Júniusi hírek és újdonságok, nem csak partnereinknek

Júniusi hírek és újdonságok, nem csak partnereinknek

Elmúlt a május, befejeződött a tavasz. És ezzel együtt elérkezett az idő a múlt hónap értékelésére. Hogyan alakultak a számok? Melyik szegmensek kampányai teljesítettek jobban, melyek kevésbé? Volt némi változás a kampányok összetételénél is, új hirdetők csatlakoztak hálózatunkhoz, viszont voltak olyanok is, akik máshol folytatják útjukat. Érdekel, hogy hogyan alakult a május? Akkor scrollolj tovább, kedves látogató, és megtudod! Aki pedig inkább az audiovizuális médium rajongója, annak Tamás újból készített egy videóösszefoglalót.

Új kampányok

Májusban 8 új kampánnyal bővült kínálatunk:

Market-24.hu – 5% jutalék

RMekszer.hu – 10% jutalék

Royal-plaza.hu – akár 7% jutalék

Bestoffice.hu – 7% jutalék

Szofia.hu – 10% jutalék

Yamuna.hu – 10% jutalék

Justpearls.hu – akár 12% jutalék

Babszem.hu – 7% jutalék

 

Májusi összegek

Mielőtt részletesebben nekimennénk a statisztikáknak, nézzük meg a nagy számokat! Májusban a Dognetnél:

  • Összesen 75 002 konverziót regisztráltunk
  • 318 656 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 126 437 477 HUF)
  • A rendelések értéke összesen 6 142 238 € volt (ez 2 437 139 348 HUF)

Ebből a magyar piacon:

  • Összesen 7 894 konverziót regisztráltunk
  • 23 874 € jutalékot fizettünk ki Partnereinknek (ez 9 472 811 HUF)
  • A rendelések értéke összesen 453 856 € volt (ez 180 082 620 HUF)

 

Konverziók piaci eloszlása

A konverziók piaci eloszlása nem változott sokat áprilishoz képest. A cseh piacon 1 százalékkal kevesebb konverziót regisztráltunk, a lengyel piacon pedig 1 százalékkal többet. A többi piac aránya maradt, ahogy volt.

 

Konverziók és jutalékok eloszlása szegmensek szerint 2022 májusában

 

Global piac

A Divat és Szépség szegmens erősödett a legjelentősebben májusban áprilishoz képest, 4 százalékkal nőtt a konverziók aránya és 3 százalékkal a jutalékoké. Az Egyéb és az Egészség és Táplálkozás szegmensek és némileg jobban teljesítettek a múlt hónaphoz képest. Az Elektronika és a Lakás és Bútor szegmensek pedig egy pár százalékkal kevesebb konverziót és jutalékot hoztak, mint áprilisban.

Magyar piac

A magyar piacon volt egy pár érdekes változás az eloszlásnál. A Lakás és Bútor szegmens konverziói aránya nem változott, ám jelentősen megnőtt a jutalékok aránya – a partnereknek kifizetett jutalékok 35 százaléka ebből a szegmensből jött, míg múlt hónapban ez 27 százalék volt. Jelentősen megnőtt a konverziók aránya az Egészség és Táplálkozás szegmensben is, ez pedig a Sipo kampányára vezethető vissza, ami nemrég indult a Dognetnél. Az Elektronika szegmensben érezhető a legnagyobb visszaesés, ami a konverziók és jutalékok arányát illeti, ez pedig arra vezethető vissza, hogy az utóbbi két hónapban két nagyobb hirdető is levált tőlünk, hogy más úton próbálja szerencséjét.

 

Így változtak az egyes szegmensek 2022 áprilisa és májusa között

 

Global piac

Az összes piacot nézve jelentősen megnőtt a konverziók száma a Divat és Szépség szegmensben, valamint szép növekedést regisztráltunk az Egészség és Táplálkozás és Egyéb szegmensekben is. A többi szegmens kicsit csökkent vagy növekedett. Nagyobb csökkenés pedig az Elektronika szegmensben volt.

 

Magyar piac

A legszembetűnőbb változás az Egészség és Táplálkozás szegmensben látható – a konverziók száma majdnem megháromszorozódott. A háttere ennek a gyors növekedésnek a Sipo kampánya, az első patika a Dognet magyar kínálatában. A legnagyobb csökkenés pedig az Elektronika szegmensben látható, ez pedig, ahogy már említettem, két nagy hirdetőnk távozásával függ össze.

 

Rendelések átlagos értéke szegmensek szerint április vs. május 2022

 

Global piac

A rendelések értéke stabilan tartotta magát a legtöbb szegmensben, nagyobb változás csak az Elektronika és az Egészség és Táplálkozás szegmensekben észlelhető.

 

Magyar piac

Az Egészség és Táplálkozás szegmensben ugyan jelentősen több konverziót regisztráltunk, a vásárlók átlagosan kevesebb pénzt költöttek rendeléseikre. Az Elektronika szegmensben is jóval kisebb értékben vásároltak. A Lakás és Bútor szegmens kampányaiban viszont jelentősen több pénzt költöttek a vásárlók.

