Januári hírek és újdonságok nem csak partnereinknek

Januári hírek és újdonságok nem csak partnereinknek

Már jócskán itt van a január és az új év, várnak ránk az új kihívások és lehetőségek! És mégis miként tudunk a legjobban felkészülni eme kihívásokra és lehetőségekre, amik a jövőben rejlenek? Pontosan, beleolvasunk a múltba és annak adataiba, és ezáltal megnézzük, hogy mi várhat ránk, milyen trendeket érdemes folytatni, esetleg tudunk arra következtetni, mik lesznek az adott év új trendjei. Nézzünk tehát egy kicsit bele a múlt hónap és az egész elmúlt év statisztikáiba, ami nem csak partnereink számára érdekes!

 

A Dognet 2021-ben is növekedett

És nem is akárhogyan! Ezt a következő számok is bizonyítják:

  • 48 százalékkal nőtt a konverziók száma
  • 56 százalékkal nőtt a partnereinknek kifizetett jutalékok összege
  • 71 százalékkal nőtt a hirdetőink áruforgalma

És igen, ezek az értékek egy pár ponttal elmaradnak a múlt éviekkel összehasonlítva, de ha belegondolunk, hogy a Dognet az egyik legtranszparensebb játékos a konkurrensektől hemzsegő piacon, akkor ez egy figyelemre méltó eredmény. Ráadásul a mi igazságos hozzáállásunk és praktikáink befolyásolták az egész piacot és professzionálisabb környezetet teremtettek.

 

A konverziók piaci eloszlása 2021 decemberében

Decemberben a szlovák piacon jegyeztük a legtöbb konverziót, 59 százalékot. Ezt a cseh piac követte 31 százalékkal, majd a magyar piac 7 százalékkal, a lengyel 2 százalékkal és a román 1 százalékkal.

 

Szegmensek teljesítése 2021 decemberében

Nézzük most meg, hogy az egyes szegmensek hogyan teljesítettek globálisan, valamint a magyar piacon konverziók és jutalékok szerint.

Az összes piacot együttvéve konverziók és kifizetett jutalékok szerint is a Lakás és Bútor kategória teljesített a legjobban, követve az Egyéb és a Ruházat és Divat kategóriával. Novemberrel szemben volt némi változás konverziók és kifizetett jutalékok szerint is. Mind két paraméterben javultak a Ruházat és Divat, az Egyéb és a Sport kategóriák. Az Egészség és Táplálkozás kategóriában csökkent a konverziók aránya 2 százalékkal novemberhez képest, a jutalékok aránya viszont 1 százalékkal nőtt. Ez arra vezethető vissza, hogy decemberben az emberek nagyobb értékben, átlagban 3500 Ft-tal többért vásároltak.

És a magyar piac?

 

Ha megnézzük a magyar piac adatait, akkor rögtön feltűnik, hogy az Elektronika kategória teljesített a legjobban, ami a kifizetett jutalékokat illeti, a konverziók számában pedig második helyen volt. A Lakás és Bútor kategória teljesített viszont legjobban a konverziókban és második lett a jutalékokban. A Ruházat és Divat, valamint az Egyéb kategóriák összehasonlíthatóan teljesítettek a globális trenddel. 

 

Így változtak az egyes szegmensek 2021 decembere és novembere között

 

 

Novemberben a Lakás és Bútor és az Egészség és Táplálkozás szegmensek jelentősen jobban teljesítettek mint decemberben, valamint az Egyéb kategória is kicsivel jobb volt. Decemberben viszont erősebbek voltak a Ruházat és Divat, a Sport és az Elektronika szegmensek.

 

 

A magyar piacon decemberben az Egészség és Táplálkozás, valamint az Elektronika szegmensen kívül mindegyik szegmens erősödött.

 

Így változtak az egyes szegmensek 2021 decembere és 2020 decembere között

 

A Dognet 2021 decemberében szinte minden szegmensben több konverziót jegyzett 2020 decemberéhez képest. A kivételt itt az Elektronika és a Pénzügy szegmensek képezték. Amint látni, a legnagyobb növekedést a Lakás és Bútor szegmensnél tudjuk kimutatni, ami egyben a legerősebb szegmens a hálózatban.

 

 

A magyar piac hasonlóan fejlődött, itt is szinte minden szegmens több konverziót tud felmutatni az egy évvel ezelőtthöz képest. Az érdekes az, hogy a konverziók száma sokkal jobban nőtt a magyar piacon összehasonlítva a Dognet globális fejlődésével, ami bizonyítja, mennyire erősödik jelenlétünk a magyar affiliate közösségben. A Ruházat és Divat kategória kicsit gyengébb volt, mint egy évvel ezelőtt, de szerencsére a csökkenés szerencsére nem túl nagy.

 

A 2020-as és a 2021-es évek összehasonlítása

Ha már egy új év indult, akkor helyén van itt egy extra statisztika beillesztése is. Nézzük csak meg, hogyan változtak az egyes szegmensek a konverziók száma és a kifizetett jutalékok szerint 2020 és 2021 között.

 

 

A konverziók szerint a legnagyobbat a Sport szegmens ugrott 45 százalékos növekedéssel, és a kifizetett jutalékok szerint is becsületreméltóan növekedett – 36 százalékkal. A jutalékok szerint viszont az amúgy is legerősebb szegmens, a Lakás és Bútor növekedett, méghozzá 46 százalékkal, miközben a konverziók számában is 38 százalékkal növekedett.

 

 

A magyar piac fejlődése is érdekes számokat mutat.

