
Decemberi hírek és újdonságok, nem csak Partnereknek
Elérkezett a december. A karácsonyi vásárok már megnyíltak, a forralt bor illata terjeng a városközpontok emberekkel telitömött utcácskáin. Közeledik a szeretet ünnepe, amikor családok, barátok örömteli pillanatokat töltenek együtt. És közeledik az év vége is, amikor megünnepeljük az elmúlt évet és koccintunk az elkövetkezőre. De még mielőtt nekilátnánk a nagy ünneplésnek, nézzük meg az elmúlt hónap teljesítményét! És már most elárulom, hogy a november kimondottan jól alakult. Nem is csoda, hisz novemberben került sorra a Black Friday, az év egyik legfontosabb e-commerce eseménye. Nem is húzom tovább a szót, kezdjünk neki az értékelésnek!
Új kampányok
Novemberben két kampánnyal bővült a Dognet kínálata:
Novemberi összegek
A nagy összegek így alakultak globálisan:
- Összesen 154 194 konverziót regisztráltunk
- 509 842 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 208 568 459 HUF)
- A rendelések értéke összesen 10 069 148 € volt (ez 4 119 132 375 HUF)
Ebből a magyar piacon:
- Összesen 11 985 konverziót regisztráltunk
- 42 998 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 20 453 406 HUF)
- A rendelések értéke összesen 785 832 € volt (ez 321 471 690 HUF)
Konverziók piaci eloszlása
A konverziók piaci eloszlása szinte változatlan maradt. A lengyel és a román piacon volt jelentősebb csökkenés.
Konverziók és jutalékok eloszlása szegmensek szerint 2022 novemberében
Globális piac
A konverziók és a jutalékok egyformán oszlottak szét az egyes szegmensekre. Az egyértelműen legjobban teljesítő szegmens a Lakás és Bútor volt, ezt az Egyéb követte, konverziók terén pedig mindkét szegmens egyformán teljesített. A Divat és Szépség volt a harmadik legsikeresebb szegmens, ezeket követte a többi.
Magyar piac
A magyar piacon kicsit máshogy oszlottak el a konverziók és a jutalékok az egyes szegmensekre az összképhez képest. A legsikeresebb szegmens itt is a Lakás és Bútor volt, ám ami a konverziókat illeti, a Divat és Szépség volt a második helyen, majd szűken mögötte az Egyéb és aztán az Elektronika. A jutalékokat nézve viszont az Elektronika volt a második helyen, a Divat és Szépség a harmadikon, majd az Egyéb a negyediken.
Így változtak az egyes szegmensek 2022 októbere és novembere között
Globális piac
Most nézzük meg a konkrét számokat! És még milyenek a számok. Hát a november tényleg kiválóan teljesített. A Black Friday nem okozott csalódást. A Lakás és Bútor kategóriában 20 000-el több konverziót regisztráltunk, az Elektronikában majdnem 6 000-el több konverzió volt, de az egyértelmű győztes az Egyéb szegmens volt, ahol a konverziók több, mint dupláját regisztráltuk novemberben októberhez képest! Az összes többi szegmensben is nagyobb volt a konverziók száma novemberben októberhez képest.
Magyar piac
A magyar piac teljesítményén is meglátszott a Black Friday akciók vonzó ereje a vásárlókra. Szintén a Lakás és Bútor volt a legsikeresebb szegmens, majdnem 1400 konverzióval többet generált októberhez képest. A második helyet a Divat és Szépség szegmens vette be, majd az Egyéb, és ezt az Elektronika követte, ahol a konverziók száma októberhez képest megduplázódott.
Rendelések átlagos értéke szegmensek szerint október vs. november 2022
Globális piac
A rendelések értékét nézve globálisan a legtöbb szegmens stabilan tartotta magát. Jelentősebb változás a Lakás és Bútor, az Egyéb, valamint a Pénzügy szegmensben látható, ahol kicsit csökkent a rendelések átlagos értéke.
Magyar piac
A magyar piacon is stabilan tartották magukat a rendelések értékei. Jelentősebb növekedés az Elektronika és az Egyéb szegmensben történt.
Jutalékok átlagos értéke szegmensek szerint október vs. november 2022
Globális piac
A jutalékok értékének változása követi a rendelések értékénél észlelt trendet.
Magyar piac
A magyar piacon szintén hasonló trend figyelhető meg.
