Júliusi hírek és újdonságok, nem csak partnereinknek

Júliusi hírek és újdonságok, nem csak partnereinknek

Új hónap, új összegzés! Hogyan teljesített a Dognet júniusban? Mik voltak a változások májushoz képest? Mely szegmensek teljesítettek jobban, melyek rosszabbul, mint az elmúlt hónapban? Júliusi update-ünkben a megszokott módon minden fontos infót megkaptok! A videóösszefoglalót ezúttal sem hagytuk ki.

 

Új kampányok

Júniusban 6 kampánnyal bővült kínálatunk:

Júniusi összegek

Hogy kontextusba tudjuk rakni a lenti részletesebb statisztikákat, nézzük csak meg a nagy számokat. Júniusban a Dognet a következőképp teljesített:

  • Összesen 70 229 konverziót regisztráltunk
  • 291 169 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 116 467 736 HUF)
  • A rendelések értéke összesen 5 521 136 € volt (ez 2 208 454 560 HUF)

Ebből a magyar piacon:

  • Összesen 7 462 konverziót regisztráltunk
  • 21 319 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 8 527 992 HUF)
  • A rendelések értéke összesen 398 034 € volt (ez 159 213 760 HUF)

 

Konverziók piaci eloszlása

 

A konverziók piaci eloszlása szinte nem változott májushoz képest, az egyetlen változás a cseh és szlovák piacon volt, ahol az előbbi 1 százalékkal csökkent, az utóbbi pedig növekedett.

 

Konverziók és jutalékok eloszlása szegmensek szerint 2022 júniusában

 

Global piac

Ilyen arányban oszlottak el a konverziók és a jutalékok az egyes szegmensekre. Nagyobb változás májushoz képest a Lakás és Bútor szegmensben észlelhető, ahol 6 százalékkal kevesebb jutalékot fizettünk ki és 3 százalékkal kevesebb konverziót regisztráltunk. A Divat és Szépség, Egyéb és az Elektronika pedig kicsit erősödtek.

 

Magyar piac

A magyar piacon is volt változás a szétoszlásban. A vásárlók a Lakás és Bútor, valamint az Egészség és Táplálkozás szegmensben vásároltak kevesebbet, viszont több árut vettek az Elektronika és az Egyéb szegmensekből.

 

Így változtak az egyes szegmensek 2022 májusa és júniusa között

 

Global piac

A konverziók száma szinte minden szegmensben egy keveset csökkent, kivéve az Egyéb és az Elektronika szegmenst. Ez a trend nem is meglepő, hiszen egyrészt a gazdasági helyzet is befolyásolja a vásárlókat, másrészt ne feledjük, hogy a nyári hónapok mindig gyengébbek, mivel az emberek keményen megkeresett pénzüket nem anyagi javak beszerzésére, hanem inkább a jól megérdemelt vakációra, gyerekek nyári táborára, utazásokra forgatják.

 

Magyar piac

Hasonló trend figyelhető meg a magyar piacon is, azzal a különbséggel, hogy az Elektronika mellett a Divat és Szépség szegmensben regisztráltunk több konverziót.

 

Rendelések átlagos értéke szegmensek szerint május vs. június 2022

 

Global piac

A vásárlók ugyan kevesebbet rendeltek, de a megrendelt áru értéke májushoz képest nem nagyon változott, sőt, júniusban többet költöttek pénzügyi termékekre és szolgáltatásokra, és átlagban egy kicsit nagyobb értékben rendeltek a Divat és Szépség szegmensből is. Jelentősebb csökkenés az Elektronika és Sport szegmensekben észlelhető.

 

Magyar piac

A magyar piacon a vásárlók minden szegmensben kevesebb értékben rendeltek, és ez legerősebben a Lakás és Bútor szegmensben látható.

 

Jutalékok átlagos értéke szegmensek szerint május vs. június 2022

 

Global piac

A partnereknek kifizetett jutalékok többé-kevésbé stabilan tartották magukat júniusban májushoz képest.

 

Magyar piac

Ez a magyar piacra is igaz, a Lakás és Bútor szegmens kivételével, ahol a kisebb értékű rendelések a kifizetett jutalékokon is meglátszottak.

