Júliusi hírek és újdonságok, nem csak partnereknek
Itt a nyár, és vele együtt a nyári szünet is, ami az e-kereskedelemben nem hivatalosan a uborkaszezon kezdete.
A szép időnek és a nyaralásoknak sajnos ára van, mégpedig csökkenő konverziók formájában. De lássuk, júniusban is ez a tendencia figyelhető meg.
Szokás szerint Tamás egy rövid videóban összegzi az elmúlt hónap eredményeit. Bővebben a globális eredményeinkről itt olvashatsz.
Új kampányok
Júniusban 4 magyar kampánnyal bővült a Dognet kínálata:
De számos új kampányt készítettünk elő, amelyek április folyamán jelennek majd meg hálózatunkban.
Júniusi összegek
A nagy összegek így alakultak globálisan
- Összesen 74 120 konverziót regisztráltunk
- 264 523 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 65 393 288 HUF)
- A rendelések értéke összesen 5 130 708 € volt (ez 1 926 911 731 HUF)
Ebből a magyar piacon:
- Összesen 7764 konverziót regisztráltunk
- 31 480 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 11 775 305 HUF)
- A rendelések értéke összesen 570 048 € volt (ez 213 230 276 HUF)
Konverziók és jutalékok szegmensekre való eloszlása 2023 júniusában a magyar piacon
A júniusi hónapban a konverziók és jutalékok eloszlása az előző hónaphoz képest szinte változatlan. Kisebb visszaesés tapasztalható a Divat és Szépség szegmensben, ahol 3-3% csökkent a konverziók és jutalékok mértéke is. A Lakás és Bútor, Egészség és táplálkozás, Sport és Egyéb szegmensek változatlanok a múlt hónaphoz képest. Ám míg a divat kategória esett, az Elektronika 2-2%-kal növekedett. Lássuk, ugyanez a tendencia jellemző a további szempontokra is.
Így változtak az egyes szegmensek 2023 májusa és júniusa között a magyar piacon
A konverziók száma alapján
Ahogy azt már az előbb is láthattuk, jelentős csökkenés csak a Divat és Szépség szegmensben volt tapasztalható. Pár tucat konverzióval nőtt a Lakás és bútor kategória, míg az Egészség és Táplálkozás, illetve Sport szegmensek szinte hajszálpontosan hozták az előző hónap eredményeit. Az Elektronika pedig ebből a szempontból is kimagasló eredményt, 9% emelkedést ért el. Legnépszerűbb kampányaink ebből a szegmensből az Alza.hu, Klarstein.hu és Electronic-star.hu voltak.
Az Egyéb szegmens kampányai, amelyek a legtöbb megrendelést hozták júniusban:
Rendelések átlagos értéke szerint
Lássuk, hogyan sikerült a június a rendelések átlagértéke szempontjából. Ebben az esetben már megfigyelhetők kisebb nagyobb változások az előző hónaphoz képest. Bár a konverziók számában nincs változás, a rendelések átlagos értéke több szegmensben csökkent – legnagyobb mértékben a Sport, aztán a Lakás és Bútor, majd a Divat és szépség. Úgy fest, többször (vagy ugyanannyiszor, mint eddig) vásárolunk kevesebbért ezekben a szegmensekben. Van azonban jó hírünk is. A rendelések átlagos értéke szempontjából is tarolt az Elektronika! Pontosan 10 euróval nőtt az átlagos kosárérték.
Jutalékok átlagos értéke szerint
Partnereink legnagyobb örömére, jelentős csökkenés egyik szegmensben sem volt megfigyelhető. Bár a Divat és Szépség kategóriában az eddig paraméterek alapján csökkenést regisztráltunk, ebben az esetben csak néhány cent eltérés figyelhető meg az előző hónaphoz képest. Az Egyéb szegmensben történt csupán emelkedés, a többi kategóriában alig észrevehető csökkenést tapasztaltunk. Reméljük, júliusban ismét megindul az emelkedés.
Az Egyéb szegmens kampányai, amelyek a legtöbb forgalmat hozták partnereinknek júniusban:
Távolugrók a magyar piacon
A távolugrók azok a kampányok a Dognetnél, amelyek egyik hónapról a másikra a legtöbbet erősödtek. Csak azokat a kampányokat tüntetjük fel, amelyeknek már az előző hónapban is legalább 40 konverziójuk volt.
