Májusi hírek és újdonságok, nem csak partnereinknek

Májusi hírek és újdonságok, nem csak partnereinknek

Április hónapja az év legszeszélyesebb hónapjaként is ismert. Ennek eredete a bolondos időjárásváltozáshoz fűződik. De vajon szeszélyes volt-e az április az e-commerce szempontjából is? Ismét itt az ideje, hogy már a megszokott módon megnézzük a múlt havi számokat, statisztikákat, hogy kicsit mélyebb betekintést szerezzünk a kampányok teljesítményéről, a Dognet fejlődéséről és a partnerek sikereiről. Akinek pedig nem akad ideje elolvasni a bejegyzést, az örülni fog a videónak, ahol Tamás összefoglalja a legfontosabb infókat.

 

Új kampányok

Áprilisban 8 új kampánnyal bővült a Dognet hálózat a magyar piacon:

Butopea.com – 8% jutalék

Lumino.hu – 10% jutalék

Born2Be.hu – akár 10%

NorenStore.hu – akár 10%

Bloomhair.hu – 12%

BlueDigital.hu – 10%

SecuriaPro.hu – akár 12%

TisztaRuhakat.hu – akár 10%

Üdv a Dognetnél!

 

Áprilisi összegek

Áprilisban is szép számokat hoztunk:

  • Összesen 69 314 konverziót regisztráltunk
  • 317 307 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 121 186 841 HUF)
  • A rendelések értéke összesen 6 307 844 € volt (ez 2 409 110 704 HUF)

 

Ebből a magyar piacon:

  • Összesen 7 023 konverziót regisztráltunk
  • 25 259 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 9 565 836 HUF)
  • A rendelések értéke összesen 682 448 € volt (ez 258 449 882 HUF)

 

Konverziók piaci eloszlása

A konverziók piaci eloszlása áprilisban márciushoz képest egy kicsit változott, a magyar piac ezúttal a konverziók 10 százalékát hozta a március 11 százalék helyett, valamint egy százalékkal csökkent a szlovák piacon is a konverziók aránya, viszont egy-egy százalékkal megnőtt a lengyel és a cseh piacon regisztrált konverziók aránya.

 

Konverziók és jutalékok eloszlása szegmensek szerint 2022 áprilisában

Global

A jutalékok és konverziók eloszlása az egyes szegmensekre a globális piacot nézve továbbra is stabilan tartja magát.

 

Magyar piac

A magyar piacon szintén stabil az eloszlás, jelentősebb változás csak az Elektronika meg az Egyéb szegmensekben történt.

 

Így változtak az egyes szegmensek 2022 márciusa és áprilisa között

Konverziók összehasonlítása március vs. április 2022 global

Márciushoz képest áprilisban kicsit több konverziót regisztráltunk a Lakás és Bútor és a Ruházat és Divat szegmensben, a többiben pedig valamennyivel csökkent a konverziók száma.

 

Konverziók összehasonlítása március vs. április 2022 magyar piac

A magyar piacon már jelentősebb változás látható. Az Egyéb szegmensben 10 százalékkal nőtt a konverziók száma, viszont a többi szegmensben mindenhol csökkentek a konverziók. A legjelentősebb csökkenés az Elektronika szegmensben volt.

 

A rendelések átlagos értéke szegmensek szerint

Rendelések átlagos értéke március vs. április 2022 global

Ugyan globálisan nézve áprilisban kevesebb konverziót regisztráltunk az Elektronika szegmensben, mint márciusban, a rendelések átlagos értéke jelentősen megnőtt 145 euróról 158 euróra. Még pozitívabb, hogy a Lakás és Bútor szegmensben az emberek nem csak többet, de nagyobb értékben is rendeltek. 

 

Rendelések átlagos értéke március vs. április 2022 magyar piac

A magyar piacon jelentősen nagyobb értékben rendeltek az emberek árut az Egészség és Táplálkozás, valamint a Sport szegmensben. Az Elektronika és a Ruházat és Divat szegmensben is kicsivel értékesebb áru rendelésére került sor. A többi szegmensben ezúttal kevesebbet költöttek a vásárlók.

 

A kifizetett jutalékok átlagos értéke szegmensek szerint

Jutalékok átlagos értéke március vs. április 2022 global

A kifizetett jutalékok trendje megegyezik az rendelések átlagos értékének trendjével.

 

Jutalékok átlagos értéke március vs. április 2022 magyar piac

A magyar piacon is tükrözi a jutalékok értéke a rendelések értékét.

