Nano és Micro influencerek mint hatékony fegyver az affiliate marketingban

Nano és Micro influencerek mint hatékony fegyver az affiliate marketingban

Az influencerek szó szerint uralják a közösségi médiák terét. A brandek azért szeretnek velük közreműködni, mert az efféle közreműködésben óriási potenciált látnak. De megtalálni a kampányodnak megfelelő influencert nem teljesen egyszerű. A Dognet Affiliate Hálózatnál ügyelünk arra, hogy a Te termékeidet vagy szolgáltatásaidat népszerűsítő influencerek tényleg relevánsak, megbízhatóak és férek legyenek. Ebben a bejegyzésben közelebbről bemutatjuk a “Nano” és “Micro” influencer kifejezéseket és elmagyarázzuk, miért pont ez az influencer csoport a legmegfelelőbb a Te affiliate kampányod népszerűsítésére. Az affiliate marketingon belül az influencerekkel való közreműködésre érvényes, hogy: “A Micro influencerek Macro lehetőségeket biztosítanak.” , és ebben a bejegyzésben megtudjátok, miért.

Influencerek besorolása

Az influencereket méretük szerint néhány csoportba sorolhatjuk be:

  • NANO INFLUENCEREK – 1 000 – 5 000 követő
  • MICRO INFLUENCEREK – 5 000 – 20 000 követő
  • MID-TIER INFLUENCEREK – 20 000 – 100 000 követő
  • MACRO INFLUENCEREK – 100 000 – 1 000 000 követő
  • MEGA INFLUENCEREK – több, mint 1 000 000 követő (ezek általában celebek és ismert személyiségek)

Neked, mint cégnek és hirdetőnek, az első két csoport, tehát a Nano és Micro influencerek lesznek a legvonzóbbak. Miért? Erre a kérdésre az alábbi grafikon adja meg a választ:

Forrás: HypeAuditor

A grafikon a egyes influencer csoportok engagement rate-jét szemlélteti. Az engagement rate egy olyan mérőszám, ami azt méri, mennyire kapcsolódnak be az adott influencerek követői a tartalomhoz, tehát azt jelenti, mennyi interakció jön létre a tartalommal (lájkok, kommentek, megosztások, mentések stb.).

A grafikonból az következik, hogy a Nano és Micro influencerek erősebb kapcsolatot képesek kiépíteni követőikkel, mint a többi influencer csoport.
 

Miért válassz éppen Nano és Micro influencereket az affiliate kampányodhoz?

  • Az első ok az, hogy az affiliate marketing nem valami attraktív kereseti mód a “nagy influencerek” számára, legalábbis nálunk. Az USA-ban és UK-ban más a helyzet. Ezeknek az influencereknek általában hosszantartó exkluzív együttműködéseik vannak a brandekkel, a márkák termékarcává válnak. A kisebb influencerek viszont inkább az affiliatet választják és elég nagy az esély arra, hogy éppen a Te kampányod fogja őket megszólítani és Veled fognak akarni közreműködni. És amint a fenti grafikon mutatja, pont a kisebb influencerekkel való közreműködés lehet sikeresebb számodra, mint hirdető.

  • A másik ok az, hogy a kevesebb követővel rendelkező influencerek általában csak egy, úgynevezett niche piacra koncentrálnak. Ez azt jelenti, hogy a Nano vagy Micro influencerek csak egy témával foglalkoznak, pl. főzés, utazás, egészséges táplálkozás, beltéri dizájn stb. És ez a konkrét specializálódás teszi lehetővé, hogy aktivitásaikkal csak azt a releváns közönséget érjék el a közösségi hálókon, akiket az adott téma tényleg érdekel. A nagyobb influencereknél ez az előny elveszik, mivel az esetek többségében úgynevezett életstílus influencerekké válnak, így minden témához hozzászólnak, amihez csak tudnak.

  • A harmadik ok a Nano és Micro influencerekkel összekötött költségek. Az affiliate marketing egészében nézve nem tartozik azok közé a marketing praktikák közé, amelyek sok költséget igényelnének. Ez az affiliate hálózat influencer kampányaira is érvényes. A Nano és Micro influencerek számára általában megfelel a cserekereskedelmes együttműködés, ami azt jelenti, hogy Te, a hirdető, díjmentesen küldessz nekik termékeket, amiket kipróbálhatnak. A követőikkel aztán megosztják a tapasztalataikat a termékeddel a közösségi hálón, ahol elmesélik, miért voltak elégedettek a termékkel, mi tetszett nekik illetve mivel nem voltak megelégedve, és aztán egy egyedi árengedményes kódot is megosztanak, amit a követőik a Te webshopodban egy konkrét termékre vagy az egész készletre fel tudnak használni, ingyenes szállítást kapnak, stb.
     
  • És az utolsó, negyedik ok a hitelességük. Ezek az influencerek gondosan kiválasztják, mit fognak népszerűsíteni, milyen affiliate kampányhoz csatlakoznak, mert nem akarnak követőiknek csalódást okozni. Profiljaik nincsenek elárasztva reklámokkal és nem népszerűsítenek túl sok különböző dolgot. Követőik majdhogynem barátként kezelik őket, mert a profiljaikkal a közösségi hálókon olyan társaságokat építenek ki, melyek tagjait egyforma dolgok érdeklik, és nem akrják elveszíteni bizalmukat.

Ha nagyon specifikus termékeid vannak, vagy meg tudsz fizetni nagyobb influencereket, az is lehetséges. A Dognetnél mindenről törődünk.

Ha be szeretnétek komponálni az influencereket a kampányaitokba, akkor írjatok a  morvai@dognet.com címre és megbeszéljük a lehetőségeket a potenciális együttműködésre.

Juraj Čupáni
Juraj Čupáni

Junior Relationship Manager

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?