsikeresebb kampányaink bevétel szerint a magyar piacon

Hely Kampány
1 Cosori.hu
2 4home.hu
3 Pepita.hu
4 Electronic-star.hu
5 Klarstein.hu
6 Vagyaim.hu
7 Timestore.hu
8 Alza.hu
9 Mi-home.hu
10

Ekszer-eshop.hu

 

Decemberben a 10 legsikeresebb kampány közül 7 a Lakás és Bútor és az Elektronika szegmensből származott, a maradék három a Divat és Szépség és az Egyéb szegmenshez tartoztak. Legsikeresebb kampányunk a magyar piacon a Cosori.hu volt, novemberhez képest helyet cserélt a 4home.hu kampányával. A harmadik helyen a Pepita.hu, a negyediken az Electronic-star.hu és az ötödiken a Klarstein.hu kampánya helyezkedett el, így az első 5 legsikeresebb kampány decemberben ugyan az volt, mint novemberben.

 

Ezek voltak partnereink legnagyobb bevételei 2022 decemberében

Típus Konverziók Jutalék EUR Jutalék HUF
Tartalom 5874 27687 10908513
Egyéb 4864 27525 10845043
Tartalom 14143 23228 9151718
Egyéb 9745 17974 7081933
Tartalom 4698 15998 6303031
Tartalom 3039 12447 4904299
Egyéb 5540 11275 4442181
Tartalom 1800 10409 4101181
Egyéb 1843 10251 4038839
Tartalom 1513 9345 3681887

Az egyik partnerünk kérésére a táblázatban nem tüntetünk fel egy cashback/voucher portált. Az „Egyéb” cashback, voucher és CSS partnereket jelöl.

 

Összegzés

2022 több szempontból is nehéz év volt az e-commerce számára. Már az év elején látható volt, hogy a magas energiaárak és az infláció negatív befolyással lesznek a kereskedelemre, és a februárban kitört orosz-ukrán háború erre még rátett egy lapáttal. És mind ez két év után, amikor a különböző covid intézkedések és lockdownok megsínylették a gazdaságot. De annak ellenére mondhatjuk, hogy jól alakultak a számok. Mint ahogy már említettem, több, mint 1 millió konverziót regisztráltunk a Dognetnél, a november és a december, az év legfontosabb hónapjai az online-kereskedelem szempontjából, pedig kimondottan sikeresnek bizonyultak! Globálisan nézve ugyan decemberben kicsit kevesebb konverzió és áruforgalom volt, mint novemberben, de konkrétan a magyar piacon a december még jobban teljesített, mint a november. Feltehetően a vásárlók a magyar piacon inkább decemberben vásárolták meg a karácsonyi ajádnékok nagyját. 

Reméljük, hogy 2023 legalább olyan jó lesz, mint 2022! A geopolitikai szituáció ugyan továbbra is bizonytalan, de bizonyos analisták szerint van okunk az optimizmusra, és 2023 közepére stabilizálódhat a helyzet a világgazdaságban. Meglátjuk, mi lesz. A jövőt még senki sem tudja pontosan előremondani.

Minden esetre sok sikert kívánok affiliate projektjeitekhez! Sok kitartást, kreativitást és erőt kívánok Nektek 2023-ra, és remélem, hogy egy konverziókban gazdag év áll előttünk!

 

Tippek januárra – Ép testben ép lélek

Nagyon sok ember kezdi az új évet azzal, hogy fogadalmat tesz, hogy megváltoztatja életstílusát. Ez nagyon gyakran fogyással függ össze, illetve azzal, hogy többet fognak sportolni és egészségesebben fognak élni az új évben. Ehhez pedig Ti, kedves Partnereink, tudtok nekik segíteni! A Dognetnél egy csomó affiliate kampányt találtok, ahol sportruházat, sportszerek, kiegészítők és sportfelszerelés vár arra, hogy tartalmatokban teret kapjon és így jusson el a potenciális vásárlókhoz. Ezen kívül ne felejtsük el azt, hogy az életstílusváltás fontos aspektusa a helyes táplálkozás is, és főleg sportolás mellé és a szervezet megerősítése érdekében nem rossz, ha táplálékkiegészítőkkel spékeli meg az ember az étrendjét. És az étrend tartalmazzon egészséges élelmiszekereket és vitaminokat, ásványi anyagokat is! Ilyen kampányokat is találtok hálózatunkban! Hogy pontosan melyikek? Azt a Tippek januárra – Ép testben ép lélek cikkünkben tudjátok meg!

 

További sok sikert, kedves Partnerek! Csak így tovább! Ha pedig bármilyen kérdésetek van, vagy megjegyzésetek, elértek minket a morvai@dognet.com címen.

Kristof Braunsteiner

Affiliate Manager for Hungary and DACH

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?