 

Jutalékok átlagos értéke szegmensek szerint április vs. május 2022

 

Global piac

A jutalékok többé-kevésbé követik a rendelések értékének trendjét. Ami viszont érdekes, hogy az Elektronika szegmensben ugyan kevesebb értékben rendeltek a vásárlók, a jutalékok mégis egy picit megnőttek, ami arra utal, hogy olyan kampányok webshopjairól rendeltek, ahol nagyobb jutalékot kapnak a partnerek.

 

Magyar piac

A magyar piacon is hasonló dolog figyelhető meg. A jutalékok értéke összhangban van a rendelések értékével, kivéve az Elektronika szegmensben, ahol több jutalék fizetődött ki annak ellenére, hogy jelentősen kisebb értékben rendeltek a vásárlók.

 

Távolugrók magyar piac

A távolugrók azok a kampányok a Dognetnél, amelyek egyik hónapról a másikra, ebben az esetben márciusról áprilisra, a legtöbbet erősödtek. Csak azokat a kampányokat tüntetjük fel, amelyeknek már az előző hónapban, tehát márciusban is legalább 45 konverziójuk volt.

Kampányok

Százalék plusz (%)

Kondela.hu

100

Fitstream.eu

74

Mobilfox.hu

69

Alensa.hu

20

Heliumking.hu

18

MerkuryMarket.hu

18

Erteksziget.hu

17

Sussvelem.com

16

Yogabazaar.hu

13

Ekszer-eshop.hu

12

A távolugrók közül a Kondela kampánya volt az egyértelmű nyertes, megduplázta a konverziók számát áprilishoz képest. A Fitstream és a Mobilfox kampányai is nagyon szépen teljesítettek.

 

Legsikeresebb kampányaink bevétel szerint a magyar piacon

Helyezet

Kampány

1

Electronic-star.hu

2

Pepita.hu

3

4home.hu

4

Butor1.hu

5

Klarstein.hu

6

MerkuryMarket.hu

7

Kondela.hu

8

Alza.hu

9

Dodo.hu

10

Lampak.hu

Azáltal, hogy az Euronics befejezte tagságát a Dognetnél, felszabadult az első hely, amit az Electronic-Star megérdemelten be is töltött. A második és harmadik helyen a Pepita és a 4home kampányai követték, a Butor1 kampánya pedig javított pozícióján. A Klarstein továbbra is az ötödik helyet töltötte be, a MerkuryMarket is tartotta pozícióját. A Kondela pedig nem csak távolugró volt, de a legsikeresebb kampányok közé is bekerült. A tizedik helyen a Lampak kampánya is bekerült a listába, a BiotechUSA pedig már nem került bele a Top 10-be.

 

Ezek voltak partnereink legnagyobb bevételei 2022 májusában

Típus

Konverziók

Jutalék EUR

Jutalék HUF

Tartalom

4129

24919

9843127

Egyéb

2259

16770

6624154

Tartalom

3455

15750

6221250

Egyéb

1679

15709

6204968

Egyéb

3800

11552

4563068

Tartalom

4562

10975

4335042

Tartalom

1340

9903

3911776

Tartalom

1547

9555

3774091

Egyéb

814

9172

3622916

Egyéb

2767

7142

2821043

Az egyik partnerünk kérésére a táblázatban nem tüntetünk fel egy cashback/voucher portált. Az „Egyéb” cashback, voucher és CSS partnereket jelöl.

 

Összefoglalás

Májusban 9 százalékkal több konverziót regisztráltunk a Dognetnél áprilishoz képest globálisan és a magyar piacon. A magyar piacon ugyan többet, de jelentősen kevesebb értékben rendeltek a vásárlók. Ennek ellenére majdnem ugyan annyi jutalékot fizettünk ki partnereinknek, mint áprilisban. Az új kampányok pedig fokozatosan kompenzálni fogják a nagy elektro-hirdetők távozását. Kiváncsian fogjuk figyelni a fejleményeket a következő hónapokban. 

 

Tippek júniusra – Divatosan kezdjük a nyarat!

Jönnek a forró nyári hónapok. Ez az esküvők, strandolások, nyaralások és kerti partyk időszaka. Nem csoda tehát, hogy ilyenkor sok ember frissíti fel ruhatárát. Legyen az fürdőruha, divatos lábbeli, lenge nyári ruha vagy egy elegáns, nyári öltöny a legjobb barát esküvőjére, a Dognet kampányaiban mindent megtalálni, ami erre az időszakra kellhet. Ne feledkezzünk meg a napszemüvegekről és kalapokról vagy sapkákról sem, hogy az emberek feje búbja és szeme fénye védelmet nyerjen a káros nap- és UV sugarak elől. Részletesebb kampánytippeket a „Tippek júniusra – Divatosan kezdjük a nyarat!” blogbejegyzésünkben olvashattok.

És mint mindig, ha lenne valami óhajotok-sóhajotok, akkor ne habozzatok, és írjatok nekünk. Sok sikert a népszerűsítésben és remélem, hogy vakációzásra is jut időtök!

Kristof Braunsteiner
Kristof Braunsteiner

Affiliate Manager for Hungary and DACH

További érdekes cikkek

Milyen hirdetők találhatók meg nálunk?