 

Távolugrók magyar piac

A távolugrók azok a kampányok a Dognetnél, amelyek egyik hónapról a másikra, ebben az esetben májusról júniusra, a legtöbbet erősödtek. Csak azokat a kampányokat tüntetjük fel, amelyeknek már az előző hónapban, tehát májusban is legalább 50 konverziójuk volt.

Kampány

Százalék plusz

Klarstein.hu

99

Electronic-star.hu

40

CCC.eu/hu

31

Butorpiac.hu

15

Pepita.hu

13

Heliumking.hu

11

Astoreo.hu

8

Yogabazaar.hu

5

eyerim.hu

3

MerkuryMarket.hu

2

A júniusi távolugrók között sok új kampány jelent meg, amik még májusban nem voltak a listán – a Heliumking, Yogabazaar és MerkuryMarket kampányain kívül mindegyik új.

 

Legsikeresebb kampányaink bevétel szerint a magyar piacon

 

Helyezet

Kampány

1

Electronic-star.hu

2

Klarstein.hu

3

Pepita.hu

4

4home.hu

5

MerkuryMarket.hu

6

Alza.hu

7

Timestore.hu

8

Kondela.hu

9

Biotechusa.hu

10

butor1.hu

Az Electronic-Star kampánya továbbra is a legsikeresebb, a Klarstein az ötödik helyről felkerült a másodikra, a Pepita, a 4home és a Kondela lejjebb mentek egy-egy helyezettel, a Merkury Market kampánya pedig megerősödött, az Alzáé is. A Bútor1 kampánya még épp, hogy bekerült a Top 10-be. A BiotechUSA és a Timestore kampánya pedig újak a 10-es ranglistában.

 

Ezek voltak partnereink legnagyobb bevételei 2022 júniusában

 

Típus

Konverziók

Jutalék EUR

Jutalék HUF

Tartalom

3730

23084

9233408

Egyéb

1910

15633

6253328

Tartalom

3083

12868

5147004

Egyéb

1957

12760

5104104

Tartalom

4626

11454

4581536

Egyéb

3474

10354

4141496

Tartalom

1083

9419

3767784

Tartalom

1392

7846

3138220

Egyéb

2526

6759

2703788

Egyéb

2479

6576

2630484

Az egyik partnerünk kérésére a táblázatban nem tüntetünk fel egy cashback/voucher portált. Az „Egyéb” cashback, voucher és CSS partnereket jelöl.

 

Összefoglalás

A nyári szezon mindig a mélypontja az e-commerce-nek, és ez 2022-ben is megmutatkozik. Hozzá jön még a kedvezőtlen helyzet a világpiacon, az egyre jobban gyengülő forint (na és a dollárhoz képest az euró is), és ez persze hogy kihatással van az emberek vásárlási szokásaira. Ennek ellenére szépen teljesítenek a kampányok és a Dognet tovább fejlődik. Itt egy újdonságot meg szeretnék említeni, amit az elmúlt napokban nyilvánítottunk meg – egy új funkció az adminisztrátorban, mégpedig egy permanens lista copywriterekkel és fordítókkal, ami nem csak hirdetőinknek, de Nektek is, kedves partnerek, segítséget jelenthet munkátok megkönnyítésében. A Dognetnél mindent megteszünk, hogy a kedvezőtlen külső események ellenére megtaláljuk az utat, hogy stabilan menjenek az üzletek.

 

Tippek júliusra – Minden, ami az otthoni üdüléshez kell!

A vakáció időszaka már elindult, és ugyan az emberek főleg utazásokkal töltik el ezeket a hónapokat, mégis vannak, akik inkább otthonukat szeretnék üdülőhelyre átalakítani. Ez az a célcsoport, akikre a nyári lassú e-commerce szezonban lehet hagyatkozni. Ezért, ha még ötleteket kerestek, mit is népszerűsíteni júliusban, lessetek bele a Tippek júliusra blogbejegyzésbe, ahol találtok némi inspirációt! Olyan termékek népszerűsítését ajánljuk, amikkel mindenki földi paradicsommá változtathatja kertjét, teraszát, balkonját.

Ha pedig van bármi kérdésetek vagy megjegyzésetek, akkor írjatok, lépjetek velünk kapcsolatba.

Sok sikert és élvezetes nyarat!

 

Kristof Braunsteiner
Kristof Braunsteiner

Affiliate Manager for Hungary and DACH

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?