 

Távolugrók magyar piac

A távolugrók azok a kampányok a Dognetnél, amelyek egyik hónapról a másikra, ebben az esetben márciusról áprilisra, a legtöbbet erősödtek. Csak azokat a kampányokat tüntetjük fel, amelyeknek már az előző hónapban, tehát márciusban is legalább 50 konverziójuk volt.

Kampány

% plusz

Butorpiac.hu

59

Mobilfox.hu

54

Alensa.hu

38

Biotechusa.hu

19

Heliumking.hu

16

Zooplus.hu

14

Pepita.hu

13

Dodo.hu

12

Astoreo.hu

12

Alinda.hu

10

 

A Távolugrók listája áprilisban szinte teljesen megváltozott márciushoz képest. A Pepita és az Alinda kampánya továbbra növekedett, de a hatodik és kilencedik helyről lecsúsztak a hetedik ill. tizedikre. A legsikeresebb távolugrók a Bútorpiac, a Mobilfox és az Alensa kampányai voltak.

 

Legsikeresebb kampányaink bevétel szerint a magyar piacon

1

Euronics.hu

2

Electronic-star.hu

3

Pepita.hu

4

4home.hu

5

Klarstein.hu

6

MerkuryMarket.hu

7

butor1.hu

8

Alza.hu

9

Biotechusa.hu

10

Dodo.hu

 

A legsikeresebb kampányok első két helyezettje áprilisban megvédte pozícióját, a Pepita és a 4home kampánya pedig helyet cseréltek. Ezúttal a Top 10-es listába bekerült a BiotechUSA, valamint a Dodo kampánya is. Sajnos az Euronics áprilissal befejezte tagságát a Dognetnél. Sok sikert kívánunk nekik a továbbiakban, és reméljük, hogy a közeljövőben megújul közreműködésünk!

 

Ezek voltak partnereink legnagyobb bevételei 2022 áprilisában

Típus

Konverziók

Jutalék EUR

Jutalék HUF

Tartalom

3987

26714

10231301

Egyéb

2523

21991

8422457

Tartalom

3649

17157

6570966

Egyéb

1746

16367

6268611

Egyéb

3843

11579

4434692

Tartalom

1302

10676

4088862

Tartalom

3864

10321

3953089

Tartalom

1531

9355

3583118

Egyéb

2636

7465

2859221

Egyéb

676

6579

2519772

 

Az egyik partnerünk kérésére a táblázatban nem tüntetünk fel egy cashback/voucher portált. Az „Egyéb” cashback, voucher és CSS partnereket jelöl.

 

Összefoglalás

Ahogy az az adatokból kivehető, áprilisban kevesebb konverziót regisztráltunk, mint márciusban, globálisan és a magyar piacon egyaránt. Ez érvényes a rendelések értékére is. Globálisan több jutalékot fizettünk ki Partnereinknek márciushoz képest, a magyar piacon valamivel kevesebbet. A csökkenés nem is meglepő, hiszen az infláció folyamatosan növekszik, csak úgy, mint az energia árak, így az emberek vásárlói ereje is gyengült. A magyar piacon az egészet befolyásolja a forint kedvezőtlen árfolyama is. Ez a trend megegyezik az közgazdászok előrejelzéseivel, és feltehetően még egy ideig folytatódni fog. Sajnos a növekedésnek is mindig eljönnek a lassabb és nehezebb pillanatai. Érdekes lesz, hogy a következő hónapokban hogyan fognak megnyilvánulni a világpiac szeszélyei az e-commerce-ben.

 

Tippek májusra

Májusban már tökéletes az időjárás a kinti sportokra. Ráadásul sok ember kezdi most előkészíteni testét a nyári „beach body”-ra, így kézenfekvő, hogy megéri a sportszereszeket, sportruházatot és további sportkiegészítőket és vitaminokat forgalmazó kampányok népszerűsítése. A turisztikától kezdve a labdasportokon keresztül a kerékpározásig és csónakázásig minden sporthoz megfelelő dolgokat találni a Dognet kampányai között. Persze a benti sportokhoz és testépítéshez is kapni elég kiegészítőt és ruházatot. Konkrétabban a „Tippek májusra – Sportosan zárjuk a tavaszt!” bejegyzésünkben tudtok informálódni, hogy mit éri meg májusban népszerűsíteni. Sok sikert!

 

 

 

 

 

Kristof Braunsteiner
Kristof Braunsteiner

Affiliate Manager for Hungary and DACH

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?