Áprilisi hírek és újdonságok, nem csak partnereinknek

Áprilisi hírek és újdonságok, nem csak partnereinknek

Elmúlt a március, az év harmadik hónapja, és ezzel lezárult az első negyedév is. És milyen eseménydús volt ez az első három hónap az évben! A piac már az év eleje óta izgalomban volt a fejlődő geopolitikai helyzet miatt, egyre nagyobb lett a bizonytalanság. Már amikor kezdett úgy látszódni, hogy közeleg a pandémia esetleges vége és végre fellélegezhetünk, akkor bekövetkezett az, amit mindenki remélt, hogy nem fog: eszkalálódott a helyzet Ukrajna és Oroszország között, és Oroszország inváziót indított Ukrajnára február végén. A háború és az ahhoz kapcsolódó szankciók megrengették a világpiacot, az energiaárak fellőttek, és ez persze befolyásolja más nyersanyagok előállítását és egyben árucikkek gyártását és szállítását is. Nézzünk bele, hogy ez az új krízis milyen befolyással volt a márciusi számokra a Dognetnél. Természetesen videó összefoglalót is csináltunk nektek.

 

Új kampányok

 Márciusban 5 új kampányt indítottunk:

Daniel Wellington – 15% jutalék

Sipo Patikák – 10% jutalék

Zooling – 10% jutalék

Diszkont Market – 12% jutalék

Profiszakács – akár 7% jutalék

Üdv a Dognetnél!

 

Márciusi összegek

Márciusban is szépen teljesített a Dognet:

  • Összesen 72 871 konverziót regisztráltunk
  • 315 629 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 116 782 730 Ft)
  • A rendelések értéke összesen 6 354 215 € volt (ez 2 351 059 550)

Ebből a magyar piacon:

  • Összesen 8 473 konverziót regisztráltunk
  • 28 526 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (10 554 620)
  • A rendelések értéke összesen 799 256 € volt (295 724 842 Ft)

Konverziók piaci eloszlása

Az eloszlás szempontjából a szlovák, cseh és lengyel piacon nem változott semmi márciushoz képest. A lengyel piac 1 százalékkal csökkent, a magyar piac egy százalékkal növekedett. A magyar piac december óta 4 százalékkal növelte piaci részesedését – ez a ti munkátoknak is gyümölcse!

 

Konverziók és jutalékok eloszlása szegmensek szerint 2022 márciusában

Februárhoz képest a szegmensekben nem észlelhető jelentősebb változás, csupán egy pár százalékkal tolódtak el a konverziók és jutalékok. Továbbra is a Lakás és Bútor szegmens dominál minden más szegmens fölött.

 

A magyar piacon sem változott sokat a helyzet. Mint ahogy februárban is, az Elektronika szegmens ment a legjobban, sőt, 3 százalékkal több konverziót és 4 százalékkal több jutalékot tudunk ennek a szegmensnek tulajdonítani. Lényegében az eloszlás a szegmensek között többé kevésbé ugyanaz, mint az előző hónapban.

 

Így változtak az egyes szegmensek 2022 februárja és márciusa között

A globális adatokat megnézve rögtön feltűnik a 12 százalékos csökkenés a Lakás és Bútor szegmensben, ami ennek ellenére dupla annyi konverziót hozott, mint a második legjobban teljesítő szegmens, az Egyéb. A Ruházat és Divat szegmens is csökkent, valamint az Egészség és Táplálkozás is. Az Elektronika, a Sport és az Egyéb megerősödtek, és a Pénzügy szegmens több mint megduplázódott!

 

A Lakás és Bútor szegmens a magyar piacon is jelentősen csökkent. Az Egyéb szegmensben is egy kis csökkenést regisztráltunk, viszont az összes többi szegmens növekedett, kb. 10 százalékkal minden szegmensben. És márciusban ismét voltak konverziók a Pénzügy szegmensben is.

 

A megrendelések átlagos értéke szegmensek szerint

A rendelések átlagos értéke stabilan tartotta magát globálisan az Elektronika, a Lakás és Bútor és az Egészség és Táplálkozás szegmensben. A Ruházat és Divat, a Sport és az Egyéb szegmensekben pedig közel 20 százalékos növekedést regisztráltunk. A Pénzügy szegmensben jelentősen csökkent a megrendelések átlagos értéke több konverzió mellett.

 

A magyar piacon a szituáció már jóval pozitívabban fest. A Sport szegmensből ugyan jóval kisebb értékben vásároltak az ügyfelek, mint az előző hónapban, viszont az Egészség és Táplálkozáson kívül, ami szép stabilan tartja magát, minden szegmensben magasabb értéke volt a megrendelt árunak. A Ruházat és Divat szegmensből a megrendelések értéke megháromszorozódott – ez nagy valószínűséggel annak köszönhető, hogy beköszöntött az új szezon és az emberek fel akarják frissíteni a ruhásszekrényüket. Az Elektronika 40 százalékkal erősödött, a Lakás és Bútor több mint 20 százalékkal. A Pénzügyben márciushoz képest volt megrendelés, ezért volt értéke is.