- Klarstein.hu +80%
- IronAesthetics.hu +46%
- Fabulo.hu +44%
- Eyerim.hu +44%
- Onlinemarkaboltok.hu +42%
Kik ugrottak a legmesszebbre júniusban? A fenti grafikonok alapján már sejthető az eredmény, hiszen a legnagyobb növekedést az elektronika kiemelkedő kampánya a Klarstein.hu érte el, ahol nem kevesebb, mint 80%-kal nőtt az eladások száma. A listán +46%-kal az IronAesthetics kampánya szerepel, őt követi a Fabulo.hu +44%-kal. Szintén 44%-kal nőtt az Eyerim.hu eladásainak száma, ami szintén nem nagy meglepetés, hiszen most kell csak igazán a napszemüveg. 5. helyen pedig szintén az elektronika szegmens kampánya az Onlinemarkaboltok.hu végzett. Csak így tovább 😊
Legsikeresebb kampányaink bevétel szerint a magyar piacon
- Pepita.hu
- Electronic-star.hu
- Klarstein.hu
- 4home.hu
- Butor-1.hu
- Cosori.hu
- Vagyaim.hu
- Xiaomishop.hu
- MerkuryMarket.hu (for content)
- Timestore.hu
Változott-e a TOP 10-es lista júniusban? Ami az első helyet illeti, nincs változás, hiszen a dobogó legfelső foka továbbra is a Pepita.hu-é. A TOP 10-es lista eddigi 2 szereplője azonban több helyet is ugrott előre: az Electronic-star.hu a 2.helyen, a Klarstein.hu pedig a 3. helyen szerepelnek. Ezt követi 2 webáruház a Lakás és bútor szegmensből: 4.helyen a 4Home 5.helyen pedig a Butor-1.hu kampánya található. A legjobbak közt természetesen szerepel a Cosori.hu is. Az előző hónapban még nem volt jelene a listán, viszont júniusban egyenesen a 7.helyen landolt a Vagyaim.hu. A sereghajtók múlt hónapban a Xiaomishop.hu (8.), MerkuryMarket.hu (9.) és Timestore.hu (10.) lettek. Minden hirdetőnknek szívből gratulálunk 😊
Ezek voltak partnereink legnagyobb bevételei 2023 júniusában
Típus |
Konverziók |
Jutalék EUR |
Jutalék HUF |
Egyéb |
1 799 |
15573 |
6135762 |
Tartalom |
2 114 |
12558 |
4947852 |
Tartalom |
5 951 |
9848 |
3880112 |
Egyéb |
3 818 |
9417 |
3710298 |
Egyéb |
1 260 |
9307 |
3666958 |
Tartalom |
2 005 |
9091 |
3581854 |
Egyéb |
2 685 |
7746 |
3051924 |
Egyéb |
2 795 |
6963 |
2743422 |
Tartalom |
1 025 |
6501 |
2561394 |
Tartalom |
975 |
6065 |
2389610 |
Az egyik partnerünk kérésére a táblázatban nem tüntetünk fel egy cashback/voucher portált. Az „Egyéb” cashback, voucher és CSS partnereket jelöl.
Összegzés és kampányajánló
A hirtelen jött nyár és a vele együtt járó forróság tükröződik a hálózat eredményein is. A legsikeresebb szegmens az elektronika lett, és nagyot ugrott a nyári termékek eladásának a száma is, hiszen a vásárlók klímaberendezések, mobilklímák, ventilátorok segítségével próbálják átvészelni a kánikulát. A legsikeresebb kampányaink közt a lakás és bútor szegmens is képviselteti magát, hiszen a teraszok berendezése továbbra is aktuális. Csakúgy, mint a nyári ruhatár feltöltése is, olyan kiegészítőkkel, mint a napszemüveg. A forró hangulatról pedig az erotika szegmens kampányai gondoskodnak, akik az elmúlt hónapban remek eredményekkel büszkélkedhetnek ismét. A hálózat eredményei alapján elmondható, hogy vásárlók elmúlt hónapban többször rendeltek, de kevesebbért, vagy lehet csak olcsóbb termékeket választották vásárlóink. Reméljük a sok kellemes nyári élmény mellett rengeteg konverziót is tartogat mindenki számára a következő két hónap.
Bár lehet valóban az uborkaszezon következik, lássuk, milyen kampányokat ajánlunk, hiszen még nincs késő elkezdeni a népszerűsítést.
Lifestyleshop.hu
Jutalék: 7%
Akárhol, és akárhogy is töltsd a nyarat, mindenképpen szükséged lesz a megfelelő, kényelmes lábbelire. Ez pedig a szandál, vagy stradnpapucs. A Lifestyleshop.hu széles választékban kínál papucsokat és szandálokat olyan márkáktól, mint az Ipanema, Rieker, Rider. A jutalék minden partnerünknek egységesen 7%, a rendszerben pedig megtalálod a bannereket és az XML feedet.
Klarstein.hu
Jutalék: akár 5%
Azoknak, akik szeretnék kicsit kellemesebbé tenni a nyári hőséget az otthon töltött idő alatt, még nincs késő beszerezni a legjobb mobilklímát, klímaberendezést vagy ventilátort. Ezért ajánljuk partnereink figyelmébe a Klarstein.hu kampányátm ahol a jutalék akár 5% is lehet, XML feedek és bannerek is elérhetők.
Exisport.hu
Jutalék: akár 7,5%
A sport szegmens kampányait hirdető partnereink figyelmébe ajánljuk az Exisport.hu webáruházat, ahol a klasszikus sportfelszerelés és ruházat mellett a vízisportok szerelmesei is megtalálják a legjobb minőségű termékeket, legyen az paddleboard, vagy búvárszemüveg. Szlovákiában és Csehországban is elérhető a kampány, ahol a jutalék akár 7,5%, és szinte az összes partnertípus engedélyezett.
Vivantis.hu
Jutalék: akár 11%
Ne feledkezzünk meg a bőrünk védelméről sem. Olyan márkák is megtalálhatók a Vivantis.hu webáruházban, mint a Bioderma, Uriage, Garnier vagy La Roche Posay. Ha pedig divatkiegészítőkre, vagy ruházatra és parfümökre fókuszálsz, ugyanitt szintén megtalálod. A jutalék akár 11% is lehet, bannerek, XML feed és külső kuponok is elérhetők.