Szeptemberi hírek és újdonságok, nem csak partnereinknek
Szeptember, ó gyönyörű szeptember! A fák lombjai lassacskán borostyánkő színű ruhába burkolódznak, itt-ott már hullanak. A nappalok még néha emlékeztetnek a nyárra, de az esték már kétségkívül tudatják velünk: eljött az ősz! És ha már itt tartunk az új hónap közepén, akkor tudjuk minek jött el az ideje! Igen, megnézzük, hogyan teljesített az utolsó nyári hónap, augusztus. Milyen számokkal zárult az év legmelegebb időszaka? Mely szegmensek teljesítettek a legjobban? És volt-e jelentősebb különbség július és augusztus között?
Ebben a cikkben informálódhattok!
Új kampányok
Augusztusban két kampánnyal bővült a Dognet affiliate hálózat magyar kínálata:
Augusztusi összegek
A nagy összegek így alakultak globálisan és a magyar piacon:
- Összesen 78 796 konverziót regisztráltunk
- 335 586 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 134 905 680 HUF)
- A rendelések értéke összesen 6 285 771 € volt (ez 2 526 880 195HUF)
Ebből a magyar piacon:
- Összesen 7 000 konverziót regisztráltunk
- 23 361 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 9 391 415 HUF)
- A rendelések értéke összesen 432 495 € volt (ez 173 863 114 HUF)
Konverziók piaci eloszlása
Augusztusban a konverziók eloszlása az egyes piacokra kicsit megváltozott júliushoz képest. A szlovák piacról 4 százalékkal kevesebb konverzió érkezett, a cseh piacról hárommal több, a magyar piacon 1 százalékkal kevesebb konverziót regisztráltunk, és a lengyel piacon 2 százalékkal többet.
Konverziók és jutalékok eloszlása szegmensek szerint 2022 augusztusában
Globális piac
Globálisan nézve augusztusban a konverziók harmada a Lakás és Bútor szegmensből jött, valamint a jutalékok több mint fele. A Divat és Szépség és az Egyéb szegmensek egyformán jól teljesítettek, ezeket az Egészség és Táplálkozás és az Elektronika szegmensek követték, majd a Sport. A Pénzügy szegmens nem meglepő módon továbbra is a leggyengébb szegmens közé tartozik.
Magyar piac
A magyar piacon a legtöbb konverziót az Egyéb szegmensben regisztráltuk, innen eredt a jutalékok 19 százaléka. A második legtöbb konverzió a Lakás és Bútor szegmensből jött, viszont ebből a szegmensből eredt az összes jutalék több mint harmada, 37 százalék. A magyar piacon is érvényes, hogy a legtöbb jutalék konverzióként ebből a szegmensből jön. Ezt az Elektronika, a Divat és Szépség, a Sport és az Egészség és Táplálkozás szegmensek követték. A Pénzügy szegmensben augusztusban nem regisztráltunk egy konverziót sem.
Így változtak az egyes szegmensek 2022 júliusa és augusztusa között
Globális piac
Az Elektronika és Pénzügy szegmensek kivételével minden szegmensben több konverziót regisztráltunk augusztusban, mint júliusban. A Lakás és Bútor szegmensben jelentősen növekedett a konverziók száma. Ezt a trendet látva óvatosan optimisták lehetünk, hogy talán kezd megerősödni a vásárlók vásárlási ereje.
Magyar piac
A magyar piacon növekedett a konverziók száma a Lakás és Bútor, Sport és az Egyéb szegmensekben. A Divat és Szépség szegmensben egy pár konverzióval kevesebbet regisztráltunk augusztusban, mint júliusban, jelentősebb csökkenést az Egészség és Táplálkozás, valamint az Elektronika szegmensekben regisztráltunk. Az utóbbiban a nagy csökkenés feltehetőleg azért volt, mert a nyári hónapok mindig is a gyengébbekhez tartoznak, ami a szórakoztató és más elektronikai eszközök vásárlását illeti, mivel a büdzséjük egy részét inkább nyaralásra és más aktivitásra fordítják a nyári hónapokban.
Rendelések átlagos értéke szegmensek szerint július vs. augusztus 2022
Globális piac
A rendelések átlagos értéke többé-kevésbé stabilan tartotta magát, jelentősebb változást az Elektronika szegmensben láthatunk, ahol ugyan kevesebbet rendeltek a vásárlók, viszont nagyobb értékben, mint júliusban.
Magyar piac
A magyar piacon is jók a hírek, ami a rendelések átlagos értékét illeti. A Divat és Szépség, az Elektronika és az Egyéb szegmensek stabilan tartották magukat, viszont nagy örömünkre a Lakás és Bútor, az Egészség és Táplálkozás és a Sport szegmensben jelentősen nagyobb értékben rendeltek a magyar vásárlók augusztusban, mint júliusban.
Jutalékok átlagos értéke szegmensek szerint július vs. augusztus 2022
Globális piac
A jutalékok értéke augusztusban csak kis változásokat mutatott a júliusi értékekhez képest.