 

A kifizetett jutalékok átlagos értéke szegmensek szerint

Globálisan nézve a kifizetett jutalékok értéke nem változott jelentősen februárról márciusra.

 

A magyar piacon nagyobb változásokat lehet megfigyelni. A legszembetűnőbb változást az Elektronika szegmensben észleljük, ahol a rendelések átlagos értéke ugyan jelentősen nagyobb volt az előző hónaphoz képest, mégis átlagosan kevesebb jutalékot generált partnereinknek. Ez feltehetően abból ered, hogy olyan kampányoknál történtek a rendelések, amelyek kevesebb százalék jutalékot biztosítanak a partnereknek. A többi szegmensben a jutalékok trendje megegyezik a rendelések értékének trendjével.

 

Távolugrók magyar piac

A távolugrók azok a kampányok a Dognetnél, amelyek egyik hónapról a másikra, ebben az esetben februárról márciusra, a legtöbbet erősödtek. Csak azokat a kampányokat tüntetjük fel, amelyeknek már az előző hónapban, tehát februárban is legalább 45 konverziójuk volt.

Kampány

% plusz

Yogabazaar.hu

391

Timestore.hu

41

Euronics.hu

38

MerkuryMarket.hu

33

CCC.eu/hu

30

Pepita.hu

27

OutletExpert.hu

22

Klarstein.hu

21

Alinda.hu

11

Alza.hu

8

 

A márciusi távolugrók közül a Yogabazaar kampánya az egyértelmű győztes – 391 százalékkal teljesített jobban, mint februárban. Az Alza februárról márciusra nem tudta tartani az első helyet és lecsúszott a tizedikre.

 

Legsikeresebb kampányaink bevétel szerint a magyar piacon

Hely

Kampány

1

Euronics.hu

2

Electronic-star.hu

3

4home.hu

4

Pepita.hu

5

MerkuryMarket.hu

6

Alza.hu

7

Klarstein.hu

8

Onlinemarkaboltok.hu

9

Timestore.hu

10

butor1.hu

Az első 4 legsikeresebb kampány sikeresen tartja magát. A MerkuryMarket kampánya lépett az ötödik helyre, és elnyomta az Alza kampányát a hatodikra. Az utolsó 4 helyen is volt némi változás.  

 

Ezek voltak partnereink legnagyobb bevételei 2022 márciusában

Típus

Konverziók

Jutalék EUR

Jutalék HUF

Tartalom

4449

28937

10706598

Tartalom

4473

20480

7577600

Egyéb

2004

14745

5455650

Tartalom

1317

11015

4075550

Egyéb

1214

10870

4021900

Egyéb

3841

10585

3916450

Tartalom

4120

10425

3857250

Tartalom

1671

10188

3769560

Egyéb

2959

8356

3091720

Tartalom

1350

5829

2156730

Egyéb

1956

5300

1961000

Tartalom

582

5101

1887370

Egyéb

437

4587

1697190

Tartalom

707

4247

1571390

Tartalom

501

3906

1445220

Az egyik partnerünk kérésére a táblázatban nem tüntetünk fel egy cashback/voucher portált. Az „Egyéb” cashback, voucher és CSS partnereket jelöl.

 

Összefoglalás

A számokat nézve szerencsére azt mondhatjuk, hogy a háború okozta krízis eddig még nincs túl nagy hatással az ecommerce-re, de résen kell lennünk, mivel ez bármikor megváltozhat.

A magyar piac összehasonlítva a globális számokkal nagyon jól teljesít, már harmadik hónapja növekedett a részesedése az összes konverzión. A kemény munka gyümölcse megmutatkozik.

 

Tippek áprilisra

Teli tempóval tavaszodik, a természet már felébredt téli álmából. Ez a legjobb időszak a kerti és kinti munkák elkezdésére! Növényeket ültetni és gondozni őket nem csak szórakoztató hobbi, de jó hatással van az ember lelki állapotára is. Népszerűsítsetek kampányokat, ahol kerti és barkács eszközöket és kiegészítőket kapni. És hogy ezek melyikek? Azt megtudjátok a Tippek áprilisra blogbejegyzésben, ahol átláthatóan összefoglaltuk nektek kampányainkat, ahol mindent megkapni, ami az otthoni oázis előállításához szükséges!

Kristof Braunsteiner
Kristof Braunsteiner

Affiliate Manager for Hungary and DACH

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?