 

 

A legnagyobb növekedést konverziók és jutalékok szerint az Egészség és Táplálkozás szegmens mutatja, 47 százalékkal több konverzióval és 52 százalékkal több kifizetett jutalékkal. Az Elektronika szegmens is nagyon nagyot ugrott egy év alatt, 39 százalékkal több konverzió mellett 46 százalékkal több jutalékot is hozott partnereinknek. A Ruházat és Divat, valamint a Lakás és Bútor szegmensek is nagyon jól teljesítettek, ráadásul ezekben a szegmensekben a jutalékok jelentősen jobban növekedtek mint a konverzók, ami arra utal, hogy a vevők nem csak többet vásároltak, de magasabb értékben is. A Sport szegmens nem teljesített annyira jól mint globálisan, ami abból adódik, hogy a magyar piacon sajnos még kevés hirdetőnk van ebben a szegmensben. Az Egyéb kategóriában pedig ugyan megnőtt a konverziók száma, a kifizetett jutalékok viszont csökkentek, ami arra utal, hogy a megrendelt áru értéke összesen kevesebb volt 2021-ben, mint 2020-ban.

 

 

Távolugrók a magyar piacon

A távolugrók azok a kampányok a Dognetnél, amelyek egyik hónapról a másikra, ebben az esetben novemberről decemberre, a legtöbbet erősödtek. Csak azokat a kampányokat tüntetjük fel, amelyeknek már az előző hónapban, tehát novemberben is legalább 50 konverziójuk volt.

1.

Ekszer-eshop.hu

89%

2.

Alinda.hu

86%

3.

Vivantis.hu

69%

4.

Waragod.hu

42%

5.

Timestore.hu

40%

6.

Szexshop.hu

36%

7.

Mindentolcson.hu

32%

8.

Electronic-star.hu

23%

9.

Biotechusa.hu

23%

10.

Kondela.hu

23%

11.

Eredetiajandekok.hu

19%

12.

Akkuk.hu

14%

13.

Yogabazaar.hu

13%

14.

Izmael.eu

12%

15.

4home.hu

11%

 

December legsikeresebb távolugrói tehát az Ekszer-Eshop.hu ékszer webshop, az Alinda.hu multishop és a Vivantis.hu ruházat és divatkiegészítő webshop.

 

Legsikeresebb kampányaink bevétel szerint a magyar piacon

1.

4home.hu

2.

Electronic-star.hu

3.

Euronics.hu

4.

Klarstein.hu

5.

Pepita.hu

6.

Lampak.hu

7.

Alza.hu

8.

Ekszer-eshop.hu

9.

Alinda.hu

10.

Timestore.hu

Decemberben a legsikeresebb kampányok jól tükrözik a szegmensek teljesítményét a magyar piacon. A Lakás és Bútor, az Elektronika és a Ruházat és Divat képviselői foglalják el az egész teret. Érdekes lesz látni, hogy ez a rangsor hogyan fog változni az elkövetkező hónapokban.

 

Ezek voltak partnereink legnagyobb bevételei 2021 decemberében

Az alábbi táblázatban a legjobb bevételeket mutatjuk. Nem csak a magyar piacon, hanem globálisan.

Típus

Konverziók száma

Jutalék EUR

Jutalék HUF

Tartalom

9 726

38 963

13831865

Tartalom

16 344

29 127

10340085

Tartalom

7 307

28 089

9971595

Egyéb

8 242

27 921

9911955

Tartalom

5 764

22 737

8071635

Egyéb

11 166

20 225

7179875

Egyéb

3 136

15 646

5554330

Tartalom

2 528

15 530

5513150

Egyéb

6 345

15 398

5466290

Egyéb

5 288

13 085

4645175

Tartalom

475

12 232

4342360

Tartalom

1 789

7 717

2739535

Tartalom

1 028

6 428

2281940

Tartalom

1 243

6 418

2278390

Tartalom

1 457

5 797

2057935

Az egyik partnerünk kérésére a táblázatban nem tüntetünk fel egy cashback/voucher portált. Az „Egyéb” cashback, voucher és CSS partnereket jelöl.

 

Tippek januárra

Az új év kezdetével az emberek csomó fogadalmat tesznek, és ez ugyan egy klisé, de általában a testsúlyukkal kapcsolatban. Ráadásul ez a hónap még jócskán a télisportok szezonjába esik. Ezért ajánljuk partnereinknek a Sport szegmens kampányainak népszerűsítését, illetve az egészséges táplálkozást szorgalmazó kampányokat.

A sport terén itt megéri megtekinteni a sportfelszerelés szempontjából a Gamisport, a Nike, a Hasznos-Holmik, az Alza, Pepita és Alinda kampányait, valamint a BiotechUSA és a MyProtein kampányait táplálékkiegészítők szempontjából. Ne felejtsük el megemlíteni a Yogabazaart sem, hiszen a jóga kiváló eszköz az egészséges test és egészséges lélek eléréséhez.

Az egészségesebb táplálkozási szokások elkezdését pedig a KetoMix, a HeaveNuts és a Zerex kampányai segítik meg.

 

Összegzés

Ahogy láthattad, kedves Olvasó, a számok jól mutatják hogy a Dognet globálisan jó svunggal törtet előre, és a magyar piac kiváltképp jó növekedést élvez. Ezt különböző körülményeknek köszönhetjük, a pandémia miatt erősen növekvő e-commerce szektornak, az attraktív hirdetőknek, akik megadják nekünk bizalmukat, de legfőkébb neked, tisztelt Partner, aki érdekes és értékes affiliate projektet működtetsz! Ebben az évben is nagyon sok sikert kívánunk Neked, sok konverziót és sok jutalékot hozzon projekted. Csak így tovább!

Kristof Braunsteiner
Kristof Braunsteiner

Affiliate Manager for Hungary and DACH

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?