Magyar piac
A magyar piacon hasonló a helyzet, mint globálisan nézve, ám itt volt jelentősebb növekedés a Lakás és Bútor és az Egészség és Táplálkozás szegmensekből eredő jutalékok értékében.
Távolugrók magyar piac
A távolugrók azok a kampányok a Dognetnél, amelyek egyik hónapról a másikra a legtöbbet erősödtek. Csak azokat a kampányokat tüntetjük fel, amelyeknek már az előző hónapban is legalább 40 konverziójuk volt.
Kampány |
Százelék plusz |
146 |
|
89 |
|
89 |
|
73 |
|
48 |
|
48 |
|
46 |
|
43 |
|
31 |
|
24 |
|
19 |
|
16 |
|
14 |
|
14 |
|
12 |
Augusztusban a legsikeresebb távolugró a Nike kampánya volt, 146 százalékkal több eladást ér el, mint júliusban. A Topgal és a Zooplus kampánya követte 89 százalékos ugrással. Ha megnézzük közelebbről, akkor láthatjuk, hogy a távolugrók között augusztusban az összes szegmens reprezentálva van.
Legsikeresebb kampányaink bevétel szerint a magyar piacon
Helyezett |
Kampány |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
A legsikeresebb kampányok eléggé jól tartják magukat, csupán egy kis változás volt, ami a helyezéseket illeti. Egy új kampány van a Top 10-ben, mégpedig a Topgal kampánya, ami feltehetőleg az iskolakezdéssel függ össze – és a Ti sikeres népszerűsítési taktikáitokkal, kedves Partnerek!
Ezek voltak partnereink legnagyobb bevételei 2022 augusztusában
Típus |
Konverziók |
Jutalék EUR |
Jutalék HUF |
Egyéb |
3643 |
27796 |
11229406 |
Tartalom |
4280 |
25724 |
10392569 |
Egyéb |
1852 |
16864 |
6812931 |
Tartalom |
3189 |
15195 |
6138950 |
Egyéb |
4749 |
12242 |
4945857 |
Tartalom |
1418 |
11808 |
4770513 |
Tartalom |
4236 |
9662 |
3903379 |
Tartalom |
1558 |
9364 |
3782959 |
Egyéb |
2710 |
6856 |
2769828 |
Egyéb |
2600 |
6757 |
2729715 |
Az egyik partnerünk kérésére a táblázatban nem tüntetünk fel egy cashback/voucher portált. Az „Egyéb” cashback, voucher és CSS partnereket jelöl.
Összefoglalás
Az augusztus nagyon jól alakult! Több konverziót értünk el globálisan, mint júliusban, és megnőtt a kifizetett jutalékok és a rendelések értéke is. A magyar piacon ugyan kevesebb konverziót regisztráltunk, mint júliusban, de itt is megnőtt a kifizetett jutalékok értéke és a rendelések értéke. Ráadásul a kevesebb konverzió két szegmensből eredt, a többi szegmens még meg is növelte a konverziók számát, kivéve a Pénzügy szegmenst, de az sajnos továbbra is csak itt-ott hoz konverziót. Legyünk optimisták, hogy a vásárlók vásárlási ereje helyreáll lassacskán. De azért tartsuk észben azt is, hogy amennyire drasztikusan nőnek az energiaárak és közeleg a tél, ezeknek a tényezőknek kihatása lesz az e-commerce-re is. Csak bízhatunk abban, hogy EU szinten lesz megoldás az energiaárak problémájára, hogy az e-commerce minden része továbbra is gördülékenyen menjen és a vásárlók is magabiztosan tudjanak továbbra is vásárolni.
Az e-commerce gördülékeny lefolyásához persze a Dognet is mindig próbál hozzájárulni, ezért augusztusban elindítottunk egy új toolt, a Google Adsense-hez hasonló, saját fejlesztésű Inserta rendszert! Ez megkönnyíti a tartalom létrehozását és még több konverzió eléréséhez vezethet. Ondrej kollégánk cikkében további információkat tudhattok meg. Már kipróbálhatjátok az adminisztrátorban!
Tippek szeptemberre – Készítsük fel a kertet télre!
Ősszel a természet megint nagy változáson megy át. És csak úgy, mint a tavasz is egy olyan időpont az évben, amikor a kerti munkák boomolnak, ősszel is van sok munka a kerttel. Fel kell készíteni a téli időszakra a talajt, a növényeket, és ehhez persze kellenek a megfelelő eszközök és kellékek is. Ásók, kapák, kaszák, kapálógépek, ollók, gereblyék és még egy csomó más termékre van szüksége a sok hobbikertésznek. Ez persze egy jó alkalom nektek, kedves Partnereink, hogy olyan kampányokat népszerűsítsetek, amikben látogatóitok mindent megtalálnak, amire szükségük lesz erre a fontos kertészeti szezonra. Hogy azok melyikek? Azt megtudjátok a Tippek szeptemberre blogbejegyzésünkből!
Sok sikert a népszerűsítésben és a tartalmak létrehozásában! Csak így tovább!