Távolugrók magyar piac
A távolugrók azok a kampányok a Dognetnél, amelyek egyik hónapról a másikra a legtöbbet erősödtek. Csak azokat a kampányokat tüntetjük fel, amelyeknek már az előző hónapban is legalább 40 konverziójuk volt.
Kampány |
Százalék plusz |
327 |
|
204 |
|
136 |
|
133 |
|
127 |
|
111 |
|
89 |
|
86 |
|
82 |
|
80 |
Legsikeresebb távolugrónk a magyar piacon novemberben a Klarstein kampánya volt, amit a Cosori és a Born2Be kampányai követtek. Ha közelebbről megnézzük a kampányokat, akkor látjuk, hogy a távolugrók között főleg a Lakás és Bútor, Elektronika és Divat és Szépség szegmensek vannak képviselve.
Legsikeresebb kampányaink bevétel szerint a magyar piacon
Helyezett |
Kampány |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7 |
|
8 |
Biotechusa.hu |
9 |
|
10 |
A három legsikeresebb kampány novemberben a 4home, a Cosori és a Pepita voltak. A 10 kampány közül szinte mindegyik már a Top 10-ben volt októberben is, az újak a listában a Klarstein, a Dodo és a Timestore kampányai.
Ezek voltak partnereink legnagyobb bevételei 2022 novemberében
Típus | Konverziók | Jutalék EUR | Jutalék HUF |
Egyéb | 5431 | 39421 | 16123062 |
Tartalom | 5787 | 32945 | 13474501 |
Egyéb | 13230 | 27457 | 11230040 |
Tartalom | 15923 | 26301 | 10757158 |
Tartalom | 4954 | 20122 | 8229845 |
Egyéb | 8676 | 18486 | 7560839 |
Tartalom | 3067 | 15169 | 6204137 |
Tartalom | 1966 | 13681 | 5595725 |
Egyéb | 4898 | 12402 | 5072222 |
Tartalom | 1797 | 10970 | 4486566 |
Az egyik partnerünk kérésére a táblázatban nem tüntetünk fel egy cashback/voucher portált. Az „Egyéb” cashback, voucher és CSS partnereket jelöl.
Összefoglalás
A novemberi adatokból ítélve mondhatjuk, hogy az ez évi Black Friday esemény nagyon sikeres volt! Az előző hónaphoz képest jelentősen több konverziót regisztráltunk, és ezáltal sokkal több jutalékot is fizettünk ki Partnereinknek globálisan és a magyar piacon is. A legsikeresebb szegmensek a Lakás és Bútor, a Divat és Szépség, az Elektronika és az Egyéb voltak, és ez nem is csoda, hiszen ezen szegmensek kampányai és az ott rendelhető áru tartozik már megszokottan a Black Friday legsikeresebb termékei közé. Kíváncsian várjuk a karácsonyi szezon számait is. Majd jövő hónapban kiderül, hogy Black Friday alatt mennyire vettek az emberek már karácsonyi ajándékokat. Reméljük, hogy hasonló számok fognak megismétlődni, és reméljük azt is, hogy lassan visszatér az emberek vásárlóereje is!
Tippek decemberre – Kis karácsony, nagy karácsony
Nem is kell külön mondani, hogy decemberben itt a másik nagyon erős e-commerce szezon. Közeledik a karácsony! És biztos, hogy sokan már a Black Friday akciók alatt megvették az ajándékokat, de valószínűleg legalább annyi ember még hagyogatta az ajándékok megvételét, tehát megéri az év végéig még jól megnyomni a tartalom létrehozását! Kedvelt ajándékok közé tartoznak az ékszerek, parfümök és kozmetikai termékek, valamint mindenféle frappáns, hasznos vagy egyszerűen csak szép ajándéktárgyak, amikkel az ember kimutatja szeretetét egy közeli személynek. És hát ne feledkezzünk el az elektronikáról sem. Főleg a szórakoztató elektronika nagyon menő cikk a karácsonyfa alá, elvégre a 21-ik században vagyunk. Részletesebb tippeket a Tippek Partnereknek – Kis karácsony, nagy karácsony cikkünkben találtok, amit magazinunkban tudtok elolvasni!
További sok sikert, kedves Partnerek! Csak így tovább! Ha pedig bármilyen kérdésetek van, vagy megjegyzésetek, elértek minket a morvai@dognet.com címen.