
Októberi hírek és újdonságok, nem csak partnereknek
Új hónap, új összegzés! Az ősz már jócskán tombol így október közepén, az időjárás is már eléggé zimankós, hát akkor nézzük meg az elmúlt hónap statisztikáit, hátha szívmelengetők lesznek. Hogyan indult az őszi szezon a Dognetnél? Voltak-e változások a szegmensekben augusztushoz képest? Miként oszlottak el a konverziók az egyes piacokra? Melyek voltak a legjobban teljesítő kampányok? Ezekre és a további kérdéseitekre az alábbi sorokban kapjátok meg a válaszokat.
Új kampányok
Szeptemberben 6 új kampánnyal bővült a Dognet magyar kínálata:
Szeptemberi összegek
A nagy összegek így alakultak globálisan
- Összesen 79 047 konverziót regisztráltunk
- 341 291 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 143 342 299 HUF)
- A rendelések értéke összesen 6 366 465 € volt (ez 2 673 915 439 HUF)
Ebből a magyar piacon:
- Összesen 7 016 konverziót regisztráltunk
- 22 909 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 9 622 137 HUF)
- A rendelések értéke összesen 423 588 € volt (ez 177 907 262 HUF)
Konverziók piaci eloszlása
Szeptemberben augusztushoz képest a román piacon kisebb volt 2 százalékkal a konverziók aránya, a lengyel és a cseh piacon pedig megnőtt egy-egy százalékkal
Konverziók és jutalékok eloszlása szegmensek szerint 2022 szeptemberében
Globális piac
A konverziók és a jutalékok eloszlása az egyes szegmensekre nem nagyon változott augusztushoz képest. A Lakás és Bútor szegmens továbbra is a legjobban teljesítő szegmens.
Magyar piac
A magyar piacon jelentősebb változás a jutalékok arányában csak a Lakás és Bútor, valamint a Divat és Szépség szegmensekben történt.
Így változtak az egyes szegmensek 2022 augusztusa és szeptembere között
Globális piac
Ami a konverziók számát illeti, úgy globálisan a Lakás és Bútor szegmensben majdnem kétezerrel több konverziót regisztráltunk szeptemberben, mint augusztusban. Nagyobb csökkenést a Divat és Szépség szegmensben regisztráltunk, a többi szegmensben pedig csak egy kevés fluktuációt lehet észrevenni.
Magyar piac
A magyar piacon viszont a Divat és Szépség szegmens volt az, ami a legtöbb új konverziót hozta, követve a Sport szegmenssel, majd a Lakás és Bútorral. A többi szegmensben csökkent a konverziók száma augusztushoz képest.
Rendelések átlagos értéke szegmensek szerint augusztus vs. szeptember 2022
Globális piac
A rendelések átlagos értéke globálisan stabilan tartotta magát, a vásárlók csak a Pénzügy szegmensben rendeltek jóval nagyobb értékben, mint augusztusban.
Magyar piac
Ellenben a magyar piacon több szegmensben is jelentősebb változást észleltünk. A vásárlók átlagosan 20 euróval kisebb értékben rendeltek termékeket a Lakás és Bútor szegmensből, viszont 10 euróval nagyobb értékben a Sport szegmensből és 6 euróval nagyobb értékben az Elektronika szegmensből. A Divat és Szépség és az Egyéb szegmensekből is nagyobb értékben rendeltek, az Egészség és Táplálkozás szegmensből pedig kicsit kevesebb értékben.
Jutalékok átlagos értéke szegmensek szerint augusztus vs. szeptember 2022
Globális piac
A kifizetett jutalékok értéke a rendelések értékéhez hasonlóan stabilan tartotta magát globálisan nézve.
Magyar piac
A magyar piacon is a rendelések értékével egyetemben változtak a kifizetett jutalékok értékei, kivéve az Egészség és Táplálkozás szegmensben, ahol ugyan kisebb értékben rendeltek a vásárlók, mégis kicsit magasabb jutalékokat fizettek ki a hirdetők a partnereknek. Ebből arra lehet következtetni, hogy inkább olyan kampányokból rendeltek a vásárlók, ahol nagyobb volt a jutalék aránya.
Távolugrók magyar piac
A távolugrók azok a kampányok a Dognetnél, amelyek egyik hónapról a másikra a legtöbbet erősödtek. Csak azokat a kampányokat tüntetjük fel, amelyeknek már az előző hónapban is legalább 40 konverziójuk volt.
Kampány |
Százalék plusz |
160 |
|
103 |
|
44 |
|
42 |
|
30 |
|
28 |
|
27 |
|
22 |
|
20 |
|
17 |
A legnagyobb ugrást a múlt hónapban a CCC kampánya csinálta, és a Nike követte – ezek több, mint 100 százalékkal több konverziót hoztak. Szeptemberben a távolugrók jelentős része a Sport és a Divat és Szépség szegmensből voltak.
Legsikeresebb kampányaink bevétel szerint a magyar piacon
Helyezett |
Kampány |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7 |
|
8 |
|
9 |
|
10 |
A legsikeresebb kampányaink szinte egy az egyben ugyanazok voltak szeptemberben, mint augusztusban, csak helyezéseik cserélődtek fel egy kicsit. Egy kampány esett ki a Top 10-ből, a Topgal, helyette viszont bekerült a Cosori kampánya a 10 legsikeresebb közé.
Ezek voltak partnereink legnagyobb bevételei 2022 szeptemberében
Típus |
Konverziók |
Jutalék EUR |
Jutalék HUF |
Egyéb |
4490 |
33329 |
13998188 |
Tartalom |
3980 |
24826 |
10426886 |
Egyéb |
1968 |
18770 |
7883308 |
Tartalom |
3120 |
14558 |
6114394 |
Egyéb |
4903 |
12774 |
5365114 |
Tartalom |
4425 |
10946 |
4597219 |
Tartalom |
1300 |
10648 |
4472080 |
Tartalom |
1701 |
9016 |
3786901 |
Tartalom |
1078 |
7609 |
3195767 |
Egyéb |
2982 |
7023 |
2949605 |
Az egyik partnerünk kérésére a táblázatban nem tüntetünk fel egy cashback/voucher portált. Az „Egyéb” cashback, voucher és CSS partnereket jelöl.
Összefoglalás
Ahogy azt a statisztikákból ki lehet venni, a legsikeresebb kampányok közé a Lakás és Bútor szegmens kampányai tartoznak, és továbbra is innen ered a legtöbb konverzió globálisan nézve. A magyar piacon ez kicsit máshogy néz ki, ott a legtöbb konverziót az Egyéb szegmens hozta, ezt a Lakás és Bútor követte, majd a Divat és Szépség. Mindent összegezve viszont látni, hogy fluktuáció az egyes szegmenseken belül ugyan van, a Dognet jól tartja magát, és hónapról hónapra új kampányokkal gyarapodik. Kiváncsian fogjuk továbbra is figyelni a fejlődést, és érdekes lesz látni, hogyan fog a fűtési szezon kezdete kihatni az e-kereskedelemre.
Tippek októberre – Erősítsd immunitásod!
Októberben beköszöntött a hűvös idő, ráadásul az orvosok és szakemberek egy átlagosnál erősebb influenza szezont jósolnak. Mi több, a covid is még köröz. Ezért fontos, hogy az ember megerősítse immunitását. Ezért, ha még egy pár tippre lenne szükségetek, milyen kampányokat népszerűsítsetek októberben, akkor olyan kampányokat ajánlunk, ahol vitaminokat, ásványi anyagokat, étrend kiegészítőket, teákat és egészségügyi eszközöket kapni, amivel a vásárlók meg tudják erősíteni immunitásukat, illetve fel tudnak készülni egy esetleges megbetegedésre is. Pontosabban a Tippek októberre cikkünkben tudtok informálódni!
Sok sikert továbbra is a népszerűsítéshez! És köszönjük a kemény, effektív munkátokat! És ha van bármilyen kérdésetek, akkor írjatok nekünk a morvai@dognet.com címre.